• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik ben me ff wat aan het orienteren op de PDA markt. Op het Palm gedeelte is me vrijwel volledig duidelijk hoe het allemaal in elkaar zit, maar op het PocketPC gedeelte zijn me nog wat dingen niet duidelijk.

Zo zag ik op de Casio site de EM-500 en de E-125. Beide 150 MHz CPU, beide Pocket PC 3.0, beide USB, infrarood, etc. Alleen heeft de E-125 iets meer geheugen en wat andere uitbreidingsslots.

Op de US site zijn ze allebei $399. Echter: in Nederland is iets raars. De EM-500 is op verschillende plekken te koop voor tussen de 700,- en 800,-. De E-125 moet vaak rond de 1350,- kosten. Mij spreekt die E-125 aan (smaak), maar dat ding is veel duurder. Waarom??

Wat is de adder onder het gras van de EM-500? De specs zijn vrijwel gelijk..!

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

EM500 heeft minder geheugen daarom is ie goedkoper dan de E125. Is toch simpel?

Heb je al gekeken naar een iPAQ ?

:) :) Ik kan je zeggen.. de 3660 rules.. vooral met wireless LAN hier :).

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 15:28 schreef cyberjoy het volgende:
EM500 heeft minder geheugen daarom is ie goedkoper dan de E125. Is toch simpel?

Heb je al gekeken naar een iPAQ ?

:) :) Ik kan je zeggen.. de 3660 rules.. vooral met wireless LAN hier :).
Nee, zo simpel is het niet. 16 MB kost namelijk geen 600,- tot 700,-, maar meer iets van 50,- ofzo. Verder was de prijs een tijdje terug nog wel gelijk.

Verder: de IPAQ vind ik erg lelijk. Heb 'm een paar keer in handen gehad: niet mooi :). En ik ga geen 1800,- uitgeven voor een PDA :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik geloof dat het OS van de E500 niet is te flashen? je zit dus altijd vast aan CE 3.0? correct me if I'm wrong :)

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik heb een EM-500. De grootste nadelen:

- maar 16 MB RAM
- MMC uitbreidingslot

Natuurlijk kun je de geheugen min of meer uitbreiden dmv een of meer MMC kaartjes, maar dat geheugen kan je niet gebruiken als "Program memory", alleen als "Storage memory". Daarom kan het vrij lastig zijn om games als PocketQuake en Leo's Flight Simulator, die echt veel "Program memory" nodig hebben (plm. 10 MB), aan de praat te krijgen.
Daarnaast is MMC vrij traag, en ook "close-to-death". SD kaartjes passen trouwens ook in de MMC slots, maar dan werken de extra SD functies niet, dus anders dan voor extra RAM kun je waarschijnlijk geen SD gebruiken in de EM-500.

Er bestaat trouwens ook de EM-505, met standaard 32 MB ingebakken, en er zijn vage Aziatische bedrijfjes die een extra 16MB in je EM-500 kunnen solderen.

Al met al, de typische nadelen van de EM-500 zijn ook de grootste verschillen met de E-125. Ook de E-125 is volgens mij niet te flashen.

Tip: nog ff sparen voor de nieuwe iPaq, Toshiba of HP PocketPC's die gaan worden uitgerust met PocketPC 2002 OS.

Kweet nog niet wat Casio wat PPC 2002 betreft gaat doen

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 15:32 schreef Burat het volgende:

[..]

Nee, zo simpel is het niet. 16 MB kost namelijk geen 600,- tot 700,-, maar meer iets van 50,- ofzo. Verder was de prijs een tijdje terug nog wel gelijk.

Verder: de IPAQ vind ik erg lelijk. Heb 'm een paar keer in handen gehad: niet mooi :). En ik ga geen 1800,- uitgeven voor een PDA :)
lelijk? ok.. geen smaak. duidelijk :) en arm.. jammer dus.. ;)

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op maandag 01 oktober 2001 19:32 schreef cyberjoy het volgende:

lelijk? ok.. geen smaak. duidelijk :)
Hmz.. sorry hoor, maar hij 's lelijk..

en duur ja.. Je kunt in de Casio EM-500 ook SD kaartjes stoppen, maar waarom kun je die dan alleen voor geheugen gebruiken? Als hetnou een kaartje is met bijvoorbeeld een game??
Op maandag 01 oktober 2001 18:31 schreef Genoil het volgende:
Ik heb een EM-500. De grootste nadelen:

- maar 16 MB RAM
- MMC uitbreidingslot

Natuurlijk kun je de geheugen min of meer uitbreiden dmv een of meer MMC kaartjes, maar dat geheugen kan je niet gebruiken als "Program memory", alleen als "Storage memory".

...

Kweet nog niet wat Casio wat PPC 2002 betreft gaat doen
Dit weet je zeker? Alleen Storage Memory? Da's toch niet logisch? Het lijkt me dat je een prog ook wel ergens anders kunt neerzetten, en anders is er vast wel een programmaatje die dat mogelijk maakt :7

Hoop ik, anders moet ik, weer op zoek naar een ander model, ik dacht het net te weten..

• Skate2000
Ik heb in deze review een leuke opmerking gevonden:
When I inserted my 32 MB card into the slot, it was recognized right away. Installed programs on the card perform flawlessly, as well.
Euhm.. Kaart erin, SOFTWARE erop.. :), het werkt!!

Kijk, het kan dus toch, blijkbaar.. :)

• Skate2000
Update:

http://www.wincecity.com/boards/Casio-EM-500/messages/948.html

In dit berichtje lees je ook dat je progz op je MMC kunt zetten.. :) Sjoef.. dat scheelt, ik ga voor deze PDA.. :7

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 19:32 schreef cyberjoy het volgende:

[..]

lelijk? ok.. geen smaak. duidelijk :)
Pff wat een ongenuanceerd geblaat zeg! :(. Smaken verschillen, weet je nog?
en arm.. jammer dus.. ;)
Kijk! Naast ongenuanceerd geleuter ook nog onzinnig geleuter. Hoe kan jij in vredesnaam ook maar enig oordeel vellen over mijn financiele status? Dat ik niet meer dan 1000,- over heb voor een PDA zegt toch helemaal NIETS?? Bah wat een triest gejengel :(

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 21:29 schreef Skate2000 het volgende:
Ik heb in deze review een leuke opmerking gevonden:
[..]

Euhm.. Kaart erin, SOFTWARE erop.. :), het werkt!!

Kijk, het kan dus toch, blijkbaar.. :)
Helaas gaat het niet alleen om opslag van een programma, maar ook om werkgeheugen en dat soort shit. Daarom moet er op de "hoofdkaart", de 16 MB dus altijd wat vrij zijn enzo. Daarom is die 16 MB ook zo weinig en wordt dat in ELKE review opgemerkt als minpunt.

Verder: MMC is bagger. Het is enorm duur (zeker in vergelijking met CF en SMC), het vrij traag en niet in grote capaciteit te krijgen.

Dus hoewel deze PDA niet verkeerd lijkt, zitten er toch nog wel wat minpuntjes aan imho.. :)

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 23:29 schreef Burat het volgende:

[..]

Pff wat een ongenuanceerd geblaat zeg! :(. Smaken verschillen, weet je nog?
[..]

Kijk! Naast ongenuanceerd geleuter ook nog onzinnig geleuter. Hoe kan jij in vredesnaam ook maar enig oordeel vellen over mijn financiele status? Dat ik niet meer dan 1000,- over heb voor een PDA zegt toch helemaal NIETS?? Bah wat een triest gejengel :(
Ongenuanceerd geleuter is my thang ;)

oiiiiiiiiii.. r0x0rama in the house.
Pagina: 1