Ik weet het niet meer : GF3 of Radeon 8500

Pagina: 1
Acties:

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zit te lezen overal en gf3 is natuurlijk super, ik dacht aan de Gainward Expert Geforce 3 ViVo Golden Sample maar ik lees ook dingen over de goede beeldkwaliteit van de Radeon 8500 (Radeon 2 toch???) en ik weet hetnie meer.......

wil ongeveer F1000,- uitgeven voor de videokaart

help me plz.........

Verwijderd

GF3 > :r

ATI !!! :9~ lekkere prijs , en een betere kaart!!
en er komen ook nog wel betere drivers , dan is GF3 echt baut!

ik trap me GF2MX ook kapot , ATI rulez! go for R8500!

Verwijderd

Ik trap me GF2MX ook kapot , ATI rulez! go for R8500!
Ik heb nu al een vermoeden dat dit uitloopt op een nVidia - Ati topic uitloopt. :{

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hou deze week het nieuws in de gaten, de reviews van beide kaarten zullen wel snel verschijnen en vooral zullen ze worden vergleken met elkaar en dan is het misschien iets duidelijker :+

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 14:39 schreef ExiRana het volgende:

[..]

Ik heb nu al een vermoeden dat dit uitloopt op een nVidia - Ati topic uitloopt. :{
mwah ... kijk ik heb nu zelf ook nvidia.

maar ik vind ATI roelen, het is een feit .. die lui zijn goed bezig. vandaar dat ik zometeen effe switchen van fabrikant. ben niet trots op me nvidia kaart :r

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-08 19:33
Op maandag 01 oktober 2001 14:41 schreef Sanders het volgende:

[..]

mwah ... kijk ik heb nu zelf ook nvidia.

maar ik vind ATI roelen, het is een feit .. die lui zijn goed bezig. vandaar dat ik zometeen effe switchen van fabrikant. ben niet trots op me nvidia kaart :r
:Z

GeForce 3 is wel ff iets anders dan een "MX-je".

Tuurlijk kan het zijn dat de radeon2 beter is dan gf3 , maar gf3 bestaat ook al weer ff :)

Verwijderd

VGA/R8500 Phone Order $262.00 | Online Order $248.00

Verwijderd

Het is altijd weer fijn om te zien dat [bepaalde] mensen hun mening zo goed kunnen en willen onderbouwen en dan vergelijkingen met kreten als roelz en sux maken.

Dat even terzijde, we hoeven denk ik niet te vragen waar je de kaart (het meest) voor gaat gebruiken aangezien dit gamen zal zijn. De nieuwe GF3 Titanium en de Radion 8500 zullen elkaar kwa prestaties en prijzen elkaar niet veel ontlopen. Het beste kun je dus even wachten tot er reviews (geen previews) van beide producten zijn en dan een beslissing nemen.

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 14:50 schreef ItsMeAgain het volgende:
Het is altijd weer fijn om te zien dat [bepaalde] mensen hun mening zo goed kunnen en willen onderbouwen en dan vergelijkingen met kreten als roelz en sux maken.
:+ 8-)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het is niet de bedoeling idd. van nvidia/ati sucks ofzow!!!!

ik wil argumenten

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

shit man ga lekker reviewtjes lezen en trek je eigen conclusie. Dit wordt 1 grote flame.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 14:59 schreef Cartman! het volgende:
Het is niet de bedoeling idd. van nvidia/ati sucks ofzow!!!!

ik wil argumenten
wil je dat , oke ..

Radeon8500 is goedkoper
Radeon8500 standaard dualhead
Radeon8500 standaard TV-OUT
Radeon8500 heeft meer features :)
Radeon8500 drivers zijn nog niet uitgemolken , dus verwacht maar betere performance over een paar weken.

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 15:01 schreef Dinictus het volgende:
shit man ga lekker reviewtjes lezen en trek je eigen conclusie. Dit wordt 1 grote flame.
True.

/me heeft een Nvidia TNT 2, en weet niet wat het is om een Gforce kaart te hebben.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

JAJA, Sander "ben laden" verander jij eerst je ondertitel maar, dan horen we je gebrabbel aan.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 15:08 schreef Dinictus het volgende:
JAJA, Sander "ben laden" verander jij eerst je ondertitel maar, dan horen we je gebrabbel aan.
net of ik van jouw ondertitel geil word. :+

Verwijderd

en Dinictus , anders blijf je effe on-topic...

• hjs
  • Niet online

hjs

Radeon8500 drivers zijn nog niet uitgemolken , dus verwacht maar betere performance over een paar weken.
daar trappen we niet meer in, daar wacht ik nu al een jaar op met mijn Radeon :+

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 15:11 schreef hjs het volgende:

[..]

daar trappen we niet meer in, daar wacht ik nu al een jaar op met mijn Radeon :+
moeten toch blijven hopen , anders is de toekomst zo somber :+ >:)

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 14:36 schreef Sanders het volgende:
GF3 > :r
Nu heb je het voor elkaar, de hele Dutch GeForce Fanlclub achter aan je, ik zou maar snel emigreren ofsow >:) ;)

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 15:14 schreef Mannekino het volgende:

[..]

[b]Nu heb je het voor elkaar, de hele Dutch GeForce Fanlclub achter aan je, ik zou maar snel emigreren ofsow >:) ;)
whehehe B-)

dat was wel een klein beetje een flame ja :) , had er gewoon zin in :P
Moet ik nu met me billetjes bloot ofzo? :'( :P

Maar van die ATI voordelen meen ik wel ...

• The PyroPath
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Naja HJS, misschien heb ik het fout, maar ik heb in diverse draden enzo al proberen uit te leggen (tesamen met quotes uit andere msgboards) dat de Radeon gewoon aan zn max zit, door zijn architectuur. Zoek het nog maar eens na.

De Radeon 8500 heeft echter nog genoeg ruimte om te groeien zoals het er nu naar uit ziet. Misschien dat ze welweer vanaf het begin met drivers komen die erg dicht aan de performance rand zitten, maar misschien ook niet en is er heel wat ruimte.

Breek je nek voorzichtig

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 22:09

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Op maandag 01 oktober 2001 15:03 schreef Sanders het volgende:

[..]

wil je dat , oke ..

Radeon8500 is goedkoper
Radeon8500 heeft meer features :)
Dat de 7500 dualhead is, blijkt duidelijk uit de specificaties op de www.ati.com website. Van de 8500 is mij het niet duidelijk. :?

ff niets

• hjs
  • Niet online

hjs

Op maandag 01 oktober 2001 15:17 schreef The_PyroPath het volgende:
Naja HJS, misschien heb ik het fout, maar ik heb in diverse draden enzo al proberen uit te leggen (tesamen met quotes uit andere msgboards) dat de Radeon gewoon aan zn max zit, door zijn architectuur. Zoek het nog maar eens na.
:D jij lult altijd zo veel dat ik welles wat van je verhaal oversla ;)
Ik bedoelde eigenlijk die roddels eind vorig jaar, toen kwam nVidia met de det.3 en toen waren er ook veel geruchten dan ATI ook met snellere drivers uit zouden komen. En ATI zou ATI niet zijn als ze meteen met geheel uit ontwikkelde drivers zouden komen :+

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 19:17

Soullie

Planeshift

[..]

Nu heb je het voor elkaar, de hele Dutch GeForce Fanlclub achter aan je, ik zou maar snel emigreren ofsow >:) ;)
>:) hehe...

ik weet eigenlijk niets over de nieuwe kaart van ATI... alleen dat mijn GF3 als een zonnetje loopt... en zelfs overdreven presteerd... dus ik ga er van uit dat ik nog wel ff er mee kan door gamen....

Verwijderd

[..]

LoL. >:)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Op maandag 01 oktober 2001 14:48 schreef Sanders het volgende:
waar heb je dat vandaan?!?!

The devil is in the details.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Radeon8500 is goedkoper
ff afwachten, nu prijst ati m iig hoger dan de gf3 ti500, maar beide worden ook door andere partijen uitgebracht dus ik vermoed dat de prijzen gelijk blijven (dwz als de radeon 8500 daalt dan zal de gf3 ti500 ook wel dalen)
Idd erg leuk als je het gebruikt, ik vind deze feature iig wel beter dan twinview (hoewel nvidia dat misschienw el verbeterd heeft in de nieuwe kaarten)
Leuk, maar eerst ff afwachte welke producenten hem ook daadwerkelijk daarmee gaan uitbrengen
Radeon8500 heeft meer features
waarvan een groot deel notg niet wordt gebruikt in spellen (net als bij de gf3 btw) en waarbij de drivers van belang zijn
Ander dan bij nvidia heeft ati niet zo'n goede geschiedenis waar het betreft zn driver optimalisaties dus dit is niet iets waar ik zeker van zou zijn

Ik zou iig nog ff wachte tot deze kaarten daadwerkelijk in de winkel liggen (de radeon 8500 en de gf3 ti500) en dan gewoon eens kijken wat je nodig hebt en welke kaart de beste feitelijke prestaties heeft voor t minste geld..

Zelf zie ik iig wel wat in de gf3 ti200, die maar iets meer dan de helft kost van de radeon 8500/gf3 ti500, maar wel lekker presteert..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

ff afwachten, nu prijst ati m iig hoger dan de gf3 ti500, maar beide worden ook door andere partijen uitgebracht dus ik vermoed dat de prijzen gelijk blijven (dwz als de radeon 8500 daalt dan zal de gf3 ti500 ook wel dalen)
Je kunt hem nu al pre-orderen voor $250 USD, dus hoepel op met je hoge prijzen
Idd erg leuk als je het gebruikt, ik vind deze feature iig wel beter dan twinview (hoewel nvidia dat misschienw el verbeterd heeft in de nieuwe kaarten)
Zoiets heb ik NVidia iig nog niet zien doen. Het lukt hun gewoon niet om een snelle kaart te maken met Dualhead
Leuk, maar eerst ff afwachte welke producenten hem ook daadwerkelijk daarmee gaan uitbrengen
Bijna alle, en bijna alle mensen kopen voorlopig gewoon een kaartje van ATi. Want anders betaal je alleen maar meer. (Merk)
waarvan een groot deel notg niet wordt gebruikt in spellen (net als bij de gf3 btw) en waarbij de drivers van belang zijn
Zeker wel. Smoothvision en TRUFORM kun je echt in heel veel spellen gebruiken. Smoothvision in ALLE. Het is gewoon een soort van AA.
Ander dan bij nvidia heeft ati niet zo'n goede geschiedenis waar het betreft zn driver optimalisaties dus dit is niet iets waar ik zeker van zou zijn
ATi driver zijn zo slecht nog niet. En de enige detonators die het goed doen zijn 6.50, 7.52, 10.80 en 21.81 de rest is allemaal GELEKT en een hoop GEKUT
Zelf zie ik iig wel wat in de gf3 ti200, die maar iets meer dan de helft kost van de radeon 8500/gf3 ti500, maar wel lekker presteert..
De Radeon 7500 is veel sneller dan een GeForce2 Pro 64MB en kost maar iets van 400 piek.

• Hahn
  • Nu online
Op maandag 01 oktober 2001 14:48 schreef Sanders het volgende:
waaar heb je dit gezien? welke site?!!!!!!!!!!!

The devil is in the details.

Verwijderd

érg hoge flam-intensie hier en vóóral erg triest omdat de R8500 nog nauwelijks echt er is (reviews, waar dan, zo ja vergeleken met G3) :?

ps. ATI is wel langzamer dan Nvidia. ik had eerst Radeon 32MB DDR, nou die is dus echt wel een stuk langzamer dan de G2 Pro die ik nu heb ;)

• blouweKip
Je kunt hem nu al pre-orderen voor $250 USD, dus hoepel op met je hoge prijzen
idd, je kunt hem pre-orderen voor dezelfde prijs als de gewone gf3, de pre-order prijs zou echter eenmalig zijn, dus de uiteindelijke prijs in nl wordt ff afwachten (natturlijk wordt ie niet zo enorm prijzig als ati's prijs ($389), maar dat geld eveneens voor de ti500)
Zoiets heb ik NVidia iig nog niet zien doen. Het lukt hun gewoon niet om een snelle kaart te maken met Dualhead
ik weet niet wat je nvidia nog niet hebt zien doen (zal wel een reply zijn op iemand anders zn post), maar ik denk zeker wel dat nvidia het kan, maar dat de hoeveelheid mensen die een kaart vanwege dualhead koopt voor hun gewoon niet groot genoeg is om de extra investeringen per gpu te rechtvaardigen
Bijna alle, en bijna alle mensen kopen voorlopig gewoon een kaartje van ATi. Want anders betaal je alleen maar meer. (Merk)
Ati's eigen radeon 2's zullen echt wel duurder zijn dan die van andere fabrikanten
Zeker wel. Smoothvision en TRUFORM kun je echt in heel veel spellen gebruiken. Smoothvision in ALLE. Het is gewoon een soort van AA.
Net als dat quinicx (of welke naam ze daarvoor verzonnen hebben bij nvidia) ook in "alle" spellen werkt, trueform mag dan makkelijker te implementeren te zijn dan npatches, het werkt voor zover ik weet alleen nog in cs 1.3
ATi driver zijn zo slecht nog niet. En de enige detonators die het goed doen zijn 6.50, 7.52, 10.80 en 21.81 de rest is allemaal GELEKT en een hoop GEKUT
De performance winst bij nvidia drivers is echter wel substantieel groter dan bij de radeon 1 drivers...en de feature ondersteuning was ook beter, natuurlijk zegt dat niets over de toekomst maar ati moet het eerst wel ff waarmaken, bij nvidia heb je met die gelekte drivers tenminste wel keuze, de ene driver die bij jouw niet lekker werkt werkt bij iemand anders weer prima en omgekeerd, daardoor is de driver support van nvidia feitelijk iig beter dan diue van ati (ik heb liever gelekte drivers dan sporadische een driver update)
De Radeon 7500 is veel sneller dan een GeForce2 Pro 64MB en kost maar iets van 400 piek.
Tuurlijk, het scheelt echt niet zo veel, tis tenslotte slechts een opgeleukte radeon 1, daarnaast kost ie meer dan 400 piek (in de pricewatch 749 gulden, de geforce pro 64 mb minder dan 400) en is ie in dollars ook nog een duurder dan de gf2 pro, sterker nog, hij kost ongeveer evenveel als de gf3 ti200 en die laaste presteert flink veel beter...

Verwijderd

Jij staat echt gewoon helemaal vastberaden met een dik slot aan de kant van Nvidia he, jij wil het gewoon niet geloven dat die radeon 8500 gewoon een veel beter produkt is dan Nvidia hun kaartjes!! :) ;)

[EDIT] ff smileys toegevoegd, ik bedoel dit niet :( maar een beetje van ;)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nou Nou Nou relax, ff iefje

je bent me iets te gretig.

Maar inderdaad de drivers van ATi laten misschien wel geen vette verhoging van de snelheid zien, maar ligt dat aan de drivers of aand e hardware, In Serious sam is bijvoorbeeld heel erg goed te zien dat bijna ALLE theoretische specs benut worden, en een zeer hoog rendement haald. Dus misschien waren de begin drivers wel meteen heel erg volwassen, is dat een goede of een foute zaak? dat mag je zelf beslissen, maar he is knap te noemen dat de Radeon met zn specs zo dicht in de buurt bleef in oude spellen, en in nieuwe spellen hem zelfs voorbij weet te fietsen.

Dus wat de drivers betreft kan je er rustig vanuit gaan dat die kaart goed benut gaat worden.

Truform gaat meer implementaties krijgen, nu al in cs en alle future releases van sierra (volgens interview) en in C&C renegades zit ook al Truform, verder zegt ATi veel ontwikkelaars zover te hebben dat ze ermee aan de slag willen, en als er een schaap over de dam is...is hij op het Rokin :D

ATi heeft met de gewonen Radeon een stapje in de gamers scene gezet, en wilt met de r 8500 een behoorlijke poot tussen de deur krijgen.

De R8500 is geen GF3 ik zie hem liever als een halve generatie verder, iets waar nVidia misschien verstandig aan zou doen is misschien eens wat meer features in de GF Ultras te pompen ipv alleen de clock te verhogen.

Breek je nek voorzichtig

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Ik houd dit topic in de gaten. Mocht het uit de hand lopen doe ik 'em gewoon dicht en ga ik waarschuwingen uitdelen aan de mensen die zich niet in kunnen houden.

• Sovereign
  • Laatst online: 27-06 19:01
De R8500 is geen GF3 ik zie hem liever als een halve generatie verder
Die classificatie verdient de 8500 dus zeker niet.

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 15:28 schreef FlipFlap het volgende:

[..]

Dat de 7500 dualhead is, blijkt duidelijk uit de specificaties op de www.ati.com website. Van de 8500 is mij het niet duidelijk. :?

Verwijderd

Tuurlijk heeft-ie DVI en TV-out en met hydravision ook "DualHead"(met dank aan matrox, no offense)
Op maandag 01 oktober 2001 15:28 schreef FlipFlap het volgende:

[..]

Verwijderd

Als we dan toch gaan flamen... :P Ik heb geen goed woord over voor ATI. Mijn buurjongen heeft een 64mb Radeon DDR en het ding presteerd echt bagger. Over 3d mark 2001 nog maar te zwijgen. Maar goed ik zal ophouden en deze jongen eens even helpen. Koop een GF3! :)

Greetz

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 17:55 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
érg hoge flam-intensie hier en vóóral erg triest omdat de R8500 nog nauwelijks echt er is (reviews, waar dan, zo ja vergeleken met G3) :?

ps. ATI is wel langzamer dan Nvidia. ik had eerst Radeon 32MB DDR, nou die is dus echt wel een stuk langzamer dan de G2 Pro die ik nu heb ;)
nee dat is niet waar de ati 32mb ddr is lager geklokt dan een ati 64mbddr retail

ati radeon 32mb ddr 166\166mhz
ati radeon 64mb ddr 183\183mhz in retail uit voering

en daar mee is er een groot verschil in snelheid

geforce2
geforce2 pro
geforce2 ultra
terwijl dat dus ook kaarten zijn die sneller geklokt worden door nvidia

dus als je de ati 32mb ddr wil vergelijken moet je dat doen met een geforce 2 en niet de pro

de geforce pro moet je vergelijken met de ati radeon 64mb ddr retail (183\183)

wedden dat hij die er uitblaast

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op maandag 01 oktober 2001 15:09 schreef Sanders het volgende:

[..]

net of ik van jouw ondertitel geil word. :+
'k wist niet dat ondertitels er waren om elkaar op te geilen :?
hmmm...dan moet ik die van mijn alweer veranderen >:)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op maandag 01 oktober 2001 21:00 schreef Celeron_clocker het volgende:
Als we dan toch gaan flamen... :P Ik heb geen goed woord over voor ATI. Mijn buurjongen heeft een 64mb Radeon DDR en het ding presteerd echt bagger. Over 3d mark 2001 nog maar te zwijgen. Maar goed ik zal ophouden en deze jongen eens even helpen. Koop een GF3! :)

Greetz
Sinds wanneer is 3DMark2001 een game?

Zeker geen handige tweaker, die buurjongen van jou. Een Radeon 64 Mb DDR is tot prima dingen in staat. Als ie bagger presteert, doet ie toch echt iets niet goed.

• Artcore
  • Niet online
Op maandag 01 oktober 2001 17:55 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Joh, die zitten ook lekker in dezelfde klasse. |:(

• marshal
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

aahh... ik ben dus nie de enige die er nix meer van begrijpt :D

Wat ik mezelf dus afvraag is hoe het met de drivers gaat. Met name dat smartshader van ATI en NfiniteFX van nvidia. Moeten deze twee features apart in een game geprogrammeerd worden? en voor wie kiezen de spelletjes fabrikanten dan ATI of Nvidia?

Ik ben errug benieuwd hoe die radeon gaat presteren. Moet nl. wel een beetje een concurerend systeempje hebben tegenover een P4 1700 met een ASUS v8200 deluxe ;) Dus ik wil wel weten waar ik m'n geld beter in kan gaan steken.

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 21:03 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

nee dat is niet waar de ati 32mb ddr is lager geklokt dan een ati 64mbddr retail

ati radeon 32mb ddr 166\166mhz
ati radeon 64mb ddr 183\183mhz in retail uit voering

en daar mee is er een groot verschil in snelheid

geforce2
geforce2 pro
geforce2 ultra
terwijl dat dus ook kaarten zijn die sneller geklokt worden door nvidia

dus als je de ati 32mb ddr wil vergelijken moet je dat doen met een geforce 2 en niet de pro

de geforce pro moet je vergelijken met de ati radeon 64mb ddr retail (183\183)

wedden dat hij die er uitblaast
LOL en dan mag jij mij vertellen waarom die Radeon 32MB DDR @ 183/183 (overgeklokt) nog stuk langzamer is dan mijn G2 Pro niet overgeklokt.... en waarom die Radeon even duur is als de G2 Pro, terwijl ie met de G2 GTS te vergelijken is ;)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

omdat die pro niet op 183/183 loopt misschien? |:(
omdat de Radeon het met 2 pipes minder moet doen misschien?? |:(
omdat programeurs te dom zijn om de 3e texture unit slim te gebruiken?? |:(
Je lijkt wel een beetje op die knakker van een 3d site die kaarten van nVidia en ATi ging vergelijken en dan de OEM Radeon 64MB vergelijkt met een GF2 PRO 64 MB, en als je hem dan een iemeel stuurt waar dat op slaat krijg je het wijze antwoord: omdat ze allebij 64 MB hebben, logisch he?
maar genoeg gezeurd over vroeger, want we leven nu en hopelijk morgen nog, maar zeker niet gisteren :D

Tsja en waarom verdient de Radeon 8500 niet het predicaat 0,5 generatie verder dan GF3, gezien de extra features verdient hij het ZEKER wel, en als je strax de prestaties ziet, ZEKER ook, dus vertel mij eens waarom hij ZEKER NIET het predicaat 0,5 generatie verder verdient? De GF3Ti 500 (Ultra) is ondanks alle geruchten gewoon een overklokte GF3. Beetje zonde van je tijd he nVidia? De kaart van ATi is qua features en functies een stuk geavanceerder dan de GF3 Ti 500, maar weer niet zo ver vooruit dat je het een aparte generatie mag noemen, logisch gevolg lijkt me dan te zeggen halve generatie vooruit.

Breek je nek voorzichtig

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

LOL, geef ze van katoen The PyroPath ;)
Dit is een onrustige thread, met een latente flamedreiging ;), gek dat dat in 1 jaar Radeontopic nog niet is voorgekomen ;)

Btw, er zijn al een paar games die 3TMU gebruiken, Serious Sam en Tribes2 en de Villagedemo.

Echter, dat kan alleen in 1 kloktik in Biliniair, dus dan schiet je er nog niks mee op.

Ik kan een hele waslijst aangeven dat de Radeon64 mb on par is met de Gf2 en in features beter EMBM bv., de Pro is teveel gevraagd.

Niet op voorraad.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik bedoel het niet als flame of aanleiding om terug te flamen maar soms worden er zulke rare dingen gezegd en vergeleken dat ik me daar aardig pissig om kan maken.

Natuurlijk zijn er wel spellen die de 3eTU kan gebruiken, maar er is zoveel meer mogelijk met een 3e TU die we dus niet gebruikt zien, dat is jammer, had ATi al en grotere poot tussen de deur gehad dus dat zeg maar de Radeon I geintroduceerd werd met de populariteit van de 8500. dus dat bij de Radeon I launch de situatie gelijk aan die van nu was, dan hadden ontwikkelaars er waarschijnlijk veel meer mee gedaan met al die features, die tot NU toe allemaal onbenut zijn gebleven op de Radeon I.

Het product heeft nog zoveel onbenut potentieel dat het bijna zonde van de transistors is, ik word er af en toe een beetje moedeloos van, maarja ik ben ook maar een simpele ATifanboy :D

Breek je nek voorzichtig

• blouweKip
Jij staat echt gewoon helemaal vastberaden met een dik slot aan de kant van Nvidia he, jij wil het gewoon niet geloven dat die radeon 8500 gewoon een veel beter produkt is dan Nvidia hun kaartjes!!
Wat een onzin, omdat ik toevallig allelei onzin probeer te ontkrachten?
Ik heb een hekel aan mensen die pro-merk zijn zonder dat ze daar goede argumenten voor aandragen (nvidiots ati-zealots etc)

Ik vind de radeon 8500 veelbelovender dan de geforce3 (qua features) maar dat will nog niet zeggen dat ik ineens pro-ati ben en heel hard nvidia sux roep..

Dat jij mij omdat ik niet automagische achter de onzin blatende massa aanloop meteen pro-nvidia noemt betekent dat je zelf ook wel door hebt dat je argumenten zwak zijn..

• robhof
  • Laatst online: 22-08 12:23

robhof

Lembongan view

Pfffff, heftige discussies hier! Heb een GF3 en ben er zeer tevreden mee! Een vriend van me heeft een Radeon 64MB DDR en dat is ook een mooie kaart! Wacht nou allemaal maar rustig af en als de reviews zijn geweest, kunnen jullie weer lekker verder bekvechten! lol! :)

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 23:40 schreef The_PyroPath het volgende:
omdat die pro niet op 183/183 loopt misschien? |:(
omdat de Radeon het met 2 pipes minder moet doen misschien?? |:(
omdat programeurs te dom zijn om de 3e texture unit slim te gebruiken?? |:(
Je lijkt wel een beetje op die knakker van een 3d site die kaarten van nVidia en ATi ging vergelijken en dan de OEM Radeon 64MB vergelijkt met een GF2 PRO 64 MB, en als je hem dan een iemeel stuurt waar dat op slaat krijg je het wijze antwoord: omdat ze allebij 64 MB hebben, logisch he?
maar genoeg gezeurd over vroeger, want we leven nu en hopelijk morgen nog, maar zeker niet gisteren :D

Tsja en waarom verdient de Radeon 8500 niet het predicaat 0,5 generatie verder dan GF3, gezien de extra features verdient hij het ZEKER wel, en als je strax de prestaties ziet, ZEKER ook, dus vertel mij eens waarom hij ZEKER NIET het predicaat 0,5 generatie verder verdient? De GF3Ti 500 (Ultra) is ondanks alle geruchten gewoon een overklokte GF3. Beetje zonde van je tijd he nVidia? De kaart van ATi is qua features en functies een stuk geavanceerder dan de GF3 Ti 500, maar weer niet zo ver vooruit dat je het een aparte generatie mag noemen, logisch gevolg lijkt me dan te zeggen halve generatie vooruit.
Jezus, je spreekt gezelf zwaar tegen man. Eerst zeg je dat je een Radeon 64MB DDR met een Geforce2 Pro moet vergelijken en nu ga je helemaal flippen omdat ze niet te vergelijken zijn, omdat ze anders in elkaar steken.... DOH, daarom zeg ik juist, voor dezelfde prijs heb ik liever een snellere G2 Pro dan die Radeon 64MB DDR :Z

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Op dinsdag 02 oktober 2001 01:46 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Jezus, je spreekt gezelf zwaar tegen man. Eerst zeg je dat je een Radeon 64MB DDR met een Geforce2 Pro moet vergelijken en nu ga je helemaal flippen omdat ze niet te vergelijken zijn, omdat ze anders in elkaar steken.... DOH, daarom zeg ik juist, voor dezelfde prijs heb ik liever een snellere G2 Pro dan die Radeon 64MB DDR :Z
Wijs mij een regel waaar IK zeg dat je hem moet vergelijken met een Geforce GTS Pro 64 MB DDR, vertel het mij waar ik dat ooit beweerd heb. Ik zal geduldig afwachten terwijl jij dat "Even" op gaat zoeken.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

op anandtech staat een uigebreide review met o.a. de radeon 7500, gf3, gf2ti-200 gf3ti-200, gf3ti-500 etc. lees dit artikel en je weet alles wat je weten moet. de statistieken, tal van benchjes en koopadvies. ATI kon net niet op tijd een radeon8500+final drivers sturen maar ze hebben beloofd dit deze week nog te doen en dan wordt de review op anandtech geupdate/aangevult. check de link >>

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1539&p=1

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 01:57 schreef Eddy66 het volgende:
op anandtech staat een uigebreide review met o.a. de radeon 7500, gf3, gf2ti-200 gf3ti-200, gf3ti-500 etc. lees dit artikel en je weet alles wat je weten moet. de statistieken, tal van benchjes en koopadvies. ATI kon net niet op tijd een radeon8500+final drivers sturen maar ze hebben beloofd dit deze week nog te doen en dan wordt de review op anandtech geupdate/aangevult. check de link >>

Zullen we daar dan maar op wachten, want deze discussie leidt nergens toe, omdat niemand wil toegeven ;(

ps. quote uit dat artikel:
The GeForce3 Ti 200 is by far the best buy and is clearly a better value than the Radeon 7500 (remember that they are priced equally). At 1024 x 768 x 32 in most games you do get performance that's very close to that of the original GeForce3. It's without a doubt that our recommendation is to purchase the GeForce3 Ti 200 unless you can find a cheaper GeForce3 card.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 02 oktober 2001 01:57 schreef Eddy66 het volgende:
ATI kon net niet op tijd een radeon8500+final drivers sturen maar ze hebben beloofd dit deze week nog te doen en dan wordt de review op anandtech geupdate/aangevult. check de link >>

Kijk daar had ik dus weer eens overheen gelezen.

Niet op voorraad.

Verwijderd

zie het grote PRE order topic voor prijzen ...

ENPC doet geen internationale orders meer
Pagina: 1