Toon posts:

Moederbord stuk ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mezelf een pc gebouwd, Nu heb ik hem helemaal aan de praat alleen als ik een dvd'tje wil bekijken dan crasht het hele systeem en ook als ik probeer via die dvd speler nieuwere software probeer te installeren crasht win ook.

Al gedaan: Dimm geheugen vervangen;
Een andere dvd speler getest

Is het waarshijnlijk het Moederbord ???

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Wat zijn je master/slave ide settings?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
HD = Pr master
DVD = Pr Slave
CDRw = Sec master

Dit moet gewoon zo werken, dat weet ik uit ervaring.

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
goede drivers?
IRQ conflict?

meer info plz

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
In dit soort gevallen moet je met zo weinig mogelijk beginnen, haal eerst je CDRW eraf en hang daar eens de DVD speler voor in de plaats.. De DVD speler hangt dan namelijk alleen aan een IDE controller..

Toch klinkt het als een instelling/softwareprobleem, niet als een hardwareprobleem.. Eens denken, ik kom hier nog ff op terug..

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 05:37

dop

Windows needs to reboot now

waarom proberen mensen toch telkens weer door zo min mogelijk info te geven toch antwoord op hun vraag te krijgen

doe ook eens een beetje moeite zodat het wat makkelijker word om een antwoord te vinden

EPC Debian Gnu Linux

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op maandag 01 oktober 2001 14:52 schreef jasperh17 het volgende:

Een andere dvd speler getest
Maar deed die het nou wel of niet? ivm jumpers enzo

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 01 oktober 2001 15:30 schreef DEM0N het volgende:
Maar deed die het nou wel of niet? ivm jumpers enzo
Daar had ik eigenlijk overheen gelezen, maar als ik het nog es lees dan bedoelt ie waarschijnlijk dat dat niet uitmaakt, anders zoekt ie de oorzaak uiteraard niet bij z'n moederbord..

Vandaar mijn voorstel om de drive eens aan de andere IDE controller te hangen, kijken of dat wat uitmaakt..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al van alles geprobeerd, Op een gegeven moment haalde ik 1 van de 2 256 mb ram eruit en toen deed hij perfect. Als ik er eeb andere bij in deed , deed hij weer niet.Ik dus Moederbord vervangen. Toen weer geprobeerd. Nee hoor nog niet. Ik weer 256 er uit gehaald en hij deed weer.

:( wat kan het nog zijn. De processor lijkt me vaag als die zo doet, dan zal hij ook zo wel crashen

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

kan je moederbord wel 2x 256 aan?
meestal gaat 1x 128 en 1x 256 beter
dan 2x 256

probeer het daar eens in te zoeken

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

Pagina: 1