Toon posts:

tualatin oc probleempjes met i815 ept

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb dus een tualatin 1.13g, loopt prima op 1.42, maaar paar probleempjes.

-geen ENKEL programma kan mij iets vertellen over agp en pci snelheden en dergelijke, zelfs sandra kan er nix van maken, er staat wat basis dingetjes maar de technische details van snelheden ed staan er niet.

-de fsb gaat van dit msi bord maar tot 166mhz, ik zit daar nu dus al, op 1.55 volt, (std. = 1.475) zijn et 815 borden die hoger gaan?? of kan ik dit huidige bord ff modden :P

-ik krijg m'n hd's niet op udma4, terwijl de kabel 80aderig is.

-agp wil max op 2x, en ik krijg em dus echt niet hoger met nvmax, mischien wel een ander programma??
de busspeed kan ook te hoog zijn voor 4x ,want ik denk (kan dus niet checken) dat de agp bus op 83 loopt (166/2)

- de temps lijken mij veeel te hoog, mbm geeft 33-40 graden aan, en dat met waterkoeling ! de aux sensor zit aan de onderkant v/h blok en deze geeft max 28 graden aan... mischien dat die heatspreader tegen werkt ofzoo.

naja verder draait het hele boeltje wel leuk :) aleen het geheugen wil niet op 166 cas 2 :'( maar met cas 3 instellingen haal ik nog 520/530 :)

tabeee Geitje

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:50
Ik had het agp probleem met m'n MSI i815EP Pro (de voorganger van de tualatin versie). Maximaal op AGP 2x met een GF2 MX. Ik heb toen een Elsa GF3 gekocht en sindsdien draait ie op agp 4x volgens allerlei programsels :) Een beetje een vreemd probleem dus.

Verwijderd

Topicstarter
en de fsb, is dat op te lossen door eeen bios update? heb de nieuwste al, maar 166 is nogsteeds de max, terwijl andere mobo's met de zelfde chipset meer aan kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
bump

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
tja, dat krijg je als je alles als eerste wilt hebben ;) Misschien kun je ff een maniertje uitzoeken om de mp te veranderen :P

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb nog wel een potloodje ligge :P

maar de fsb zal toch wel met een toekomstige bios update te fiksen zijn hoop ik

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:03 schreef Straat het volgende:
tja, dat krijg je als je alles als eerste wilt hebben ;) Misschien kun je ff een maniertje uitzoeken om de mp te veranderen :P
|:( Elke retail intel chip na de p2 300 is MP gelockt.
|:( Geen een intel chip kan je met een potlood unlocken

Hmz, dat sisoft etc geen fsb kunnne aangeven zou kunnen omdat ze outdated zijn? tualatin is vrij nieuw, ff updated versie downen oid. Rest van je problemen? tja, het standaard verhaal? Alle nieuwste drivers installen (liefst whql) of iig degenlijke drivers, en je mobo boekje goed doorlezen. BIos opties nog eens bestuderen, of in het laatste geval maar met Trial en Error gaan proberen om het zaakje wel naar wens aan de praat te krijgen.
Owja je kan ook nog ff een willekeurige technische dienst bellen van een willekeurige pc shop en ff vragen wat je moet doen >:)

Verwijderd

Owja wat betreft je temperatuur en MBM. heb je de goede temp sensor te pakken? Op zich is 30-44 aan de hoge kant, maar met een slecht werkende waterkoeling zit je zo aan die temperatuur.

De temp sensor zit in de core ingebouwd, dus die is z'n beetje het meest precies, als je em maar monitored en niet per ongeluk een of andere gare temp sensor.

Owja ik claim niet dat je waterkoeling niet goed is hoor, op zich een 1,4Ghz cpu? dat produceerd aardig wat hitte.
Ik draai een tbird op 1Ghz, 1,85V 140Mhz fsb, en temperaturen stressed liggen rond de 40 graden. Idle is ie 24.

In iedergeval veel succes, die tualatin is in weze wat de pentium 3 had moeten zijn. Prachtige cpu!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 13:40 schreef Peltier het volgende:

[..]

D O H

hehe vandaar de :P 's :)

en ja sisoft moet ik nog updaten, maar ik heb boven nog geen internet :'( nog 2 weekjes, dan kome die @homo's m'n modem weeer installeren (net verhuisd :)

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op woensdag 03 oktober 2001 13:40 schreef Peltier het volgende:
-Knipperdeknipperdeknip-

-Knipperdeknipperdeknip-
Ik dacht dat iemand daar al iets op gevonden had?
Hoe verklaar jij anders dat er Celerons @ 1333 zijn? FSB @ 200+ lijkt me niet echt serieus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 10:19 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Ik dacht dat iemand daar al iets op gevonden had?
Hoe verklaar jij anders dat er Celerons @ 1333 zijn? FSB @ 200+ lijkt me niet echt serieus ;)
emmm ja das een andere discussie, maar een celeron heeft een hele hoge multiplier als je een 66mhz based neemt, en dan is een hoge clock snelheid ook niet moeilijk (hoewel 1333 een beetje overdreven is)

heb nl ook een paar celerons (gehad) 667@900 en 850@1133

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:35

Skef

Ik scheer.me

Wat voor bord is het precies? Is er nergens iets te vinden over de voltage-mod van jouw bord?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
MSI 815EPT PRO , en een voltage mod, tja voor de p3 had ik er een artikeltje over, maar voor de tuala nog niet, maar dan nog, met meer voltag e kom je ook niet veel verder als je bus niet hoger dan 166 kan :)

Verwijderd

Ik heb de zelfde plank en m'n agp kaart wil ook niet lopen op 4X... het gekke is dat dat pas na de inf (intel) en driver update van de videokaart gebeurt is.. :?
Kaal W2K met de asus 5.33 ( ja oud ) liep de kaart wel op 4X..
166 Mhz FSB hmm... straks eens proberen als ik m'n tualatin heb.. staat nog in bestelling.. ook een 1,13Ghz..
Waterkoeling is onderweg... :)
Grappig is dat in de handleiding ( plaatje )wel een FSB van 198 aangegeven word... :?
je videokaart loopt inderdaad op 83 Mhz.... ik dacht dat 1/2 divider max was... maar je kan het inderdaad niet instellen...
Over de temp.. MSI staat bekend op de 10 graden bug... Geeft teveel aan... 10 graden minder rekenen en alles is ok... :)

Verwijderd

Topicstarter
k tnx :)

Verwijderd

gewoon ff een wire trick....
http://www.asusboards.com/forums/showthread.php?s=a35c6703a8c0da1aa35acca3f3b37416&threadid=7009
door staat het allemaal uitgelegd, ik heb het zelf ook gedaan en ik kan nu tot 1.8 volt >:)

en kan nu tot 1,6.. ghz maar word dan wel erg warm met een std intel cooler 45graden.... maar op 1.55 ghz is ie zo'n 40 graden en dat vind ik wel goe

Verwijderd

Topicstarter
emmm dit is een errug oud topic, maarja toch ff een reply, zoals je kon lezen is niet het voltage , maar de FSB het probleem.
Pagina: 1