teletekst --> excel

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 16:33

scher

(b)ikker

Topicstarter
Kent iemand een programma waarmee je de inhoud van teletekstpagina's (teletekst 520 - AEX) kan coverteren naar asci-bestanden die je vervolgens kan openen in excel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 14:01

tomic

Smexylittlebabe!

Dat is een goeie!

Teletekst is een jpeg afbeelding met java.
Beetje lastig. Haal het anders van een Stock Ticker af.
(www.debeurs.nl) ?

Ik zoek zelf nog een methode om mijn agenda in Outlook2000 te converteren naar een net ascii bestand, eigenlijk met de layout die je krijgt als je agenda print.
(vraag maar eens een afdrukvoorbeeld op)

Iemand daar een oplossing voor :?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3747

teletekst kan je ook als tekstpagina bekijken... niet dat dat veel handiger is. Ik ken ook verder geen programma's die dit doen, alhoewel er wel programma's zijn die het iets anders doen, namelijk uit teletekst de gegevens inladen. Welke? Ik zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07-2024

jonggoud.nl

@>--"--,--{

je kan teletekst ook als 'tekst' zien hoor!

klik op 't "txt/gfx" knopje bovenaan.

Dan tekst selecteren, en als je office xp hebt, rechtermuis knop en 'import into excel'

<edit>
was net te laat...
</edit>

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Open die tekstversie gewoon in een php-scriptje en gooi de hele zaak in een MySQL-database. Dan heb je bijna-real-time statistieken en kun je zoveel klooien met grafiekjes als je wilt...

De verbinding met Excel is dan ook geen punt aangezien je alle data die je hebt in je db gewoon in 'comma seperated values' kunt uitpoepen middels een php-script en dit gemakkelijk in Excel kunt inlezen.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

excel heeft de web-query add-in (wordt niet standaard geinstalleerd) waarmee je tabellen enzo van het web kan importeren, dus ook de TXT versie van teleTXT

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35740

Er is ook iets als een Teletekst browser die je kan gebruiken, dan kan je gewoon kopieren naar Text en dan in excel flikkeren
Pagina: 1