Ik wil m.b.v. query-analyzer of enterprise manager connecten naar een server achter een ge'NAT'te verbinding. Hij doet het echter niet. PC-Anywheren, pingen etc. is geen probleem. Welk puzzelstukje zie ik over het hoofd
Om te beginnen: wie wordt er vertaald? De servers of jij als client? Welk protocol wordt er gebruikt (TCP of UDP, poortnummers).
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik als client word vertaald. Port is TCP,1433
Analyseer het verkeer eens aan de server kant?
Daar kan je tenminste zien wat er fout gaat.
Als het daar uberhaupt aankomt.
Daar kan je tenminste zien wat er fout gaat.
Als het daar uberhaupt aankomt.
Skill is when luck becomes a habit.
OK, als jij naar buiten gaat moet de NAT router de sessies bijhouden, als 'ie doet wat 'ie moet doen.
Mag er verkeer van die server weer terug naar binnen met die poort? Het wil nog wel eens gebeuren dat niet alle poorten worden toegestaan.
Een ander geval zou kunnen zijn dat er tussen de server en jouw client een 'nieuwe' sessie wordt afgesproken. Als deze door de server wordt gestart weet de NAT router niet wat hij er mee aan moet. Dit zou een port mapping op kunnen lossen, mits het voorspelbaar is wat die nieuwe sessie gaat zijn. SQLnet, om een voorbeeld te noemen, werkt dat niet bij. Deze gaat at random poorten kiezen
.
Mag er verkeer van die server weer terug naar binnen met die poort? Het wil nog wel eens gebeuren dat niet alle poorten worden toegestaan.
Een ander geval zou kunnen zijn dat er tussen de server en jouw client een 'nieuwe' sessie wordt afgesproken. Als deze door de server wordt gestart weet de NAT router niet wat hij er mee aan moet. Dit zou een port mapping op kunnen lossen, mits het voorspelbaar is wat die nieuwe sessie gaat zijn. SQLnet, om een voorbeeld te noemen, werkt dat niet bij. Deze gaat at random poorten kiezen
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...