IBM of Maxtor?

Pagina: 1
Acties:

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik wil een nieuwe HD kopen. Ik zit te twijfelen tussen deze twee:
Maxtor DiamondMax 60 Plus 40.9Gb, 7200rpm U-ATA100 of IBM Deskstar 60GXP, 40Gb, IDE, 7200rpm. Geluid boeit me niet, betrouwbaarheid wel. Ik heb de search gebruikt, en ik werd een beetje bang van de horrorverhalen rond IBM-hd's. Maar is dat nu alleen omdat er zoveel van verkocht zijn of heeft IBM een structureel probleem, dat voortkomt ui de 75-serie?

• Hoyden
  • Laatst online: 06-04 08:57
Als je zelf al twijfeld...

Neem een Maxtor en ga voor safe :)

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 11:02

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik heb ook een Maxtor en die werkt goed!

specs

• Hoyden
Op maandag 01 oktober 2001 14:51 schreef Eftelingtijntje het volgende:
Ik heb ook een Maxtor en die werkt goed!
Tja, onnodig antwoord :?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb zelf een IBM 45 Gb en heb er nog geen enkel probleempje mee gehad.. Ik heb nu sinds kort ook een Maxtor 60 Gb en ook die doet het prima..

Het klopt wel dat er van IBM een paar slechte series zijn geweest, series waarbij je al snel last kreeg van bad sectors of in zeldzame gevallen crashes.. Die harde schijven mocht je gewoon omruilen tegen een nieuwe, waarna het probleem vaak opgelost is..

Ik hoor van een paar winkels dat ze geen IBM meer verkopen sinds deze incidenten, aangezien er fabrikanten zijn die dezelfde kwaliteit en prijs bieden, maar dan met minder problemen.. Daarom zijn een aantal winkels overgeschakeld naar Maxtor of, als ze al Maxtor hadden, IBM gewoon niet meer verkocht..

Ik zou op dit moment geen reden kunnen bedenken om geen IBM te kopen maar de keus is uiteindelijk aan jou..

• Hoyden
Ik heb zelf diverse maxtor schijven in me pc's.

Nog geen problemen mee gehad.
Ook heb ik nog een IBM 30GB DTLA in me pc zitten, die werkt ook nog goed, maar idd na al die verhalen over IBM , zou ik dus gewoon voor een Maxtor kiezen, omdat daar waarschijnlijk het vertrouwen veel groter van is.

T'zou zonde zijn als je er later spijt van krijgt.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
ik weet niet of het klopt, maar als het meer voor opslag is (prestatie minder belangrijk) kan je denk ik beter een 5400rpm model kopen, die zijn stiller, maar vooral koeler en lijkt mij ook minder slijtage (tragere rpm)
en zo traag zijn die ook niet hoor

Verwijderd

BMW of Mercedes? ;)

Verwijderd

Als betrouwbaarheid je veel uitmaakt moet je die maxtor nemen, al is de betrouwbaarheid van de 60GXP al een stuk beter dan de betrouwbaarheid van de 75GXP serie (en dan met name het 45GB model). Maar ookal neem je een maxtor, je moet wel backups blijven maken. Ongeveer 1 op de 50 Maxtors gaat nu eenmaal kapot. De betrouwbaarheid van de nieuwe D540X serie zou beter moeten zijn (1 op de 100 ongeveer) maar ik heb er in elk geval al een slechte ervaring mee (80GB die na 2&eenhalve week kaputt ging). Dan hield m'n IBM dtla-307045 het nog langer uit (4 maanden) :D

Eigenlijk ben ik gewoon geneigd als advies te geven om toch die 60GXP te nemen. Hij is een stuk sneller en backups moet je toch blijven maken, want hd's kunnen nu eenmaal kapot gaan en je loop er een vrij grote kans op, ongeacht het merk.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 11:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb 3 pc's 1 met die maxtor, 1 met die IBM en 1 met de bewuste IBM 45GB, de IBM 45GB word in een netwerk gebruikt voor MP3 opslag, de andere 2 voor video bewerking. Alle 3 hebben ze nog geen krimp gegeven. Dus volgens mij maakt het niets uit welke je koopt en moet je in sommige gevallen gewoon een beetje mazzel hebben met een schijf.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
En wat is nu het verschil tussen de 40plus en de 60plus bij Maxtor, en welke is beter?

Verwijderd

Mocht je toch een IBM willen lees dan eerst ff dit:
[topic=280841/1/25]

;)

Verwijderd

Wel als ik jou was zou ik voor geen van beiden gaan: worden allebei bloedheet.

De Seagate Barracuda III 40 Gig 7200 rpm voldoet prima en die kun je zelfs na intensief gebruik nog vastpakken zoner een blaar op je vingers te riskeren.

Dat type IBM is zowieso een slechte keuze zijn er al tig van gecrasht.

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 18:11 schreef A.Jansen het volgende:
Wel als ik jou was zou ik voor geen van beiden gaan: worden allebei bloedheet.

De Seagate Barracuda III 40 Gig 7200 rpm voldoet prima en die kun je zelfs na intensief gebruik nog vastpakken zoner een blaar op je vingers te riskeren.

Dat type IBM is zowieso een slechte keuze zijn er al tig van gecrasht.
Ga dan meteen voor de Seagate Barracuda IV 40GB 7200rpm (20dBA idle), dan kan je nog rustig slapen met je computer aan B-)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op maandag 01 oktober 2001 14:58 schreef The Fox het volgende:
Ik heb zelf diverse maxtor schijven in me pc's.

Nog geen problemen mee gehad.
Ook heb ik nog een IBM 30GB DTLA in me pc zitten, die werkt ook nog goed, maar idd na al die verhalen over IBM , zou ik dus gewoon voor een Maxtor kiezen, omdat daar waarschijnlijk het vertrouwen veel groter van is.

T'zou zonde zijn als je er later spijt van krijgt.
heb het zelfde verhaal als jij :) , maar heb weinig vertrouwen nog in me dtla..

Verwijderd

Neem maar Maxtor.. IBM is na verloop van tijd :r :r

Verwijderd

Ik heb hier 100 gig aan IBM's liggen ( 2 van 30 en een van 40) en heb er nog geen problemen mee gehad (heb ze nu 3/4 jaar ofzo, behalve die van 40).

Nog geen problemen mee gehad, en ze zijn nog still ook. Ik hoor ze niet, en doen prima hun werk.

Enige nadeel is wel da ze in m'n kast (antec/chietec/chenmig hoe je het ook wil noemen) heet worden zonder koeling.
Maar een fannetje dr op lost dat probleem wel op.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een Maxtor 40 gig besteld. Als die kaduuk gaat koop ik wel een IBM, dan kan ik het verschil zien :)

Verwijderd

Welke IBM of maxtor? (of seagate)

IBM Deskstar 60GXP (60.0 GB ATA-100)
IC35L060AVER07
7200 RPM
PLatters : 20.0 GB
Seek Time: 8.5 ms
Buffer: 2048 KB

Maxtor DiamondMax Plus 60 (60.0 GB ATA-100)
5T060H6
7200 RPM
PLatters : 20.4 GB
Seek Time: 8.7 ms

Seagate Barracuda ATA IV (60 GB ATA-100)
ST360021A
7200 RPM
PLatters : 40 GB
Seek Time: 9.5 ms

IBM.......

En er staat nog meer bij deze test van StorageRewiev.

Business Disk WinMark 99

Windows 2000 Professional using NTFS :

Maxtor DiamondMax Plus 60 (60.0 GB ATA-100) - 8193 |

IBM Deskstar 60GXP (60.0 GB ATA-100) - 7720 |

High-End Disk WinMark 99
Windows 2000 Professional using NTFS

IBM Deskstar 60GXP (60.0 GB ATA-100) - 20733 |

Maxtor DiamondMax Plus 60 (60.0 GB ATA-100) - 20333 |

IBM Deskstar 75GXP (45.0 GB ATA-66) - 19367 |

Dus welke Maxtor of IBM???
Pagina: 1