Hardware of software firewall??

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lakini
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-02 14:00
Hallo mensen,

even een vraagje. Wat is het grote verschil tussen een hardware en een software firewall (dat de ene software is, en de andere hardware snap ik ook!) En wat is het beste om te kopen als je een e-commerce site wil beginnen. Is een hardware firewall dan noodzakelijk??

Thx for the info!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Het grootste verschil tussen een hardware en een software firewall is dat bij een hardwarematige firewall een hardened OS meegeleverd word. Bij een softwarematige firewall zal het OS waarop het draait ook goed dichtgegooit moeten worden......(Stonesoft heeft weer een Highavailability software matige oplossing met eigen OS, maar dat is een uitzonderingen)

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Nou ik weet verder niet zoveel van 'vuurmuren' maar ik weet dat zo'n hardwarematige, verrekte handig is... Zowiezo omdat het ding nooit vastloopt... Je plugt 'm tussen je internet verbinding en het netwerk wat aan het internet hangt, en gaan met die banaan... Ff de regeltjes instellen enzo, echt supermakkelijk...

<bijdehandmodus> :7
Maare btw, zo'n hardwarematige is ook weer niet helemaal hardwarematig hoor... Het apparaatje heeft net zo goed software daarvoor op een eprom staan... Die apparaatjes booten dus ook zodra je ze aanzet... Ik raad dus die leuke kastjes van 3COM aan, die zijn tegenwoordig helemaal webbased net als de routers van 3COM...
</bijdehandmodus>