Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer stoort radio??

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:06
Ik heb net van iemand gehoord dat zijn pc stoort op de radio van de buren.
Zijn buren komen uit Engeland en luisteren naar de BBC, die zender zit op 200 khz ??lange golf?? zegt hij.
Als hij zijn pc aanzet stoort die zender en zet hij hem weer uit dan stoort ie niet meer.
Is iemand bekend met dit probleem, en weet iemand een oplossing behalve zijn pc uit laten staan

Hail to the king baby!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dit had ik ook altijd met mijn P133, een pc zend het een en ander uit waardoor de radio verstoord kan raken als die te dicht bij een pc staat.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• urk_forever
wat is te dicht we praten hier over een pc die in het ene huis staat en een radio die in het andere huis staat en misschien ook nog wel op verschillende verdiepingen. dus er zit behoorlijk ruimte tussen.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 11:09 schreef urk_forever het volgende:
Ik heb net van iemand gehoord dat zijn pc stoort op de radio van de buren.
Zijn buren komen uit Engeland en luisteren naar de BBC, die zender zit op 200 khz ??lange golf?? zegt hij.
Als hij zijn pc aanzet stoort die zender en zet hij hem weer uit dan stoort ie niet meer.
Is iemand bekend met dit probleem, en weet iemand een oplossing behalve zijn pc uit laten staan
dat kan best kloppen ja als het een langzame pc

• vincentdeboer
  • Laatst online: 08-05 16:00

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

Ik zal je nog sterker vertellen, ik had het andersom. mijn buurman had een oude radio waarbij ik mee kon luisteren als ik mijn computer aanzette.
Nu hij een nieuwe heeft heb ik nergens meer van.

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

Verwijderd

Dat klopt ja.
Het enige wat ze kunnen doen, is de radio en PC zo ver mogelijk van elkaar zetten, en de antenne van de radio wat bijdraaien. Ik weet niet wat daar voor antenne aanzit, vaak is het een ferriet antenne. Je kunt dan de hele radio draaien, of als die extern zit die antenne.

Ze kunnen ook proberen een lange draar (10 meter of meer) aan te sluiten op de antenne.

• urk_forever
is geen langzame pc, 1000 Mhz

Hail to the king baby!

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 11:16 schreef vincentdeboer het volgende:
Ik zal je nog sterker vertellen, ik had het andersom. mijn buurman had een oude radio waarbij ik mee kon luisteren als ik mijn computer aanzette.
Nu hij een nieuwe heeft heb ik nergens meer van.
LOL :D Gratis radio distributie !!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Perfecte deal :)
Buurman zet de radio aan en jij je pc :)

Verwijderd

Je kast beter afschermen wil ook wel helpen hoor.
Misschien wat alu folie tussen de naden waar je je
schroeven in draait.

Maar voorzichtig dat er geen alu folie op je MoBo valt.

Of een aarde draad van je kast naar de radiator v/d kachel.
Al is het niet ondenkbaar dat het dan ook erger wordt.

Tja het is HF (hoogfrequent) en dat is altijd trial and error werk om het te verbeteren of te verminderen.

Maar afscherming is het sleutelwoord

Verwijderd

Hee ja,
net wat Klaas zegt. Heb je de PC kast wel dicht ??
En kijk eens of het niet meer de monitor is dan de PC zelf. Dus PC aan, en monitor uit.
Ook eventueel als je dat hebt, de TV-out kabel niet in de VGA-kaart stoppen.

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
je kan natuurlijk ook gewoon maling hebben aan je buren :P

laat ze maar lekker via Inet luisteren..

maar mocht dit niet echt een oplossing zijn.. dan kun je altijd nog je computer afschermen.. gewoon in een kassie zetten met wat van die radiatorzooi aan de binnenkant.. (met zilverfolie aan 1 kant) dat moet wel een flink stuk helpen..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 16:19

Xanax959

relax...

Mijn ouwe philips isa geluidskaart zorgde er altijd voor dat nederland 1 uitviel. Een nieuw exemplaar had hetzelfde probleem.
Oftewel, misschien alles uit je systeem trekken en dan opstarten met alleen een videokaart en floppy?

Atari portfolio Dos 2.11

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29
Wat een hoop blablabla ertussen.........
Gebruiken jullie toevallig dezelfde randaarde ?
Als dit zo is, raad ik aan om de radio van de randaarde af te halen.

Of als je pc/monitor geen randaarde gebruikt, deze erop te zetten.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Dat is bij ons soms ook zo, een heel vreem gekwebbel wat uit de boxen komt, harder of zachter zetten helpt niet. Alleen uitzettem helpt.
Misschien komt het wel omdat er hier 2 huizen verder een gast als zendamateur bezig is of zo. Hij heeft een antenne van een paar meter op z'n dak staan.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10 10:11

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Koop een snellere CPU :-)

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29
Ga dan naar die amateur toe, misschien heeft die nog wel een filter, of een stukje blik.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 11:27 schreef Klaas_Baas het volgende:
Je kast beter afschermen wil ook wel helpen hoor.
Misschien wat alu folie tussen de naden waar je je
schroeven in draait.

Maar voorzichtig dat er geen alu folie op je MoBo valt.

Of een aarde draad van je kast naar de radiator v/d kachel.
Al is het niet ondenkbaar dat het dan ook erger wordt.

Tja het is HF (hoogfrequent) en dat is altijd trial and error werk om het te verbeteren of te verminderen.

Maar afscherming is het sleutelwoord
Zendamateur..? hmm, afscherming is idd het sleutelwoord, maar hoogfrequent komt er zeker niet bij kijken, het lijkt me eerder een geval van LF RFI.. zijn antenne aanpassen op de draaggolf, en jouw pc degelijk afschermen.. (zorgen dat kabels geen signalen naar buiten afvoeren, zorgen dat de kast goed signaal dicht is)

Verwijderd

>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

dit zijn ze allemaal

suc6
Pagina: 1