Ik heb al een weekje bezig met xml/xsl dus weet nog bijna niets, maar ik wil het wel gelijk goed leren, vandaar de vele vragen van mij betreffende xml/xsl.
Ik heb al begrepen dat het gebruik van 'for each' zoveel mogenlijk vermeden moet worden.
Zover ik alles goed begrepen heb is een goede manier om templates te maken deze:
Maar hoe kan ik xml data door elkaar heen gebruiken, ik zal het proberen uit te leggen.
Ik heb zeg maar deze xml file:
en ik wil hier deze html van maken:
Ik heb nu dit, maar verder kom ik niet.
Kan iemand me verder helpen of weet iemand waar goed uitgelegt word hoe en wat, ik heb al bergen sites afgebladerd maar ze leggen of uit wat xml/xsl is en komen met echt hele simpele voorbeelden of het is gelijk weer onbegrijpenlijk voor mij.
Ik heb al begrepen dat het gebruik van 'for each' zoveel mogenlijk vermeden moet worden.
Zover ik alles goed begrepen heb is een goede manier om templates te maken deze:
code:
1
2
3
4
5
| <xsl:template match="username"> <font face="Verdana" size="1" color="#cc3300"> <xsl:apply-templates/> </font> </xsl:template> |
Maar hoe kan ik xml data door elkaar heen gebruiken, ik zal het proberen uit te leggen.
Ik heb zeg maar deze xml file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <forum> <thread> <id>1</id> <name>Piet</name> <subject>test subject 1</subject> </thread> <thread> <id>2</id> <name>Klaas</name> <subject>test subject 2</subject> </thread> </forum> |
en ik wil hier deze html van maken:
code:
1
2
| <a href="default.asp?id=1">test subject 1</a> (Piet) <a href="default.asp?id=2">test subject 2</a> (Klaas) |
Ik heb nu dit, maar verder kom ik niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?xml version="1.0"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
<xsl:output method="html"/>
<xsl:template match="thread">
<html>
<head>
<title>Forum</title>
</head>
<body>
<xsl:apply-templates/>
</body>
</html>
</xsl:template>
<xsl:template match="subject">
<a href="#"><xsl:apply-templates/></a>
</xsl:template>
</xsl:stylesheet> |
Kan iemand me verder helpen of weet iemand waar goed uitgelegt word hoe en wat, ik heb al bergen sites afgebladerd maar ze leggen of uit wat xml/xsl is en komen met echt hele simpele voorbeelden of het is gelijk weer onbegrijpenlijk voor mij.
weinig tot niks..