Waar zijn m'n Gigs gebleven?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Nostro
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik weet dat het op het andere forum hoort maar ik kreeg daar geen oplossing dus, misschien hier iemand die me kan helpen? Hope so! Het volgende is er aan de hand;

...en hoe los ik dit op?
Ik heb vandaag een nieuwe 60 Gb HD in m'n computer bijgestopt. Die kreeg ik in DOS aan de gang, maar in Win2000 werkte het pas toen ik de 2 partities (30 & 30 Gb) had geformatteerd van FAT32 naar NTFS. Ik denk, ok als het maar werkt en volgens de meeste tweakers is dit ook beter, dus...

Maar nu werkt in Win2K de Logical Partition wel goed, maar de Primary Partition niet. Partition Magic geeft in DOS het volgende aan:
G: Logical Partition = 29.313,9Mb),
H: Primary Partition = NTFS: 2.039,5Mb/Unallocated 27.291,1Mb/ Extended 29,313,9Mb).

Waarom geeft windoos nu aan dat G: maar 1,99 Gb groot is, en H: echt 28,6 Gb???

En waarom kan ik die schijf niet in Windoos met FAT32 werkend krijgen?

And while I'm @ it... Gaat de performance omhoog als ik de windows swapfile op de nieuwe schijf zet? Deze is namelijk IDE, en die C-drive is SCSI. Bij twee IDE-schijven is dit wel het geval, voor zover ik weet.

Verwijderd

Je kunt de unallocated partitie mounten hetzij met partition magic of intern met win 2000

Verwijderd

hoezo "ik kreeg daar geen oplossing" :?

je hebt 5 minuten gewacht

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op zondag 30 september 2001 23:54 schreef Nostro het volgende:
Ik weet dat het op het andere forum hoort maar ik kreeg daar geen oplossing
Daar staat welgeteld 1 reply en je plaatst al een dubbelpost :? :?

Ik vind je verhaal trouwens nogal onduidelijk: ben je nou gegevens kwijtgeraakt, kun je een partitie niet resizen of wat? Je hebt het over G: en H: maar wat is er dan met C: D: E: en F: aan de hand? Je kunt die Primary partition van 2 gieg toch gewoon resizen naar de volle grootte? Het zal wel aan mij liggen maar ik snap het niet helemaal....

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

ga gewoon in Win2000 naar disk managment en regel het daar gelijk....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

OK dude, listen up... Niet huilen en gewoon met dat Partion Magic van je die ongepartioneerde 27Gb alsnog partioneren en dan werkt het allemaal wel weer....

• Nostro
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-01-2022
mensen, take it easy... had gewoon geen geduld idd, maar ik heb toch wel iets langer gewacht :)

Ga het eens in w2000 proberen, thx

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Crosspost: [topic=280334/1/25] :(.

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.