Draadloos netwerk -- hier intekenen!

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hee mensen,

ik heb dus in mijn quest naar draadloze koppeling van netwerken de Linksys WAP11 gevonden, is het misschien een idee om ze met stapels tegelijk te kopen voor een leuke discount <:) ? Het is namelijk zo dat ze bij de nederlandse importeur (www.linksys.nl) 799 gulden ex btw kosten, wat ik een beetje veel vind tegenover de 200 dollar in de US :(. Misschien kunnen we een leuk dealtje treffen met die gasten.

Specs:
Linksys Wireless Access Point WAP11
Indoors: 11 mbps @ 30 meter
Outdoors: 11 mbps @ 152 meter
1e configuratie via USB (win9x /2000 only), verdere configuratie via toegewezen IP
Point-to-point bridging of multipoint bridging, of gewoon wireless access point voor draadloze netwerk kaarten
-------
voor meer info check http://www.linksys.com

en gewoon supergeil om je buurtnet op deze manier op te bouwen! >:) :9~

xen

• Neejoh
  • Laatst online: 07-07 15:30
Op maandag 01 oktober 2001 13:39 schreef xeninex het volgende:
Hee mensen,

ik heb dus in mijn quest naar draadloze koppeling van netwerken de Linksys WAP11 gevonden, is het misschien een idee om ze met stapels tegelijk te kopen voor een leuke discount >:) ? Het is namelijk zo dat ze bij de nederlandse importeur (www.linksys.nl) 799 gulden ex btw kosten, wat ik een beetje veel vind tegenover de 200 dollar in de US :(. Misschien kunnen we een leuk dealtje treffen met die gasten.

Specs:
Linksys Wireless Access Point WAP11
Indoors: 11 mbps @ 30 meter
Outdoors: 11 mbps @ 152 meter
1e configuratie via USB (win9x /2000 only), verdere configuratie via toegewezen IP
Point-to-point bridging of multipoint bridging, of gewoon wireless access point voor draadloze netwerk kaarten
-------
voor meer info check http://www.linksys.com

en gewoon supergeil om je buurtnet op deze manier op te bouwen! >:) :9~

xen
Geil it is... Maar je hebt er de buren wel voornodig :(

• HunterPro
  • Niet online
ligt er aan wat de afstand tussen jullie huizen is... ik ga 't proberen die schuin tegenover me woont, (over de laan van meerdervoort als je Den Haag een beetje kent), en daar zitten 2 2baans wegen en een dubbele trambaan tussen, ik schat zo'n 75 meter... en een boom maar die leg ik wel plat >:) tegen de tijd dat ze me door hebben ben ik weg 8-)

Volgende projectje hierna wordt een 3e huis bijzetten, en daarna met een repeatertje op een huis ergens ('eneco, wij komen even wat installeren') nog ongeveer een kilometer verderop iemand >:)

xen

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 08:22

BIM

Nothing interesting

http://www.practicallynetworked.com/pg/wireless_guide_index.asp?page=3&Price=&Manf=&Find=&Rvw=

Hier staat dus een vergelijk van meerdere Access points.
Ik ben zelf bij SMC aan het navragen waar ik ze kan kopen.
In de US kosten ze max. 180 dollar. Alleen ben ik bang dat
ze incompatibel zijn met in NL gekochte Wavelan kaartjes.

Iemand een idee of ze ook werkelijk compatibel zijn of niet?

Verwijderd

Hmmmz, heel interessant zo'n draadloos netwerkje. Ik wil het al jaren, maar financieel was het niet echt haalbaar. Dus als er een leuke prijs geldt en het is enigzins compatible..... wie weet hangt er dan ooit nog eens 1 hier in huis :)

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 13:28

RvV

Ik zou nog maar ff wachten met die linksys AP's. Een van mij is helemaal brak en loopt om de minuut vast. :( Voortaan nooit geen nieuwe firmware updates voor mij.
Mocht dat ding het weer gaan doen, dan wil ik er misschien nog wel een stuk of 3 bestellen.

Y'24

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007

rene_404

Owh Jah!

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:54 schreef RvV het volgende:
Ik zou nog maar ff wachten met die linksys AP's. Een van mij is helemaal brak en loopt om de minuut vast. :( Voortaan nooit geen nieuwe firmware updates voor mij.
Mocht dat ding het weer gaan doen, dan wil ik er misschien nog wel een stuk of 3 bestellen.
Je zou dit eens kunnen proberen: http://www.dslreports.com/forum/remark,1421333;root=equip,16;mode=flat

Het downgraden van je firmware...
Als je bij versie 1.3x bent aangekomen en de bridge functie niet meer beschikbaar is kan je altijd nog 1.45 proberen. Deze heb ik nog op de HD staan evt...

huh, heb ik dat gedaan?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Afbeeldingslocatie: http://www.thahandy.f2s.com/ht.gif

astu *D

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Even dit topicje bookmarken, want hier heb ik wel interesse in...

M'n Laptop van het werk (Toshiba) heeft een ingebouwde wireless, maar ik kan er thuis (nog) geen gebruik van maken, moet nu iedere keer een lange kabel door het huis sleuren als ik beneden wil rommelen..

Eerst even kijken hoe het aanslaat...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 00:18 schreef ThaHandy het volgende:
[afbeelding]

astu *D
L :) L

Verwijderd

count me in.......!!!!!
Oftewel hebben...

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

die wil ik liever niet hebben... lees maar eens wat reviews.. >:)

• Ro_meo
  • Laatst online: 22-08 17:48
Heb je ook wat alternatieven ?

iOS N3rd

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
Wireless access point van Netgear is veel goedkoper...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 13:28

RvV

Met die oude firmware werkt het weer prima. :) De maximale afstand die ik nu haalde was 50 meter. De haspel was niet langer en dat ding moet toch 220v hebben. Dan moet ik nu maar op zoek gaan naar stekkertjes om externe antennes aan te kunnen sluiten.

Y'24

Verwijderd

alternatieven of goedkopere prijzen maakt toch niets uit ? je wil kwaliteit... althans ik wel :7

Verwijderd

Aaaaaaah, zit net de nieuwe C'T te lezen en wat staat erin ? Heel toevallig een test met WLAN adapters :)

Die linksys komt er maar met een voldoende af. Niet echt eentje om over naar huis te schrijven.
Als beste komt de Lancom Wireless IL-11 uit de test, maar die heeft ook een ISDN WAN interface en is daardoor ook duurder (1665 piek).
Al met al wordt aangeraden om te wachten met het kopen wat een wireless lan totdat er verbeterde versies op de markt zijn.
Pagina: 1