Toon posts:

Images op netwerkschijf via bootdisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

we zijn op zoek naar een nieuwe optie om diverse images op een image server te sharen via een bootflop.
Tot op heden werkt alles perfect, maar we krijgen steeds meer soorten machines en daardoor ook steeds meer soorten netwerkkaarten + drivers. Die drivers staan uiteraard op die Bootdisk. Nou is die bootdisk dus echt over vol en kunnen sommige drivers er domweg niet meer op.

We zoeken dus een nieuwe manier... wellicht via usb zodat je een hele stapel pc's via usb op netwerk laat connecten ?

werkt dat ? of heeft iemand andere opties ?

alvast hartelijk dank

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

2e bootflop met andere drivers?

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
* Boogie denkt hard na

Hmmm, 2 verschillende floppy's maken?
1 voor oude (die het eerst weg gaan) en 1 voor nieuwere pc's?

Of kijken of er drivers zijn die meerdere types ondersteunen. (sommige merken hebben verschillende drivers die het allemaal gewoon op alle kaarten doen, zolang het alleen maar om netbeui gaat).

Zorgen dat je maar 1 merk kaarten koopt voor je nieuwe systemen. (ik heb bij een bedrijf gewerkt die welgeteld 2 verschillende drivers nodig hadden voor alle pc's en Laptop's die in een periode van 10 jaar steeds per plukje aangeschaft waren.) Omdat ze alleen Compaq's kochten.

Kortom, goedkoop=duurkoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hier is ook alles compaq, maar dan van desktop tot laptop. De desktops beginnen met de DP2000 serie en eindigen met de En1000. Die hebbe echt niet allemaal dezelfde driver.

Daarnaast de compaq laptops. Te beginnen bij de Armada 15xx serie t/m de E500 laptops. Sommige met onboard nic (E500), de anderen met xircom 33k6, xircom 56k, xircom realport.....

kortom ... dat werkt niet.

daarnaast wil je uiteraard niet met 2 floppen moeten werken.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Anders met bootable cd-rom.
Lijkt me dat je daar genoeg drivers op kwijt kunt.

Maar ik zou toch voor standaard inkoop pleiten als ik jou was. Bij de desktops kun je er iig voor zorgen dat je maar 1 merk en type NIC uitgeleverd krijgt, dat dooen wij ook met die deskpro's. (Allemaal 3com 39xx).
Moet er niet aan denken, allemaal verschillende images, phew. Kost me b.t.w. ook gewoon teveel tijd en ruimte, begin ik niet aan.

Ik heb nu 3 images, en meer komen er niet, tenzij er een grote partij gekocht wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Men koopt hier alleen maar hele grote partijen op... en de inkoop kijkt alleen maar naar de prijs... verder niets....

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ahh, jullie kopen partijen in, installeren ze en vervolgens verkopen weer?

Zou ik toch voor ELKE serie ff een bootflop maken. Is dan ook makkelijker te archiveren.

Verwijderd

Topicstarter
nee, grote partijen koopt men in voor intern gebruik

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Door voske11 - maandag 01 oktober 2001 13:09
Ja, hier is ook alles compaq, maar dan van desktop tot laptop. De desktops beginnen met de DP2000 serie en eindigen met de En1000. Die hebbe echt niet allemaal dezelfde driver.
Daarnaast de compaq laptops. Te beginnen bij de Armada 15xx serie t/m de E500 laptops. Sommige met onboard nic (E500), de anderen met xircom 33k6, xircom 56k, xircom realport.....
Wij hadden in alle DP2000's 3com 3c509 varianten(driver1), die zelfde kaart in alle oude dockingstaions. En in alle ENén die wij hadden zat een Nic3132(driver2), en die driver gebruikten we ook voor de laptops. Xircoms gebruikten we niet, en E500 hadden we daar niet (is toch een Intel-pro?)

Inderdaad kun je voor sommige armada's een andere driver nodig hebben.

Maar nog steeds snap ik je probleem niet. Wat maakt het uit of je 1 of twee flopjes hebt? Wij hadden voor die twee types elk een eigen flop, was lekker duidelijk.

Misschien kun je nog proberen een andere dos-versie te gebruiken, met een kleinere command.com, en verder nog "flink op te ruimen" en anders zit er nix anders op dan een 2e flop te gaan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt.... inderdaad bestaat de mogelijkheid om meerdere floppen te gebruiken... maar dat willen we juist niet.

daarom ook de vraag of het gaat werken met USB ??????????

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Kijk eens op deze pagina ?

http://www.nu2.nu/bootdisk/msclient/

Deze ondersteund al de 13 meest gebruikte netwerkkaarten, en er is nog zo'n 400 kb ruimte vrij voor eigen drivers (in RAR formaat). Dat zou genoeg moeten zijn voor nog zo'n 30 tot 40 drivers.

* TCP/IP of NetBEUI
* PCI Autodetect
* PCMCIA
* DHCP of Vast IP
* Mouse support

Ontdekt het zelf

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
op een rewriteble cd rom branden kun je updaten

op die cd klein stukje (alleen het boot proces) win 95
deze de juiste drivers uitlaten zoeken op een of andere manier en dan met autoexec.bat ghost op starten en die de goede image van de server af te lste plukken

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Van wat voor O/S maak je images?
Winnt / Win9x...

Wij doen nl. +- 10 verschillende configuratie's met 1 en dezelfde (NT) Image.

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt perfect, heb 8 machines getest, alle 8 worden herkend.
Nu alleen nog uitvissen hoe alles werkt zodat ik niet elke keer alle instellingen moet doorlopen en wachtwoorden e.d. Moet invoeren.

Heel hartelijk dank

O ja, het zijn alleen maar NT machines met allerlei verschillende hardware
Pagina: 1