IP adres in gebruik en ...

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
Ik heb een Realtek PCI kaart en die had ik geinstalleerd, nou heb ik hem in een ander PCI slot gedaan en Win2000 vindt dat als nieuwe hardware alleen geeft hij de melding dat de netwerkkabel er niet in zit wat wel het geval is. Ook kan ik het IP adres niet instellen in ieder geval niet op het zelfde IP adres als waar hij op stond want dan krijg ik de melding dat het IP adres al in gebruik is door een netwerk kaart die niet fysiek aanwezig is :?. KAn ik deze netwerkkaart die er dus niet is op de 1 of andere manier verwijderen zodat ik het Ip adres wel kan instellen. Het gaat dus om Windows 2000 |:(

BurnHard.nl ICT Solutions

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:00
als je de kaart er uithaalt ZONDER eerst te deinstalleren, dan maakt windows een VIRTUAL kaart aan.

Stop je nu de kaart terug in je pc in een ander slot, dan ziet win hem als een andere kaart.

deze virtual kaart heeft het IP van je "vorige" kaart, dus die is in gebruik.....

succes !

• BurnHard
Maar hoe kun je hem dan alsnog verwijderen??

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 15:57
In de device manager kan je bij het menu "View" de optie
"Show Hidden Devices" aanzetten, dan zul je de oude
entry van je netwerk kaart weer zien.... die gewoon verwijderen.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• BurnHard
Dat dacht ik ook maar hij komt niet te voorschijn. Ik kan hem helemaal nergens vinden. :?

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

Misschien kan je de kaart in zijn oude slot doen, alle instellingen verwijderen en dan kaart in nieuwe slot.

een schoner internet begint bij jezelf

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 11:48
Je kunt gewoon zeggen dat je voor deze kaart ondanks het feit dat er al een virtuele kaart van dat IP gebruikt maakt, hetzelfde IP wilt gebruiken.

Dan moet je op 'No' in dat mij reeds oh-zo-vaak verschenen dialoogje klikken.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• BurnHard
Ik heb hem al in het oude slot geprobeerd maar dat maakt niet uit, win2000 vindt hem altijd als nieuwe hardware. Als ik hetzelfde IP adres gebruik blijft de netwerk kabel niet verbonden iemand enig idee waardoor dit komt. Ook als ik een ander IP adres neemt blijft dit het geval

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

veilige modus geprobeerd?

bij 9x staat er dan opeens veel oude hardware in apparaatbeheer, misschien ook bij 2K ???

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• BurnHard
Dat heb ik nog nier geprobeerd maar ga ik zeker ff doen vanavond, ben nu namelijk aan het werk ;)

• BurnHard
Gister geprobeerd in veilige modus maar er komt gen netwerkkaart tevoorschijn. Wel bij het uninstallen van hardware(+show hidden) een netwerk adapter gevonden maar die kan ik niet weggooien. Ook blijf ik de melding houden dat de netwerkkabel niet verbonden is. Als ik de netwerkkaart in een andere pc stop dan doet hij het goed. Iemand nog een ideetje??

Verwijderd

Kan je de drivers van Realtek installeren, wordt de kaart dan gevonden of krijg je en fout melding??

Als je die ander netwerkkaart installeerd, krijg je dan hetzelfde probleem.

Iets in de BIOS niet goed....

• BurnHard
Ik heb al geprobeerd alle hardware te verwijderen :( maar bij het opnieuw starten staan er toch weer 2 netwerkkaarten in |:( De tweede oftewel degene die er niet is is volgens win nodig voor het booten. Ook blijf ik de melding houden dat de netwerkkabel niet aanwezig is. Nog iemand een idee of wordt het opnieuw installeren, wordt dan wel XP :9

PS: WiRoKo Je spullen zijn binnen *D

Verwijderd

Ik weet dat dit een oud topic is, maar dit is wel precies het probleem wat een vriend van mij heeft, maar dan onder XP..

Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Ik heb het probleem ook eenmalig gehad, maar dat heb ik opgelost door een format, dat is nu niet echt handig..

bvd

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

zoals Mr_Atheist in "IP adres in gebruik en ..." zegt is dit de oplossing.

als je nou gewoon de foutmelding leest die windows geeft.
dan kom je tot de conclusie dat je op "No/Nee" moet klikken.

of je verwijdert de virtuele netwerkkaart uit systeembeheer.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 29-09-2003 14:05 ]

Pagina: 1