PII 450 waar nieuw te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Ik ben op zoek naar een Pentium II 450Mhz voor een dual plankie. Ik heb al op pricewatch gekeken, paar winkels bezocht en hier op GoT gezocht, maar ik kom niets tegen over naleveringen die nog te koop zijn ofzo. Het moet een nieuwe zijn ivm. eigen bedrijfje; belasting aftrek ed.

Weet er iemand een winkel/web-site waar die procjes nog te koop zijn?

ps. Kan ook kiezen voor 2 Celeron's, maar dan heb ik zo weining cache en hij moet toch wel wat rekenprestaties leveren en dan is cache toch wel belangrijk... of wordt dat opgeheven door het verschil in kloksnelheid?

Verwijderd

Kan jou plankie geen PIII aan??? en zo niet wat is je MAX ondersteunde CPU speed dan?
Ik bedoel 2 DUAL pII 450 zal nou niet zo fantastisch gaan presteren... weet ook niet waarvoor je het gaat begruiken, weet alleen dat paketten als MAYA DUAL goed ondersteunen, bij meeste software zal je er geen baat bij hebben

• baskabas
Ik vrees dat het Abit plankje alleen P2's aan kan... Slot 1.

Hij wordt gebruikt voor Sybase en andere database programmatuur.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 01 oktober 2001 11:07 schreef TeknoGecko het volgende:
Ik vrees dat het Abit plankje alleen P2's aan kan... Slot 1.
Als er een P2-450 op kan dan is het een ABit plankje met BX chipset, dus een BH6 of BX6 ofzo? Dan moet er zelfs een PIII 1GHz op kunnen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• baskabas
Op maandag 01 oktober 2001 11:09 schreef Exirion het volgende:

[..]

Als er een P2-450 op kan dan is het een ABit plankje met BX chipset, dus een BH6 of BX6 ofzo? Dan moet er zelfs een PIII 1GHz op kunnen.
Dat zou mooi zijn, want dan gaat er zeker 2 P3's op... maar toen dat bordje uit kwam bestonden er nog geen P3's...
Jammergenoeg staat er ook geen informatie op de Abit site over discontinued models |:(

• Exirion
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 01 oktober 2001 11:13 schreef TeknoGecko het volgende:
Dat zou mooi zijn, want dan gaat er zeker 2 P3's op...
Ik zie nu pas dat het een dual bord is :o Maar een dual slot-1 van ABit? Ik ken alleen de BP6 met sockets.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Abbadon
  • Laatst online: 24-08 17:04
Kijk voor een 2e hands PII450, nieuwe zul je ze bij een winkel echt niet vinden.

Enne, ik heb ook nog nooit van een Abit dual Slot 1 bord gehoord, weet je zeker dat 't een Abit is, en geen Asus of zo? Anders ben ik wel erg benieuwd wat voor Abit dat is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Laatst online: 24-08 17:04
Hier gaat iets mis met m'n replyen geloof ik.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

PII 450 waar nieuw te koop?
Op www.alternate.nl staan nog wel P2`s te koop. :) Slot1 512Kb, ik zou daar eens kijk. succes! ;)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 01 oktober 2001 13:16 schreef abbadon het volgende:

Enne, ik heb ook nog nooit van een Abit dual Slot 1 bord gehoord, weet je zeker dat 't een Abit is, en geen Asus of zo? Anders ben ik wel erg benieuwd wat voor Abit dat is.
Is het niet die Abit bp6 ofzo?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

En waarom koop je er geen socket converters bij dan?
gewoon een p3 met socket converter in je slot1 knallen?
Als het een bx bordje is moet hij dat zeker aankunnen! zonde van het geld om er nieuwe p2-450's in te stoppen

• baskabas
Op maandag 01 oktober 2001 13:43 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Is het niet die Abit bp6 ofzo?
Ja... zoiets Abit bp6-d of bx6-d ofzo... ik thuis eens kijken...

• baskabas
Op maandag 01 oktober 2001 13:43 schreef IceFlame het volgende:
En waarom koop je er geen socket converters bij dan?
gewoon een p3 met socket converter in je slot1 knallen?
Als het een bx bordje is moet hij dat zeker aankunnen! zonde van het geld om er nieuwe p2-450's in te stoppen
Dan moet ik wel zeker weten dat dat kan!

Edit:

Ik zie bij alternate wel een P3, 1Ghz , slot 1 staan... zouden die er niet in kunnen? Dan heb ik toch geen converters nodig?

Verwijderd

Ik zie bij alternate wel een P3, 1Ghz , slot 1 staan... zouden die er niet in kunnen? Dan heb ik toch geen converters nodig?
Heel vaag hoor, soms zie je ze wel staan en soms ook niet. :o

Verwijderd

Ik zou idd eerst even uitzoeken wat voor mobo je precies hebt liggen thuis en wat de fsb van die 1ghz slot 1 is.

De bx support officieel alleen 100mhz fsb, maar hij heeft zich al goed bewezen op een fsb van 133mhz. Het ligt er echter een beetje aan wat je precies wil gaan doen met je systeem, ivm stabiliteit.

• baskabas
Ik heb nog effe flink gezocht bij Abit... maar ik kom helemaal geen bordjes tegen die ook maar lijken op de mijne... ik begin te twijfelen of ie wel van Abit is... misschien wel GigaByte... ik ga vanavond even dat boekje opzoeken... wordt vervolgd! ;)

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik geloof dat deze lui ze nog wel hebben:
www.mr-at.nl

Oh... ze zijn wel refurhished zie ik...

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Is het geen Gigabyte GA 6BX-D. Heb ik hier ook, kan elke coppermine met 100MHz bus op. Draai zelf dual PIII 850 met 1 GB memory.
Werkt erg prettig voor een bordje van 3,5 jaar oud. BX heerst... >:)

http://www.gigabyte.com.tw/products/ga6bxd.htm

de betaler vervuilt

• baskabas
Op maandag 01 oktober 2001 15:53 schreef GA!S het volgende:
Is het geen Gigabyte GA 6BX-D. Heb ik hier ook, kan elke coppermine met 100MHz bus op. Draai zelf dual PIII 850 met 1 GB memory.
Werkt erg prettig voor een bordje van 3,5 jaar oud. BX heerst... >:)

http://www.gigabyte.com.tw/products/ga6bxd.htm
Ja... dat zou best wel eens kunnen ja aangezien de leeftijd... zou heel mooi zijn...

Hoe hoog kan de multiplier? (ik hoop 10 ofzo: 2xP3 1Ghz >:) )

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 01 oktober 2001 16:45 schreef TeknoGecko het volgende:

[..]

Ja... dat zou best wel eens kunnen ja aangezien de leeftijd... zou heel mooi zijn...

Hoe hoog kan de multiplier? (ik hoop 10 ofzo: 2xP3 1Ghz >:) )
Multiplier boeit niet bij de nieuwste generatie procs. Die is toch locked.
Enige waar je op moet letten is de revisie van het bordje en dat je nog ergens een 100MHz bus PIII vandaan weet te toveren. Dual PIII 1000 moet kunnen, ze bestaan wel in 100MHz uitvoering, is alleen bijna niet aan te komen. De 850MHz is zelfs al erg lastig te vinden (laatste redelijk gangbare proc met de 100MHz bus.)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook op 133mhz gaan draaien de bx chipset kan het aan alleen is hij er niet echt voor gemaakt.
maar ik heb al van velen gehoord dat ze met normaal 133mhz geheugen erin gewoon op een fsb van 133 konden draaien....

maarja ik weet niet of het de stabiliteit echt super ten goede komt?

Wie heeft er echt persoonlijke ervaring met deze situatie?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 01 oktober 2001 17:17 schreef IceFlame het volgende:
Je kan natuurlijk ook op 133mhz gaan draaien de bx chipset kan het aan alleen is hij er niet echt voor gemaakt.
maar ik heb al van velen gehoord dat ze met normaal 133mhz geheugen erin gewoon op een fsb van 133 konden draaien....

maarja ik weet niet of het de stabiliteit echt super ten goede komt?

Wie heeft er echt persoonlijke ervaring met deze situatie?
Gaat niet op dat bord (als het die Gigabyte is...) die heeft een bus van 66MHz/100MHz niets meer, niets minder.

de betaler vervuilt

Verwijderd

bij www.nts.nl kan je nog een pentium2 450 kopen nieuw

Verwijderd

Gaat niet op dat bord (als het die Gigabyte is...) die heeft een bus van 66MHz/100MHz niets meer, niets minder.
ja dat is officieel maar in je mobo boekje staat ook iets van 'a fsb above 100mhz is not officially supported blablalba...' het is dus ook een soort van overclocken van de bx chipset.

Je kan wel gewoon normaal de 133mhz kiezen zonder dat je pci en agp overbelast worden naar ik meen en de bx chipset kan deze fsb ook gewoon verdragen.
maar wil je 100% stabiliteit dan zal je toch voor iets ouders moeten kiezen dat ga ik wel met je eens zijn

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 01 oktober 2001 20:12 schreef IceFlame het volgende:

[..]

ja dat is officieel maar in je mobo boekje staat ook iets van 'a fsb above 100mhz is not officially supported blablalba...' het is dus ook een soort van overclocken van de bx chipset.

Je kan wel gewoon normaal de 133mhz kiezen zonder dat je pci en agp overbelast worden naar ik meen en de bx chipset kan deze fsb ook gewoon verdragen.
maar wil je 100% stabiliteit dan zal je toch voor iets ouders moeten kiezen dat ga ik wel met je eens zijn
Nope, je begrijpt me verkeerd.
Dat bord KAN niet anders dan 66 en 100. De klokgenerator die erop zit geeft nou eenmaal niks anders dan 66 en 100. Gigabyte is voornamelijk gericht op stabiele bordjes maken, in de tijd dat deze dual slot 1 uitkwam was het niets voor Gigabyte om die uit te rusten met andere FSBŽs dan 66 en 100.
Dus je kan het wel willen instellen, het KAN gewoon niet.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ow bummer...
nouja dan zit er idd niet veel anders op dan een 100mhz fsb cpu te vinden :)
Zou zeker een snellere als 450 zoeken, maar wel jammer dat de 133fsb p3's niet passen dan.

maarja voor een dualbordje is er wel wat voor te zeggen idd om de 'onstabiele' fsb's eruit te halen.

nouja gl dan hoop dat ze nog wat moois in de schappen hebben liggen :)

• baskabas
Yes!!! Ik heb het boekje eindelijk gevonden! Tis idd de Gigabyte GA 6BX-D, dus er kan een P3 Slot 1 100fsb op! >:)
Op maandag 01 oktober 2001 16:53 schreef GA!S het volgende:

[..]

Multiplier boeit niet bij de nieuwste generatie procs. Die is toch locked.
Enige waar je op moet letten is de revisie van het bordje en dat je nog ergens een 100MHz bus PIII vandaan weet te toveren. Dual PIII 1000 moet kunnen, ze bestaan wel in 100MHz uitvoering, is alleen bijna niet aan te komen. De 850MHz is zelfs al erg lastig te vinden (laatste redelijk gangbare proc met de 100MHz bus.)
Revisie?!? :? Ben ik niet tegengekomen... wat maakt dat uit?

Ben de P3 1000 Slot 1 100fsb tegengekomen bij Informatique!! :7
2x709,- + 9,50 rembours = 1417,50... goeie deal toch voor zo'n upgrade?! :9

Iemand nog intresse in en PII 450 Slot1 100fsb? ;)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Wel even BIOS flashen naar de laatste versie.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op donderdag 04 oktober 2001 11:52 schreef TeknoGecko het volgende:
Revisie?!? :? Ben ik niet tegengekomen... wat maakt dat uit?
Staat tussen het eerste en het tweede PCI slot op je moederbord. Ik heb hier een rev. 1.6 en die draait zonder problemen een dual coppermine.
Echt heerlijke bordjes zijn het, zo stabiel en nog steeds bij de tijd. HET bewijs dat de BX chipset echt een van de beste Intel producten is geweest.

de betaler vervuilt

• Juicy
  • Laatst online: 04:05
Wat moet je hebben voor die p2 ? Mail me maar. :)

-

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:33
700 piek per stuk? zonde van je geld
kun je beter een fcpga variant kopen
vanaf 520,- en dan zo'n converter erop
dat scheelt minimaal 100 piek
of kan dat niet op zo'n dual moederbord?

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Kan zeker met een convertor; de ASUS S370-DL kan dat zonder problemen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• baskabas
Op vrijdag 05 oktober 2001 09:34 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
700 piek per stuk? zonde van je geld
kun je beter een fcpga variant kopen
vanaf 520,- en dan zo'n converter erop
dat scheelt minimaal 100 piek
of kan dat niet op zo'n dual moederbord?
Op vrijdag 05 oktober 2001 10:01 schreef EXX het volgende:
Kan zeker met een convertor; de ASUS S370-DL kan dat zonder problemen.
Ja... maar zijn die ook verkrijgbaar met een 100Mhz bus?

• baskabas
Op donderdag 04 oktober 2001 22:36 schreef Juicy het volgende:
Wat moet je hebben voor die p2 ? Mail me maar. :)
Een maat van me heeft intresse dus die gaat in eerste instantie voor... maar als die toch besluit het niet te doen ben jij de eerste die het hoort! ;)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 10:22 schreef TeknoGecko het volgende:

[..]
[..]

Ja... maar zijn die ook verkrijgbaar met een 100Mhz bus?
Als ik het goed heb kun je daar zelfs een 133Mhz FC-PGA PIII opzetten. (Mits je mobo het ondersteund)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• baskabas
Op vrijdag 05 oktober 2001 10:27 schreef ZeRoC00L het volgende:

[..]

Als ik het goed heb kun je daar zelfs een 133Mhz FC-PGA PIII opzetten. (Mits je mobo het ondersteund)
Dat bedoel ik dus... dat ondersteund hij niet. |:(

(staat allemaal in dit topic hoor ;))

• EXX

EXX

EXtended eXchange

P!!! met 100 Mhz FSB wordt idd zeldzaam, maar ze betaan wel nog en zijn nog volop leverbaar. Er is zelfs een P!!! met 100 Mhz FSB van 1.1 GHz. Waar die te krijgen is, joost mag het weten :?

Voor de P!!!-700E, 800E en 850E kun je gewoon in de Pricewatch kijken. Daar staan genoeg leveranciers in.

edit:

De P!!!-1000E is er alleen in slot 1, en de P!!!-1100E alleen in FC-PGA

Pagina: 1