Toon posts:

[Webdes] transparante vensters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak je een transparent gif, die je kunt gebruiken als een transparent "venster" over een ander plaatje, tabelletje etc heen?

Ik weet dat je een soort van schaakbord patroon moet maken, dat je de pixels transparant en non-transparant moet afwisselen. Maar kan iemand het voor mij wat meer verduidelijken?

Thanx in advance!

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Ik weet dat je een soort van schaakbord patroon moet maken, dat je de pixels transparant en non-transparant moet afwisselen. Maar kan iemand het voor mij wat meer verduidelijken?

Thanx in advance!
Heb je dat al geprobeerd?

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Op maandag 01 oktober 2001 10:24 schreef Joranovski het volgende:
Ik denk dat dan alles transparant is hoor... LOL... :)
Photoshop?

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
gooi hem in een layer.

en verder, als je hem half-transparant wil hebben kan je:
1. het pgn-formaat beter gebruiken, heeft namelijk meerdere niveaus van transparantie (werkt echter niet bij alle browsers dus dan moet je een browsercheck inbouwen en dan afhankelijk van de browser de gif of de png kiezen)
2. 1e pixel "dicht", 2e pixel transparant, 3e pixel "dicht", enz. geeft echter niet zo'n mooi resultaat
3. de layereigenschap tranparency (oid) gebruiken ipv een plaatje (moet je ff searchen voor meer info hierover)

hth :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
welcome :)
Pagina: 1