Toon posts:

tv-out probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb zojuist een nieuwe computer gekocht met GeForce 64mb videokaart+ tv-out. Ik heb een sVHS kabel naar mijn televisie gelegd, maar krijg alleen slecht beeld. Er zijn continu horizontale strepen in het beeld te zien die naar boven "rollen".
Weet iemand hiervoor een oplossing.

PS ik gebruik een kabel van 10 meter met een Scart convertor op mijn televisie.

Groeten Jasper

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Lijkt iets mis met de aarde in het kabeltje
Maar dat zou wel gek zijn als je die kabel gekocht hebt...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Lijkt erop alsof je TV in de verkeerde modus staat (Composite) terwijl je video s-video uitstuurt, of andersom natuurlijk (TV op s-video, kaart op Composite)

Check de settings van je TV-out..

Download my music on SoundCloud

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 06:38

ossy

Festina Lente

Als je computer geaard is kan het ook komen door het verschil in aarding met je tv-kabel, net als de bekende bromtoon als je pc op een stereo met kabel is aangesloten. Dus trek de tv-kabel er even uit dat hielp bij mij ook.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met "iets mis met de aarde in het kabeltje"?

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:14
het is zeer waarschijnlijk een elektrisch probleem. Kan de aarde zijn. Makkelijkst te testen door PC en TV via een verlengsnoer op zelfde 230 VAC kontaktdoos aan te sluiten. Als probleem dan weg is ligt het dus daar aan. Hoef je het alleen nog maar op te lossen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand misschien suggesties????

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe groot de invloed is van de lengte van de kabel op de kwaliteit van het beeld.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:14
svhs bij 20 meter zag ik dat het iets minder werd (ATI op Philips 100hz). Tot 5 meter met goede kabel zie ik geen verschil. Met 10 meter zou je nog steeds een heel strak plaatje moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ben er net achter gekomen dat het aan televisietoestel ligt. Zie bericht slecht beeld.
Pagina: 1