Toon posts:

RMA IBM petje af, goede ervaring.. het verhaal

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Van 80 gig tweedehands naar 60 gig nieuw met garantie

Na een minder goede ervaring (had twee 40 GIG hardeschijven via deze site bij een mede tweaker hier gekocht. Achteraf bleken het 2 van 30 gig te zijn. Deze tweaker email naam FROM DUSK TILL DAWN ene J. KIENIET uit VEENHUIZEN. (ik zelf heb hier al eerder een melding gemaakt over de persoon) Had mij dus opgelicht. Beide schijven werkten ook niet optimaal, rare geluiden en een deed zelfs niets meer na 30 minuten. Gelukkig waren de beide schijven van feb. 2001 en zat er dus RMA op van 3 jaar. Op internet kan je RMA aanvragen bij IBM.

Dus ik naar die site toe van IBM en jawel..eerste schijf ingevuld toen bleek dat de tweede schijf een identiek Partial nummer had, heb ik weer... . Ik bellen, prima geholpen, mailtje terug dat men bij mijn RMA nummer de twee hardisk erbij hadden gevoegd.

Ongeveer 1 1/2 week geleden opgestuurd en deze vrijdag keurig aangeboden door UPS (leuk ipv upc, ups United Parcel Service) . Ik moet zeggen, welles waar voelde ik mij natuurlijk flink gepakt, door die "tweaker". Die als je het mij eerlijk zou vragen, gewoon dus een oplichter is en zeker geen echte tweaker is maar een slap aftreksel van onze samenleving. (moest er nog even uit, sorry)

Enfin, ik ben dus nu wel superblij, achteraf valt het dus mee. Ik heb er niet veel voor hoeven betalen toen voor die 2 van 40 gig (alle schijven waren/zijn 7200 rmp) Maar nu heb ik 2 nieuwe hardeschijven voor de prijs die die J. Kieniet uit Veenhuizen er nooit voor heeft gekregen.

Dus mensen ookal voel je je zwaar gepakt, in mijn verhaal had ik nog een slimme zet gedaan en van iets goedkoops tweedehands iets nieuws kunnen maken met nog eens 3 jaar garantie. Bedankt IBM petje voor jullie hulp en luisterend oor.

mvg,

Art

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Das zeker lekker, wie het laatst lacht lacht het best (of is het traagst van begrip :))

Wacht zelf ook nog op een nieuwe hd van ibm, heb m laast ook retour gestuurd, +/- 1,5 week geleden

Verwijderd

Hardeschijf via de Kabel ..
Stoer..

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 01 oktober 2001 13:42 schreef Maus het volgende:
Hardeschijf via de Kabel ..
Stoer..
Ik wil ook zoŽn hd downloaden! ;)

Sterk verhaal. Wat zal die andere oplichter tweaker zich nu lullig voelen >:)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Zal UPC ook 22 inch monitoren via de kabel brengen? Hopelijk gaat het dan net zo snel als normaal. :P:P

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Heb zelf ook al zoiets meegemaakt met Dell... Had een 2de hands notebook gekocht (Inspiron 3200 - p2-266) en na ongeveer 6 maand begon mijn klavier raar te doen (zelf woorden typen, ...). Het werd ZO erg dat ik niks meer met het systeem kon aanvangen.

Toen ik merkte dat de notebook niet eens meer in garantie was, dacht ik "dit spul is voor de vuilbak".

Heb dan toch maar geprobeerd Dell te contacteren voor herstelling buiten garantie. Bleek dat het om een fabricagefout ging. Zij zijn het komen ophalen 1 dag nadat ik gebeld had en binnen de week was mijn notebook terug:

* nieuw keyboard: sindsdien geen probleem meer
* nieuw scherm (oude was niet meer door de QA geraakt)
* nieuwe hatch (dat ding om de notebook te sluiten was kapot)
* nieuwe parallelle poort (had die nooit gebruikt, dus wist niet wat daar aan scheelde)

Ik weet nu 100% zeker welk merk notebook ik zou kopen... Ze zijn die extra 10 à 15% ruimschoots waard vind ik!!

edit:
Ohja: ik heb vorige week woensdag ook mijn IBM HDD (DTLA 45 Gig) opgestuurd; hopelijk heb ik zoveel geluk als jij!

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

Ik heb ook zo'n zwarte piano van Dell

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb hier ook nog een ibm schijf liggen die raar doet (30 gb) hij maakt geluiden alsof ie aanloopt.
maar het leuke is dat ie het nog half doet en dat alle data nog goed is die erop staat. alleen als je bijvoorbeeld een mp3'tje afspeelt dan stop ie na een paar seconden en gaat rare geluiden maken en dan gaat ie weer door :)

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 21:05

Oceria

I've been in between....

Wat een LUL zeg, die gast. Gelukkig dat IBM je correct hielp!
Veel plezier met je nieuwe HDD's! :)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op maandag 01 oktober 2001 16:42 schreef Clithopias het volgende:
ik heb hier ook nog een ibm schijf liggen die raar doet (30 gb) hij maakt geluiden alsof ie aanloopt.
maar het leuke is dat ie het nog half doet en dat alle data nog goed is die erop staat. alleen als je bijvoorbeeld een mp3'tje afspeelt dan stop ie na een paar seconden en gaat rare geluiden maken en dan gaat ie weer door :)
Hmm...
Dat doet mijn schijf sinds vandaag ook.
Heb hem maar een "The Fonz" klapje verkocht, en het werkt! Niks geen problemen meer, nou ja vandaag dan.

Ik heb wel een mail gestuurd met de foutcodes van een utillity naar IBM, wie weet wat daar uit komt?

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Op maandag 01 oktober 2001 13:21 schreef pelican het volgende:
Das zeker lekker, wie het laatst lacht lacht het best (of is het traagst van begrip :))

Wacht zelf ook nog op een nieuwe hd van ibm, heb m laast ook retour gestuurd, +/- 1,5 week geleden
Effe een update...
vandaag nieuwe schijf binnengehad, 60 gig >:) ipv 45. Die zullen wel op zijn. Deze is dus van die 60gxp serie ipv 75gxp, dus mij hoor je niet klagen. Nu maar "hopen" dat die andere 45 gig ook een keertje kapot gaat....

Deze nieuwe is nu van sept 2001, zit hier dan ook weer 3 jaar garantie op vanaf september? of geld dan nog die datum van die kapotte hd, nov 2000?

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 22:13
Mijn IBM 307030 is dus ook het hoekje om en ik heb net een replacement harddisk van IBM gehad: UIT MALASYA niet te geloven. Waar ik nu echt chagerijnig van wordt is dat er een sticker op zit: serviceable used part. Er zitten krassen op de buitenkant en zo te zien is'ie al vaak in een rek geschoven en er weer uitgehaald. Moet ik zo'n gerefurbishde schijf accepteren, of heb ik gewoon recht op een nieuwe? Vooral omdat mijn hd dus ook van oct. 2000 was (net een jaar oud dus)

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 22:13
Zal ik gewoon gaan installeren of kan ik beter terugsturen / aan de bel trekken bij IBM?
O ja, het is weer zo'n DTLA 307030 terwijl ik andere berichten hoor over mensen die nieuwe harddisks toegestuurd krijgen :(
Pagina: 1