minimale webserver systeem eisen

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik wil voor de ervaring en voor de gein een site hosten voor een honkbal compitie die over het internet wordt gespeeld. ik wil in het begin nog met html doen maar later ook met php en mysql. er zullen rond de 6 mensen per dag komen om standen te bekijken en uitslagen te posten. later wil ik er ook nog een klein forum er bij doen.

voor de rest deeld deze computer een internet verbinding

zou dit goed gaan met een 486 66 mhr 16mb geheugen 700mb schijf ruimten?

er komt linux red hat of debian op als os en apache als web server.

bijvoorbaat dank :)

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Prima bakkie :) Past het OS makkelijk op en voor de website zelf heb je aan minder dan 10 MB voldoende.

Verwijderd

is dat ook genoeg als je bijv x erover heen gooit?

• Locutes
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

X is daar te groot voor, grof gezegd. Ik zou met zo'n machine het alleen maar bij een console houden, scheelt weer schijf-ruimte :)

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• yeadder
  • Niet online
oke thanx dus dat lukt ook met die php en zo want dit wordt toch server side uitgevoerd ????

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Op maandag 01 oktober 2001 15:45 schreef tomazzz het volgende:
is dat ook genoeg als je bijv x erover heen gooit?
Een webserver en X :? Heb je niet nodig... dus ook niet draaien IMHO.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik had zelf een webserver ( apache ) op een
486 dx-50 met een 300 meg hd draaien ( redhat 5.1 )
draaiden perfect stond alleen html op
maar die heb ik later vervangen door een p133
die nu nogsteeds perfect draait :P

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 01 oktober 2001 16:48 schreef yeadder het volgende:
oke thanx dus dat lukt ook met die php en zo want dit wordt toch server side uitgevoerd ????
Jahoor, ruimte technisch past X trouwens wel op je systeem, maar een 486+16MB ram is daar erg krap voor.

• yeadder
  • Niet online
oke thanx

ik ga een mooie webserver op zetten >:)

Verwijderd

Denk er alleen wel aan dat als je forum gaat groeien, en dat er meerdere queries per pagina uitgevoerd moeten worden en ook flink wat PHP geparsed moet worden, dat het wel een aantal seconden kan duren voordat de pagina geparsed is en naar de gebruiker gestuurd wordt. Ik spreek uit ervaring.. (P60, 40 RAM, 2GB)

• yeadder
  • Niet online
Op maandag 01 oktober 2001 17:07 schreef rhand0z het volgende:
Denk er alleen wel aan dat als je forum gaat groeien, en dat er meerdere queries per pagina uitgevoerd moeten worden en ook flink wat PHP geparsed moet worden, dat het wel een aantal seconden kan duren voordat de pagina geparsed is en naar de gebruiker gestuurd wordt. Ik spreek uit ervaring.. (P60, 40 RAM, 2GB)
ik zal het onthouden. maar voor dat dat forum er is draaid het denk wel op andere pc.

• flat
  • Niet online
ja dat zal makkelijk draaien

als je radhat installeert moet je gewoon niet allemaal onzinnige dingen gaan installeren, dat scheelt ook nog een hoop.
php lukt ook makkelijk op zo'n computer, bijvoorbeeld de systeminfo-pagina op m'n site wordt door m'n server in zo'n .7 seconden in elkaargedraaid (lijkt misschien veel, maar er worden dus echt wel veel commando's uitgevoerd en geinclude)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:50
ik heb hier een p233 MMX staan met 64 meg en ruimte 30 gig aan hdd ruimte en een redelijk drukke site met php forum en dat trekt ie makkelijk.. een tip is alleen wel een beetje de grote van de site's en de hoeveel hied bezoekers ervan in de gaten te houden want anders word de server wel een beetje trager.

• yeadder
  • Niet online
Op maandag 01 oktober 2001 20:29 schreef Weps het volgende:
ik heb hier een p233 MMX staan met 64 meg en ruimte 30 gig aan hdd ruimte en een redelijk drukke site met php forum en dat trekt ie makkelijk.. een tip is alleen wel een beetje de grote van de site's en de hoeveel hied bezoekers ervan in de gaten te houden want anders word de server wel een beetje trager.
bedankt voor de tip.

maar ik denk dat het wel zal meevallen als er ongeveer 5 mensen posten en zo
Pagina: 1