NL leverancier van rackmount case met hotswap bay

Pagina: 1
Acties:

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
hey all,

Ik zoek me het schompes, maar ik kan echt nergens een Nederlandse leverancier vinden voor een 19" rackmount case met hotswap SCSI drivebay (4/5 disks). Ik heb bij Procase wel iets gevonden maar daar is ie uiteraard niet leverbaar (zal je altijd zien). Iemand hier goede connecties?

Alvast bedankt!

• Hans
  • Niet online
Ik heb overigens ook kasten gezien die puur als storage expansion dienen (dus alleen maar drivebays en voeding). Is dat misschien een optie? Hoe lus je zo'n kast door naar je server waarin de RAID controller zit?

Verwijderd

nas storage?....

van compaq, hp en dell gebruiken een gestripte win2k versie geoptimaliseerd voor opslag/data. je geeft aan hoeveel schijfruimte je wil hebben, welke raid en wat voor partitie (ntfs/fat, maar ook unix partities) het moet zijn en dat zorgt de nas controller voor de rest... de "schijf" wordt dan via netwerk gekoppeld. handig als je meerdere servers hebt en de data centraal wil houden (2 tot 8 tb ongeveer). (ruimte is natuurlijk belangrijkste reden je kan van die platte servertjes aan koppelen en daarvan passen er 42! in een rek).

• Hans
  • Niet online
win2k is geen optie, en NFS/NAS achtige zaken al helemaal niet, sorry :)

Tis voor een SuperMicro dual PIII-800 met 1Gb SDRAM en IBM ServeRAID 4L controller running Linux. Onze soon to be nieuwe database backend.

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 14:55 schreef Hans het volgende:
Ik heb overigens ook kasten gezien die puur als storage expansion dienen (dus alleen maar drivebays en voeding). Is dat misschien een optie? Hoe lus je zo'n kast door naar je server waarin de RAID controller zit?
dit klinkt als nas storage apparaat, maar dat zal wel aan mij liggen dan.... en je merkt nix van win2k omdat het gestripte versie is (je moet je drivebays toch aansturen!!!)
overigens geen probleem als je linux partitie nodig hebt want die worden gewoon ondersteund hierdoor....

maar je kan het (nog) niet gebruiken voor een db dus dat het geen optie is dat klopt!!!!!

nu even lezen wat je nog meer zei.... :P

• Hans
  • Niet online
ik bedoelde met die kasten echt puur een kast met een sloot hotswap bays en een voeding. Verder geen software oid.

• Mark
  • Laatst online: 21:45
Op maandag 01 oktober 2001 15:22 schreef Hans het volgende:
ik bedoelde met die kasten echt puur een kast met een sloot hotswap bays en een voeding. Verder geen software oid.
Je bedoeld zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www-900.ibm.com/cn/pc/products/option/images/exp300.gif

IBM EXP300, maximaal 14 SCSI disks, per 7 disks een SCSI port (2 chains), eventuel alle 14 te linken als 1 chain.
Gaat dus gewoon met een SCSI kabel achter op je ServeRAID (BTW ServeRAID's schoppen kont !!!)
Kosten liggen rond de 7 a 8000 pietermannen.....
Wel lekker speelgoed met 14 x 36 Gb Ultra160 erin ;)
Pagina: 1