Branden gaat erg langzaam met 16X liteon

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 11:41
Ik heb een 16X liteon gekocht en zit het te testen.

Ik gebruik philips 80 minuten cd's.

Systeem: Athlon 1.4Ghz 512 MB geheugen. Asus a7v. Nero 5.5

Als ik aan het branden ben dan knippert het lampje op de cdrw om en om rood oranje. Het systeem gaat heel traag(ik typ dit tewijl ie zo traag is dat ik niet direct kan zien wat ik tik). De bufferlevel is ongeveer 5% .Nero blijft wel volhouden dat het op 16X brandt. hardeschijf lamp brandt constant maar maakt geen zoekgeluiden(sequentieel aan het lezen?).

Een cd is met 11 minuten klaar!!!! erg veel voor een 16X.

Ik heb een vermoeden dat ie zijn buffer niet snel genoeg vol kan krijgen en dus steeds naar de burnproof grijpt, dat verklaart de langere brandtijd. maar mijn systeem is niet de langzaamste en geheugen is er genoeg. Het enige wat ik draai is een koe en die treedt zowiezo automatisch terug. wat kan hier de oorzaak van zijn? en wat betekent dat oranje lampje? dat ie underbroof heeft ingeschakeld?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hij is rood tijdens het branden, oranje tijdens het opvullen van de buffer (als ie terugvalt op burnproof dus). DMA wel aan staan?

• Goldme
DMA weet ik niet en ik weet niet waar ik het moet aanzetten in win2000 pro.

Bij win 98 wist ik het wel maar hier kan ik het niet vinden.

Verwijderd

Als je het dma aan of uit wilt zetten ga je naar systeem en naar cd-rom instellingen. je dubbelklikt op hem of drukt op eigenschappen en daar zie je dma staan. Helpt dit niet probeer eens alle programma`s die je aan het draaien bent, af te sluiten. Anders moet je op de site van lite-on gaan.
Dit is de link daarvoor: http://www.liteonit.com.tw/Etech/Etech.htm
Probeer het daar eens.
Helpt dit ook al niet dan weet ik het ook niet meer.

• Goldme
Nou, het was dus de DMA. dom van me dat ik daar niet aan dacht. Hij brandt nu als een spier gelukkig. Bedankt voor je hulp.

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:22
Ik heb ook een vergelijkbaar systeem met een Liteon LTR16101B (16/10/40). Bij mij knippert het ledje ook rood/oranje, maar ik heb nog geen nadelige gevolgen bemerkt. DMA (Multiiworld DMA mode 2) staat bij mij aan. Het maakt niet uit welk OS ik gebruik (Win98SE, Win2k, WinXP).
Ik heb hem ook in een andere PC gebruikt met een SiS730S plank met een Duron@800 er op. Daar was het gedrag precies hetzelfde.

Knippert bij jou dat ledje nu ook niet meer rood/oranje?

Computers follow your orders, not your intentions.

• Goldme
nee niet meer rood oranje, alleen mooi rood nou :)

Verwijderd

ik heb exact hetzelfde probleem. ik weet alleen niet hoe ik handmatig dma aan moet zetten bij mijn 16x10x40 liteon fikker. hij is namelijk op de htp366 controller aangesloten en wordt gezien als een scsi device. in de bios van de htp366 controller wordt hij wel op udma2 (33) gezet. ik draai windows xp en gebruik de htp366 drivers voor windows 2000.(ik kan hem niet op normale ide poort zetten want dat geeft om een of andere reden conflicten)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07
Voor windows XP: Ga terug naar de Nero die je erbij kreeg (5.0.4.8 ofzow, staat nog op de ahead site)

Nero 5.5 is een ontiegelijk bout programma hier. De ene laat de buffer op en neer springen, terwijl de ander gewoon lege CD's fikt :(
Draai nu 5.0 die bij mijn fikker zat onder XP en dat werkt perfect. Alleen bij het laatste stukje van de CD zie je bij het leeglopen van de buffer de fikker-buffer telkens van 25% naar 100% vliegen omdat ie dat nog verkeerd afhandelt.

Verwijderd

het is helaas niet een probleem met de software, maar ik denk met de htp366 controller.
Pagina: 1