Toon posts:

PS2 Technische vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had wat vragen mbt tot de PS2 en denk dat deze beter thuishoren in het hardware algemeen forum ipv spielerij:

1. Ik heb begrepen dat de standaard meegeleverde av kabel niet echt super beeldkwaliteit geeft (vooral niet met dvd). Ik heb een tv met alleen scart (maar wel een scart naar svhs, tulp en 2x audio tulp convertor). Ik heb tevens nog een goede kabel die ik voor de psx gebruik, deze gaf op de psx veel betere beeldkwaliteit en gaf ntsc spellen goed in kleur weer op mijn pal tv. Kan ik deze niet gebruiken? Zo niet wat voor kabel moet ik dan kopen? Een s-video kabel?

2. Ik heb begrepen dat er een mogelijkheid is om een ps2 regio vrij te maken, met een module genaamd regio-x ofzo die je in de usb poort stopt. Mijn vraag is, converteert deze module dan een ntsc signaal naar een pal60 signaal (zonder frame skipping), zodat ik regio 1 films prima kan kijken op een pal tv? Ik heb ook weleens gehoord dat er met de ps2 problemen zijn om een standaard 4:3 beeldbuis

Ik ga over een paar uurtjes een ps2+gt3 pakket halen en wil dus gelijk de juiste kabel erbij hebben :)

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

S video kabel is weliswaar duur maar wel moeite waard om het te kopen voor beeldkwaliteit.

Maar ik weet nog niet zeker over die Modchip. Ik heb zelf ook Superbox die in USB poort kan inpluggen en PS2 zelf 2 wires verbinden.

Je moet wel begrijpen dat PS2 zodra de sticker afgaat, geen garantie meer heeft.

Trouwens beste modchip is NEO. www.playstationmods.com
Je moet ACTION REPLY bijkopen.(KOST FL100)

Lucky Goldstar

Verwijderd

je kan hem ook als volledig pakket aanschaffen met games en regio code drive x erbij compleet met mem en zo
je oude kabel voor je ps one is goed hoor werkt ook prima met de nieuwe ps2

de dvd draait prima en zet alles goed om door middel van code x

heb je verdere vragen of heb je interesse in een compleet pakket
stuur dan ff een meeltje :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan je geen emailtje sturen als je emailadres niet zichtbaar is ;)

Compleet pakket? Tell me more :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

RGB= veeeel beter kwatityd dan video

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Hmm, ik lees dit topic net even en kom tot de conclusie dat ik niet eens weet was s-video kabels etc zijn :)

Kan iemand me dat even uitleggen? :D

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 11:51 schreef schumie het volgende:
je kan hem ook als volledig pakket aanschaffen met games en regio code drive x erbij compleet met mem en zo
je oude kabel voor je ps one is goed hoor werkt ook prima met de nieuwe ps2

de dvd draait prima en zet alles goed om door middel van code x

heb je verdere vragen of heb je interesse in een compleet pakket
stuur dan ff een meeltje :)
stuur maar naar cris@wish.net maar dat wordt pas vanavond dat ik je kan beantwoorden (zit nu op mijn werk vandaar)

prijs ligt rond de fl.1100,00

:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb net een gt3 pakket gehaald bij een winkel hier 10 meter verderop :)

Ik ga vanavond eerst eens die goede PSX kabel die ik nog heb proberen. Ombouwen w8 ik nog ff mee en regiovrije dvd, ach dat kan ook wel ff w88. Vanavond eerst ff lekker GT3-en >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou die PSX kabel werkt prima, echter als ik een DVD afspeel dan heb ik groen beeld met deze kabel en moet ik de (brakke) standaardkabel gebruiken :(

Volgens mij is dit een bekend probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dus afgelopen zaterdag op mijn PS2 wat DVD's zitten kijken. Nou heb ik 2 DVD's (Hannibal en Star Trek: Insurrection) gekeken met 2 layers, en bij geen van beide waren er problemen met layer changes (waarvan ik weleens gehoord heb dat de ps2 er probs mee heeft).

Ik gebruikte de standaardkabel, en moet zeggen da de kwaliteit zeer goed te noemen is. Met een S-Video of RGB kabel is de kwaliteit waarschijnlijk nog beter (en kleurvoller)

Ik vond ook de controle met de controller vrij goed, met de Sony remote is dit waarschijnlijk alleen maar beter.

Ik had echter 1 probleem met de Star Trek: Insurrection DVD. Halverwege hoofdstuk 4 skipte de PS2 gelijk door naar hoofdstuk 5 (en sloeg dus een half hoofdstuk over). Dit deed ie consequent. De DVD was gloedjenieuw. De enige manier om de andere helft van hoofdstuk 4 te bekijken is om vanaf het begin van hoofdstuk 5 terug te spoelen naar het punt net nadat de PS2 zou skippen naar hoofdstuk 5.

Verder heb ik begrepen dat bij die Sony DVD remote een driverupdate zit (naar versie 2.10). Mijn PS2 is gloedjenieuw (1 week oud) en daar zit nog een 1.x serie driver op geloof ik (er wordt gezegd dat de nieuwste PS2's de driverupdate al zouden hebben). Is deze driverupdate ook zo te downloaden zodat ik zelf je PS2 kan updaten?

Verwijderd

ja maar dan moet je wel je ps2 ombouwen anders boot die cd niet :) luuk heeft ook ps2 omgebouwd en rgb fix zodat je ook dvd films in rgb kan kijken..

Verwijderd

Topicstarter
Neo chip erin zetten is dus enige oplossing :(

Of zo'n S-Video kabel kopen van 80 piek maar daar heb ik ook niet zo'n zin in eigenlijk |:(
Pagina: 1