UPC digital, oude signaal omgezet?

Pagina: 1
Acties:

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik wilde graag weten of als je UPC digital neemt of je dan gewoon het oude signaal behoud? (zal wel weer niet)

of dat dit word omgezet naar een (dan) digitaal signaal (lijkt me haast wel). :(

i.v.m. het hebben van 2 tv's en dat ik dan niet een 2e decoder nodig heb.

iemand hier ervaring mee??

plz help :)

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:00

rammes

koekebakker 1e klas

ja bij digital krijg je een mrzap box werkt inprincype net zals een video recoder.. je hebt een extra tuner..

Ik zou het doen!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Heb je een probleem...

Er wordt een decoder neergezet, waarvandaan een scart naar je TV gaat (of video ofzo...).

De gewone kabel blijft liggen waar die ligt...

Om signaal op je 2e TV te krijgen zul je dus een splitter achter je video moeten zetten (je moet die decoder dan aan de VCR aansluiten), waarvandaan de kabels naar TV1 en TV2 gaan...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• juanp
dus dan ben ik verplicht om te kijken wat mn ouders ook kijken.

maar het is dus niet zo dat die digital op een bepaalde frequentie zit ofzo (ik zeg dit alleen in de hoop dat het wel door kan gaan en dat ik dan ook normaal tv heb).

dus dat je eigenlijk voor de decoder weg kunt tappen en dat je dan net zoals nu gewoon tv kijkt maar niet digitaal. :?

(ik weet dat er weinig kans is).

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Waarom wil je dat UPC digital dan en wat kost dat? Het lijkt me veel voordeliger om een satelliet schoteltje te plaatsen, heb je ook gelijk 500 kanalen ipv enkele van die lullige zenders die ze verkopen in de pluspakketten.

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 01 oktober 2001 15:33 schreef juanp het volgende:
dus dat je eigenlijk voor de decoder weg kunt tappen en dat je dan net zoals nu gewoon tv kijkt maar niet digitaal. :?
Lees mijn verhaal nog es, en dan vooral zo rond het midden...

;) ;)

Je kan gewoon analoog je 2e TV bekijken...

Van de hoofdverdeeldoos (waar de kabel je huis binnenkomt), loopt gewoon de kabel naar de TV zoals die altijd ging...

Alleen wordt nu de decoder tussen de TV/Video en de kabel geplaatst...
Hiervandaan lopen 2 kabels: een coax voor analoog signaal, die ws gewoon naar je tv gaat, en een scart die naar je TV of video gaat...

Je splitter, zodat jij ook gewoon TV kan kijken (analoog) zet je gewoon tussen de coaxkabel en de hoofdverdeeldoos...
Dus:
code:
1
2
Hoofddoos - splitter < - jouw coax - jouw TV
                 - gewone coax - UPC-digital - TV

PC-Specs

• juanp
brammus heel erg bednakt dit wilde ik dus graag hoern (sorry dat ik de eerste keer niet je verhaal snapte)

ik ben weer helemaal :)

thnx.

het word vrijdag aangelegd en dan gaan we gewoon ff proberen mzzlz

• juanp
sorry dubbel post :(

• juanp
Op maandag 01 oktober 2001 15:36 schreef Bigfoot72 het volgende:
Waarom wil je dat UPC digital dan en wat kost dat? Het lijkt me veel voordeliger om een satelliet schoteltje te plaatsen, heb je ook gelijk 500 kanalen ipv enkele van die lullige zenders die ze verkopen in de pluspakketten.
mn ouders wilden het omdat het beeld scherper zou zijn.

dus ja dan moet het maar, maar als het niet zou werken zouden ze het ook niet nemen.

Verwijderd

Het beeld is alleen scherper op de extra kanalen. De reguliere kanalen worden gewoon analoog doorgegeven door die MrZap box, voorzien van een 3 seconden OSD schermpje.

Die extra kanalen zijn MPEG-1 formaat volgens mij, ik vind het nog niet zo heel erg netjes trouwens :(

• juanp
hmmm :(

het was de bedoeling dat mn ouders scherper beeld zouden krijgen, nou ja mdan word het dus toch weer alle kabels nakijken.

thnx

• Bigfoot
Wat betalen ze voor die onzin?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:00

rammes

koekebakker 1e klas

ik betaal 9,95 :) p/m daarvoor wil ik het wel hebben.

Ik zou het doen!

• juanp
Op dinsdag 02 oktober 2001 12:59 schreef rammes het volgende:
ik betaal 9,95 :) p/m daarvoor wil ik het wel hebben.
wij hebben ook inet via chello en telefoon via priority telecom. (alles UPC dus helaas :( )

maar dan betaal je 4,95 p/mnd.

Verwijderd

We hebben het hier toch over een d-i-g-i-t-a-a-l AV-signaal dat het huis gaat binnenkomen of ben ik nou gek? In dat geval kun je COAX splitten wat je wilt maar je zult uiteindelijk elk afzonderlijk TV-toestel aan een decoder moeten koppelen, als je verschillende zenders tegelijk wilt kunnen bekijken.
Er komt namelijk een D-I-G-I-T-A-A-L signaal uit de kabel (01001101) dat je a-n-a-l-o-g-e TV onmogelijk kan vertalen in beeld en geluid.

Indien je het heel normaal vindt om CD's af te spelen middels een platenspeler, Je smart-media cards naar een 1-uurs fotoservice te brengen en ISDN kabels tegen je oor te houden om te horen of je al nieuwe mail hebt bestaat er een kans dat je het voor elkaar krijgt op de manier die Brammus beschrijft. De rest van de wereld moet ik helaas teleur stellen...

(8>

• Bigfoot
Op dinsdag 02 oktober 2001 14:40 schreef Lord Blackstar het volgende:
verschillende zenders tegelijk wilt kunnen bekijken.
Er komt namelijk een D-I-G-I-T-A-A-L signaal uit de kabel (01001101) dat je a-n-a-l-o-g-e TV onmogelijk kan vertalen in beeld en geluid.

(8>
Als ik het verhaal van Brammus goed lees zit er een analoge coax uit op de mr.zap box, dus die kun je splitten en sturen naar een analoge tv.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 14:06
Gaan volgens mij zowel analoge als digitale signalen door de kabel... de analoge pakt de TV, de digitale de decoder...

Btw, tegen die slechte beelden, werkt een versterker niet?

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Inderdaad, maar aangezien de onduidelijkheid omtrent de bekabelingsshit van de MrZap box (UPC-digital), heb ik effe achter de kast v/d buurman gekeken ;)

Er zit aan:

- Cable in (coax)
- TV-out (coax)
- Serieele interface (DB9?)
- USB (de wat vierkantere uitvoering van de bus) :9~
- Audio uit (L+R cinch)
- Scart TV
- Scart VCR

Je kan dus nogal wat aansluiten... ;)

Het analoge signaal samen met het digitale signaal komt gewoon gemixed het huis binnen.
Daarvandaan heeft mijn buurman een splitter naar zijn analoge TV op de slaapkamer, en naar de huiskamer waar de MrZap box op aangesloten is...

MrZap mag dus zelfs na een splitter geplaatst worden.

Lord Blackstar... slaap lekker verder jong... :Z

PC-Specs

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

precies, kabelinternet is toch ook d-i-g-i-t-a-a-l maar mijn a-n-a-l-o-g-e TV doet het ook nog als in internet :) Zit gewoon op total verschillende frequenties

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 18:20 schreef juanp het volgende:

[..]

mn ouders wilden het omdat het beeld scherper zou zijn.

dus ja dan moet het maar, maar als het niet zou werken zouden ze het ook niet nemen.
heb gewoon een straatversterker in de kast gehangen :P
werkt ook zeer goed:p

die dingen hebben ze ook in de grijze kastjes in de straat hangen :D *D

• juanp
Op dinsdag 02 oktober 2001 18:00 schreef HIBJ het volgende:

[..]

heb gewoon een straatversterker in de kast gehangen :P
werkt ook zeer goed:p

die dingen hebben ze ook in de grijze kastjes in de straat hangen :D *D
en waar heb je die vandaan :? >:) :)

• juanp
ondertussen:

bij mij thuis er werd gebeld wild u upc digital ??
ouders ja doe maar.
ik denken misschien kan dit wel niet. dus ik zeg w8 even ik vraag het of op GoT of ik zoek ff.
kom mn ma opeens tegen die verteld ik heb het al afgezegd.
Ik lees ineens dat het wel mogelijk is.
mn ma vraagd het weer aan.
iemand roept hier dat het niet kan (sorry lord blackstar) :)
mn ma wilde het weer afzeggen maar nu heb ik gezegd dat als het afgezegd moet worden ik dat zelf wel doe, ze weet niet wat ze wil. maar het is wel leuk om haar over dit soort dingen te horen praten ze heeft er geen flauw benul van 8-)

maar we proberen het gewoon thnx :)

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op dinsdag 02 oktober 2001 18:40 schreef juanp het volgende:
maar we proberen het gewoon thnx :)
Nou, wees gerust, ik kan je echt verzekeren dat het werkt, de buurman is iig zeer tevreden...

Analoog signaal kan je met een splitter rechtstreeks van de kabel trekken...
2e optie is de TV-out gebruiken (komt gewoon video-signaal uit)
3e optie is een heeeeeeele lange scart, en dan lekker MrZappen op je slaapkamer...
(moet je bij de Conrad effe een "IR-verlenger" regelen, heb je gelijk afstandsbediening...

:Y) >:) B-)

PC-Specs

• juanp
alleen ben ik dan niet afhanskelijk van wat mn ouders kijken ?

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op dinsdag 02 oktober 2001 19:03 schreef juanp het volgende:
alleen ben ik dan niet afhanskelijk van wat mn ouders kijken ?
Als je het signaal vóór de MrZap box af tapt,
kan jij onafhankelijk van Pa/Ma TV gluren... = :)

Als je het signaal via de scart of TV-out af tapt,
dan moet je meekijken met Pa/Ma... = :(

Maar als je het goed wil doen,
dan heb jij natuurlijk de remote,
en moeten je ouders met jou meekijken... wat weer heel >:) =

PC-Specs

• juanp
Op dinsdag 02 oktober 2001 19:10 schreef brammus het volgende:

Maar als je het goed wil doen,
dan heb jij natuurlijk de remote,
en moeten je ouders met jou meekijken... wat weer heel >:) =
maar als het zover moet koemn dan verdwijtnd ie hele mr. zap box naar mn kamer en dan los ik wel ff snel hun niet scherp hijds probleempje op

• juanp
alt-s en op versturen klikken geeft een dubbel post :(

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
ik heb hier ook een mr.zap box staan. kost 5 piek per maand ofzo. je normale kabelsignaal blijft gewoon intact dus je 2e tv blijft gewoon werken..

die mr.zap werkt op dezelfde manier als een kabelmodem.. die kun je gebruiken terwijl je nog gewoon TV kunt kijken.

Have a wheelie good weekend!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 20:13

360Degreez

Typisch weer dit...

ik heb zo'n pinnacle TV kaart en prak een svideo scrat converter achterop de mr-zap en prop die in de tv kaart input, perfect beeld, ned 1-2-3, de rest SBS6 enzo zitten op een te hoge frequentie waardoor het beeld diagornaal gaat strepen en ruisen, ik heb net mijn usb kabel van de scanner ff in de zap-box gestopt maar windows vind niets, ook in apparaatbeheer van de pc zegt 'ie dat alle poorten vrij zijn,

hmm ik had graag een beetje willen zotzooien met die zap-box :-)) achterop de box zit een gewone analoge doorvoer net zoals je videorecorder, hij kan echter maar 1 zender tegelijk weergeven, dus al lus je hem door via coax, kan je mr zap kijken in je eigen kamer maar kan je uiteraard niet zappen en moeten je ouders beneden hetzelfde kijken, hij gooit alle kanalen gewoon door de kabel, en zet er 1 mrzap kanaal bij, vette dubbelpost maar dan anders uitgelegd hahaha. euh ja, nou... succes.. misschien zijn er tv kaartjes die MRzap kunnen decoden , net zoals Canal+, aleen is canal+ maar 4 kanalen geloof ik, oh BTW. de hercules tv kaart (net uit) heeft een digitale tuner en kan canal+ decoden, er is zelfs een utility te krijgen waarmee hij zelfs het geluid (dat op een andere frequentie zit) kan decoderen en perfect synchroom kan laten lopen met het beeld.. Kewl!!!!

maargoed, dat zeiden ze ook van die brakke WinTV-GO... bwuuh...

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 15:29

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

brammus schreef op 02 oktober 2001 @ 16:56:
Inderdaad, maar aangezien de onduidelijkheid omtrent de bekabelingsshit van de MrZap box (UPC-digital), heb ik effe achter de kast v/d buurman gekeken ;)

Er zit aan:

- Cable in (coax)
- TV-out (coax)
- Serieele interface (DB9?)
- USB (de wat vierkantere uitvoering van de bus) :9~
- Audio uit (L+R cinch)
- Scart TV
- Scart VCR

Je kan dus nogal wat aansluiten... ;)

Het analoge signaal samen met het digitale signaal komt gewoon gemixed het huis binnen.
Daarvandaan heeft mijn buurman een splitter naar zijn analoge TV op de slaapkamer, en naar de huiskamer waar de MrZap box op aangesloten is...

MrZap mag dus zelfs na een splitter geplaatst worden.

Lord Blackstar... slaap lekker verder jong... :Z
je bent nog 1 ding vergeten :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Verwijderd

Ik heb zelf dus ook een paar dagen UPC Digital (Mr Zap), maar volgens mij worden de kanalen via de scart doorgevoerd. Ik had bv Cinenova opstaan en toen ik de scart eruit haalde was ik het beeld kwijt. De box is ook via de normale coax aangesloten. Dus als iemand zeker weet dat het moet kunnen om het digitale signaal op meerdere tv's te krijgen dan hoor ik dat graag. dit wordt namelijk nog niet helemaal duidelijk in dit bericht.

Verwijderd

Over dit laatste liep al eens een topic. Eerst nog maar eens: De kabelmaatschappijen lukt het tegenwoordig om en analoge en digitale radio & TV signalen te versturen samen met Internet EN telefoon. Niks andere kabel, gewoon alles door EEN. B)

Je kunt dus gewoon conventionele Ra & TV blijven ontvangen.

Als je van de digitale (=geen Mr Zap) decoder (over de 100 zenders) gebruik maakt voor TV, kun je alleen stereo krijgen via de scart (of cinch).

Het doorgevoerde coax-signaal blijft zoals het is. Wil je echter op andere toestellen het gedecodeerde signaal ook bekijken, dan is het geluid in MONO bijgevoegd.

Net zoals dat is bij je Canal+ decoder of VHS. Vreemd maar waar anno 2002! O-)

Mr Zap is een afwijkend contract, slechts in sommige gebieden van UPC aangeboden.

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

RZB schreef op 11 oktober 2002 @ 10:19:
[...]

je bent nog 1 ding vergeten :)
Ehhm, afgezien van het feit dat dit een topic is van een jaar oud... : Wat dan :? :P

PC-Specs

Verwijderd

Om toch nog even te reageren ook al is het topic een jaar oud. Is het nu wel of niet mogelijk om op 2 tv's het digitale kanaal te ontvangen en zoja, Hoe?

Verwijderd

Ja, met een scart splitter.

Of de afgestemde zender via de doorgevoerde coax, maar dat is dan weer analoog en mono!

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Maar dan heb je alsnog een kopie van het signaal.
Je kan niet verschillende programma's zien dus, want je hebt maar 1 decoder
Of de afgestemde zender via de doorgevoerde coax, maar dat is dan weer analoog en mono!
Dat wist ik niet... Maar voor op je slaapkamer hoef je toch geen hi-fi kwaliteit te hebben imho...

PC-Specs

Pagina: 1