Toon posts:

Beter overklokbaar: kg7raid, of tzt kt266A bord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is qua overklokken nou beter, ik wordt er niet meer wijs uit.

Ik heb zelf het plan omk binen een week of drie als de palomino's uit komen een abit kg7raid te kopen met een palomino, welke snelheid weet ik nog niet , met twee of drie keer 256 Mb ddr pc 2100

Waarom zou ik wachten op die kt266a ?? is dat zo'n monster dan?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

De geheugen controller van de KT266A si flink beter dan van de KT266. En dit scheelt toch behoorlijk. Ik zou er wel op wachten.
Maar aan de andere kant, er zijn altijd mooie, snellere dingen die binnenkort gaan uitkomen, dus er is wat dat betreft nooit een goed moment om iets te kopen.
Maar ik zou zeker wachten, want het duurt niet lang meer.

Geen inspiratie

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

hoho, jullie vergeten de nForce... wordt dat wat?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op maandag 01 oktober 2001 10:58 schreef Demoniac het volgende:
hoho, jullie vergeten de nForce... wordt dat wat?
valt wel mee. hij ietsie langzamer dan de kt266A

zie -->> http://www.tweakers.net/nieuws/18596

specs

Verwijderd

Tja als je niet wil afwijken van deze week, dan maar een KG7

Maar als je 3 a 4 week kan/wil wachten kan je ook een
KR7 raid kopen denk ik (KT266a)

Verwijderd

Topicstarter
is de kr7raid de abit kg7raid maar dan met kt266a chipset?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 09:17
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:42 schreef roalte.nl het volgende:
is de kr7raid de abit kg7raid maar dan met kt266a chipset?
yep.
maar zelf heb ik het niet meer zo op via, dus heb een kg7 genomen :) superstabiel is dat ding.

Verwijderd

Ja, ik ben het helemaal eens met weareborg (was me net voor) gister ook maar een kg7 gekocht. Kijk hier maar eens voor de verschillen: http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/specifications.htm De abit is prima over te klokken via de bios, maar je moet er dan wel registered geheugen in doen.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:55

EraZor

Don't mention the war

Op woensdag 03 oktober 2001 14:20 schreef weareborg het volgende:

[..]

yep.
maar zelf heb ik het niet meer zo op via, dus heb een kg7 genomen :) superstabiel is dat ding.
Duh een KG7 heeft ook een via chipset hoor....

edit:

southbridge dan he ;)

nogmaals edit: ik bedoelde dus de kg7, niet de kr... :z

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 14:23 schreef EraZor het volgende:[..]Duh een KR7 heeft ook een via chipset hoor....
De KR7 wel, maar de KG7 heeft een AMD chipset.
edit:

Klopt de south bridge is idd van VIA. Niet goed opgelet door mij :) . Maar toch...

• sharkzor
Op woensdag 03 oktober 2001 14:25 schreef Raampie het volgende:

[..]

De KR7 wel, maar de KG7 heeft een AMD chipset.
edit:

Klopt de south bridge is idd van VIA. Niet goed opgelet door mij :) . Maar toch...
nou en? die bugs zijn toch allang eruit gehaald. en waar ik vooral gek van werd was die irq en agp controller van via. nu geen last meer van.
ken iemand die nu een kt266 heeft (epox) en hij krijgt agp4x niet aan de gang. dan crasht alles. hier werkt t perfect.
vroeger op m'n kt7 had ik ook last dat agp 4x niet werkte. via :r

Verwijderd

Sorry Weareborg ik snap niet wat je nu wilt duidelijk maken met de woorden 'nou en'. Zoals je hierboven kunt lezen heb ik ook voor de KG7 gekozen, juist omdat deze een AMD en geen VIA chipset heeft. De bugs zullen inmiddels door VIA wel zijn verbeterd, maar dit is in de praktijk nog niet bewezen. Vanwege de overwegend goede ervaringen met dit Abit mobo heb ik dus daarvoor gekozen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 14:21 schreef Raampie het volgende:
Ja, ik ben het helemaal eens met weareborg (was me net voor) gister ook maar een kg7 gekocht. Kijk hier maar eens voor de verschillen: http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/specifications.htm De abit is prima over te klokken via de bios, maar je moet er dan wel registered geheugen in doen.
De vraag hoort niet helemaal hier, maar omdat het een reply is op een post hier wil ik het volgende effe vragen, waarom moet je perse registered geheugen gebruiken? wat is het verschil dan, is buffered hetzelde als registered?

• sharkzor
Op woensdag 03 oktober 2001 16:13 schreef Raampie het volgende:
Sorry Weareborg ik snap niet wat je nu wilt duidelijk maken met de woorden 'nou en'. Zoals je hierboven kunt lezen heb ik ook voor de KG7 gekozen, juist omdat deze een AMD en geen VIA chipset heeft. De bugs zullen inmiddels door VIA wel zijn verbeterd, maar dit is in de praktijk nog niet bewezen. Vanwege de overwegend goede ervaringen met dit Abit mobo heb ik dus daarvoor gekozen.
met nou en bedoel ik van dat er een via southbridge opzit.
en ik heb er nog niks over gehoord en heb er zelf ook geen problemen mee, dus voor mij heeft ie zich bewezen.
daarnaast denkt abit echt wel na over wat ze op hun mobo's planten.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er al een beetje achter gekomen door nogmaals de search door te gaan, unbuffered is vaak minder aantal van te gebruiken op een plank dan registered....dus roalte.nl gaat bij de inkoop op zoek naar registered

I O+ inkoopprijzen
Pagina: 1