info over boxen voor pc

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo,

ik ben net verhuisd, en ik heb altijd mijn stereo installatie op mijn pc aangesloten gehad.

maar aangezien ik nu een huis heb met meerdere ruimtes, staat de stereo ergens anders.

nu wil ik dus niet al te veel uitgeven (max 200,-) voor boxen voor de pc. liefst inclusief subwoofer als het ff kan.

ik heb er verder totaal geen verstand van.

ik heb een sblive 1024 en windows xp erop

kan iemand me wat aanraden? alvast thanks

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Kijk eens naar het mooie setje van Labtec: APX-4620. Op hun internetpagina kun je er wel meer over vinden, denk ik. Dit setje roeleert echt wel! Goeie bas en ook nog goeie midden/hoog. Beter is er eigenlijk niet te vinden voor de PC. :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
2.1 set (dus 2 front speakertjes met een subwoofer) :

De Labtec APX4620 , gaat hard zat. Komt laag zat (voor F200,- dan) en de sattelites geven een prima midrange + treble weer (in mijn ogen, maar ik denk dat velen het met mij eens zullen zijn). En de subwoofer ziet er ook nog es stoer uit. Voor F200,- de 2.1 met de beste prijs kwaliteit verhouding.

http://www.tweakers.net/pricewatch/1612
http://www.labtec.com/noflash/gear/speakers_arena.cfm (bovenste set)

Ongeveer F200,- dus.

Ik denk dat als je voorheen een stereo installatie hebt gehad (en volgens mij prima mee uit de voeten kwam). Je niet echt baat zult hebben bij een surround set. Ik denk niet dat je wilt gaan kloten met rear sattelites (de kleine zwarte speakertjes) achter je zetten en weer een hoop kabels door je kamer te moeten trekken.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
die set die eronder staat met 4 boxen (surround) is even duur, hoe kan dat dan????

wat heeft die dan niet wat de bovenste set wel heeft?

ik bedoel maar, anders kan ik net zogoed die onderste set kopen?!!

Verwijderd

2 woorden:

1 Altec
2 Lansing

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
2 woorden: leg uit :)

ik ben er echt niet in thuis, dus zou graag uitleg hebben hierover

alvast thanks

• Yokozuna
Op maandag 01 oktober 2001 12:00 schreef HenkS het volgende:
die set die eronder staat met 4 boxen (surround) is even duur, hoe kan dat dan????

wat heeft die dan niet wat de bovenste set wel heeft?

ik bedoel maar, anders kan ik net zogoed die onderste set kopen?!!
De APX4620 heeft meer vermogen, grotere drivers. Een grotere zwaardere woofer, 2 weg sattelites, met 2 midrange drivers per sattelite. Hij komt dieper, en hij gaat een stukje harder. De APX4620 was eerst ook veel duurder dan de sets die eronder stonden. Maar deze is blijkbaar zo goed verkocht dat hij goedkoop is geworden...

Kort gezegd klinkt hij nog beter en gaat hij "harder" dan de rest van die sets. En hij biedt het meeste voor wat je voor F200,- kunt krijgen. Zowel kwantitatief als kwalitatief.

Zelf heb ik een Altec Lansing set zoals boven aangeraden, en ook zeer tevreden mee. Maar die ik heb valt buiten je budget, en voor F200,- biedt LABTEB de beste prijs kwaliteit verhouding.

Verwijderd

Ik heb ervaring met meerdere Creative setjes en Altec Lansing setjes in dezelfde prijsklasse, altijd zijn het de Altec's die beter geluid geven, en dat niet alleen, ze zijn ook nog van beter materiaal.

Vergelijk een Creative DTT3500 set met een Altec Lansing ADA885 set, is 999 piek vs 499 piek en de Altec klinkt nog steeds beter. En dan zien de Creative's er slecht afgewerkt uit.

• Yokozuna
Ja die set heb ik. Die biedt IMO het meeste voor je geld met een prijs van F499,-

Maar het budget van topicstarter : F200,- En dan biedt Labtec gewoonweg de beste prijs kwaliteit verhouding. Daarom zou ik die set dus nemen. En met name de APX4620.

ik smeek je om je woorden over creative weg te halen. Dit kan nl. lijden (spelling?) tot een flamewar van mensen die Creative wel goed vinden. Zo onstaat er een discussie over Creative vs. andere merken. Dan gaan we offtopic bovendien zou ik dan weer bijna zelfmoord plegen.

Dus aljeblieft?

(was is die True server toch een ongelooflijk slechte keuze geweest. Sinds GoT niet meer wordt gehost door vuurwerk vind ik de connectie ernaartoe veel instabieler geworden, soms moet je 10sec wachten voordat een topic wordt geopend. Dat is gewoonweg degoutant. Soms ben ik verhalen kwijt waarover ik 20minuten heb getypt, heel erg frustrerend, asociaal zou ik het bijna noemen. Bij deze *PIEEEEEEEEP*, ja ik ben pas 16 jaar. Maar het moest eruit.)

[modbreak]Ff wat niet zo aardige woorden over True server weggehaald.

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 11:51

Super Snackman

Snekgek

Heya all,

ik zit in het zelfde schuitje als de topicstarter. Ben ook net verhuist, en nu staat me stereo niet meer op dezelfde kamer als me computer.

Maar ik ben niet een audiofiel dus ik hoef niet perse het beste van het beste. Ik wil iig voor onder de 100 gulden (45 euro) wat leuke boxjes bij me pc hebben.

Gewoon aardig geluid, maar niet blikkerig.

Ik zag in de pricewatch labtec spin-50 spin-60 en spin-70 staan, zijn die een beetje goed?

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Voor het opzoeken van goedkope pc speakertjes hebben we de tweakers pricewatch

Voor een eurootje of 50 zou ik je aanraden om naar 2.0 of 2.1 setjes te kijken, dan heb je iig nog iets kwaliteit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.