[CD-R(W) Brander - Extern] Hulp Bij keuze

Pagina: 1
Acties:

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 23:16
Ik ben in het bezit van een laptop en een digitale camera.

Nu wil ik mijn foto's (en natuurlijk ook andere zaken) gaan opslaan op CD. daarvoor wil ik een externe brander hebben of via USB of (als het bestaat) een oplossing via PCMCIA.

Snelheid is voor mij niet heel erg belangrijk. Ik denk dat ik aan 4x schrijven ruim voldoende heb.

Liefst geef ik zo weinig mogelijk uit, maar kwaliteit is belangrijker.

Wat moet ik kiezen? Of waar moet ik zoeken?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou, wat zou je denken van de Plextor PX-S88TU? Plextor's nieuwe portable 8/8/24 CD-rewriter.

Afbeeldingslocatie: http://www.plextor.be/english/images/products/pxs88tu.jpg
Klik op het plaatje voor de specs & features op de Plextor website.

Dit is een relatief nieuwe brander dus over de kwaliteit kan ik nog niet veel zeggen, maar Plextor's traditie kennende zal het wel weer topmateriaal zijn. Jammer genoeg rekent zich dat natuurlijk ook door in de prijs :(

De interface is USB 2, maar de drive werkt ook met USB 1.1. Maar als je USB 1.1 gebruikt dan kan je wel niet sneller dan 4/4/6 door de snelheidsbeperkingen van de bus.

Het voordeel van deze writer is het gewicht, de afmetingen en het feit dat je maar liefst 2 jaar waarborg krijgt.

Is de prijs te hoog, kijk dan eens rond in de productcatalogus van Freecom. Ik heb echter wel totaal geen ervaring met het freecom materiaal dus informeer je eerst over de betrouwbaarheid...