Toon posts:

Nvidia is slecht of toch niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand uitleggen waarom er zoveel problemen zijn met videokaarten waar een nvidia chip op zit ? Als je kijkt naar de lijst met topics zie je bijna alleen maar posts over een of ander probleem met een nvidia videokaart. Het is dan tocg geen toeval meer dat er zoveel problemen mee zijn, dus wat is het dan ? Drivers ? Verkoopaantal ?

PS, nee dit is geen aanval op nvidia, maar slechts een observatie. Ik zeg het er maar gelijk bij aangezien het niet de eerste maal zal zijn dat er onenigheid over zoiets kan komen.

Verwijderd

misschien omdat er veel mensen zijn die een nvidie chipset op hun kaart hebben zitten ?

ik heb zelf ook een nvidie chipset en deze bevalt me uitstekend.

Tevens zijn er veel drivers beschikbaar voor nvidia chipset, de ene functioneerd beter dan de ander (neem de detonator drivers) en daar komen ook veel vragen over wat mij wel eens opvalt..

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:46

Wildfire

Joy to the world!

Er zullen altijd problemen zijn met wat voor hardware dan ook. Dat je meer nVidia-problemen wordt volgens mij puur veroorzaakt door het feit dat nVidia-gebaseerde kaarten het meest in gebruik zijn...

<edit> Aarninkron, je was me nét voor... twee zielen, één gedachte... :) </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Er zijn natuurlijk veeel meer mensen die nu nvidia chips hebben. eerder had je veel meer 3dfx maar das dood ;(
er is niet erg veel overggebleven dan nvidia en ati, en aangezien nvidia de snelste kaarten heeft zijn ze het populairst en worden ze meer verkocht denk ik.

toch errug jammer van 3dfx ;( de voodoo 2 roelde hard :'(

Verwijderd

Ik denk ook dat het komt omdat bijna iedereen een nVidia kaart heeft, Ati is gelukkig wat in opkomst, concurrentie is alleen maar goed IMHO.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het scheelt ook dat iedereen men een nVidia probleem een nieuw topic opent, en dat mensen met een probleem met hun radeon oid posten in het radeon topic part xxx :) , en moet je eens zien hoe groot dat topic is ;)

Verwijderd

ja
Pagina: 1