Toon posts:

HD ratelt constant

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe PC laten bouwen (AMD 1400 Mhz, Asus A7V266, matrox HD, 786 ofzo DDR RAM) en nu ratelt mijn HD constant, ook als ie niet bezig zou moeten zijn.

Ik heb het gevoel dat het niet goed zit. Enig idee hoe ik dat op kan lossen?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Welk OS draai je? Wat voor HD heb je? 5400 rpm of 7200 rpm?

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai W98 en XP. Het ratelen gebeurt bij allebei. De HD is 7200 rpm (zo'n 40 Mb).

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 01 oktober 2001 13:41 schreef Buk het volgende:
Ik draai W98 en XP. Het ratelen gebeurt bij allebei. De HD is 7200 rpm (zo'n 40 Mb).
GB? :)

Verwijderd

Topicstarter
eh... ja GB B-)

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
ik heb het ook met een seagate 6,5gb (3 jaar oud), deze had een keer een harde klap gehad, daarna doet ie het. Dus lijkt mij. Lijkt mij dus gewoon een brakkem HD.

Xbox360 gamerprofile

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zou het kunne dat je een prog draaien hebt dat alles constant defragmenteert (tenzij je aan het quaken bent ofzo).

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 16:53
Heb ik ook altijd last van gehad, tot dat... hier komt een mogelijke oplossing... trommelgeroffel...

ik een paar extra MB'tjes geheugen bij had gekocht (van 32 MB naar 96 MB)... NB: ik heb het over een laptop, dus dat geheugen is wel tamelijk duur, een aantal maanden geleden dan.. :) Niet dat jullie nu spontaan geld gaan storten op mijn rekening, als jullie die al weten :9~

• Hermanvh

Hermanvh

Ehm, heb je DMA wel aanstaan?

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat alles het wel doet. Voorzover ik weet is ie niet constant aan het defragmenteren. Zoiets zit toch niet in windows (dacht ik?). Ik heb in iedergeval niet een speciaal programma daarvoor.

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 16:53
Ooops, ik had even niet gezien wat voor specs je had... had eigenlijk alleen maar het subject gelezen... :0 *shame*

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
uuuuh
win98 en 786MB ram gaan niet zomaar samen he :)

Verwijderd

Topicstarter
Yup. DMA staat aan, zowel in Bios als in Windows.

Meer dan 700 Mb geheugen zou toch genoeg moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Lekker snelle antwoorden op dit bord!

Dat windows 98 moeite had met veel geheugen heb ik gehoord. Maar het werkt wel. Het ratelen gebeurt trouwens ook onder XP.

Verwijderd

Virusscanner draaien ofzo? misschien slim om je swapfile op een vaste waarde te zetten!?

• Hermanvh

Hermanvh

Wat heb je allemaal in de background draaien?

Al eens je HD's gebenchmarked met HD Tach?

Lijkt me toch echt een beetje DMA probleem...

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Als het een DMA prob is. Hoe kan ik dat dan oplossen? In de bios staat DMA 5 enabled. Het is een DMA 5 disk. Ook in windows is DMA enabled.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:03
Op maandag 01 oktober 2001 13:49 schreef dirkpostma het volgende:
Heb ik ook altijd last van gehad, tot dat... hier komt een mogelijke oplossing... trommelgeroffel...

ik een paar extra MB'tjes geheugen bij had gekocht (van 32 MB naar 96 MB)... NB: ik heb het over een laptop, dus dat geheugen is wel tamelijk duur, een aantal maanden geleden dan.. :) Niet dat jullie nu spontaan geld gaan storten op mijn rekening, als jullie die al weten :9~
mmm.. wou net zeggen... momenteel kost ook laptop geheugen 10x nix.. 128Mb voor onder de 100,- :)
Zodoende heb ik lekker 256Mb in laptoppie zitten.. lekker met Win2k..

Alleen als je edo hebt.. tja :)

• Hermanvh

Hermanvh

Als je echt 100% zeker weet dat je HD in je bios en windows op UDMA staat, dan moet het wel iets anders in de background zijn, virusscanner, firewall :(

Of een brakke HD :(

webOS all the way!

Pagina: 1