Toon posts:

Extra coolers scheelt kei veel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alloha,

Ik heb pas een TB1.4 en die werd gewoon fucking heet met een klote-spire cooler + 1x 80mm intake & 2x 80mm outtake (idle 64 graden).

Nou heb ik dit weekend bij OC-shop 2x [Delta AFB-60HP
The Best of the Best. The specifications are: a RPM of 6800, a CFM of 37.61. This is a 3-wire version wich connects directly on the PSU and the mainboard (for RPM)] gekocht en in mijn kast geflanst.
Afbeeldingslocatie: http://wasa.1hwy.com/zooi/Back.jpg

Dit alles heb ik tegen de herrie regelbaar gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://wasa.1hwy.com/zooi/controllerB.jpg

En ziet er zo van de voorkant uit:
Afbeeldingslocatie: http://wasa.1hwy.com/zooi/controller.jpg
Schakelaars zijn om beide fans apart aan en uit te zetten, linker draaiknop is om ze te regelen en de rechter draaiknop word om mijn toekomstige (volgendende week) CPU-fan/cooler te regellen. Ledje is voor HD activity op me moederbord, ledje wat in de kast zit is op me RAID-controller aangesloten.

Als ik nou de fans op z'n hardst heb draaien word me cpu nog maar 70 graden als ik CPUburn 10 minuten aan heb staan >:)

Ben benieuwt hoe warm hij word als die nieuwe Alpha-cooler die volgende week bij oc-shop binnen komt, en hierop draait :?

Verwijderd

tsst ik haal 34 graden idle met me amd 1.2

heb er gewoon een 120mm intake fan aan de bovenkant van de pc gezet ( gaten dremelen) en 3 outtake fans van 2x 92 en 1x 80mm van enermax stressed temp is gedaalt van 69 tot 39 graden

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 21:45

Solid Seal

Drones, 3D printen

eeeuuhhmmm ik kan de voorkant niet zien :?
staan alleen kruisjes

www.dronepilotennederland.nl

• Solid Seal

Solid Seal

Drones, 3D printen

oh nu wel :?

ach ---microsoft

• Solid Seal

Solid Seal

Drones, 3D printen

70 graden is wel wat warm :(
kan je niet beter overgaan naar waterkoeling?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:53
probeer voor de gein eens zo'n delta tegen je heatsink aan te zetten, scheelt 20 graden gok ik.

en waarom heb je geen 80mm delta's gekocht als het casecoolers zijn, die blazen 2 keer zo hard.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst ff kijken wat ie met die nieuwe Alpha heatsink doet.

Die Spire die ik er nou op heb zitten is gewoon kei frikandel :(

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zondag 30 september 2001 23:28 schreef wasa het volgende:
Alloha,

Ik heb pas een TB1.4 en die werd gewoon fucking heet met een klote-spire cooler + 1x 80mm intake & 2x 80mm outtake (idle 64 graden).

The Best of the Best. The specifications are: a RPM of 6800, a CFM of 37.61. This is a 3-wire version wich connects directly on the PSU and the mainboard (for RPM)] gekocht en in mijn kast geflanst.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Schakelaars zijn om beide fans apart aan en uit te zetten, linker draaiknop is om ze te regelen en de rechter draaiknop word om mijn toekomstige (volgendende week) CPU-fan/cooler te regellen. Ledje is voor HD activity op me moederbord, ledje wat in de kast zit is op me RAID-controller aangesloten.

Als ik nou de fans op z'n hardst heb draaien word me cpu nog maar 70 graden als ik CPUburn 10 minuten aan heb staan >:)

Ben benieuwt hoe warm hij word als die nieuwe Alpha-cooler die volgende week bij oc-shop binnen komt, en hierop draait :?
Waarom heb jij die fanroosters nog niet weggedremelt?
Ik heb dit ook gedaan en dat scheelt zowel in temp als in geluid. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Heb je het over de Alpha pal 8045?? Die koeler was ik nl ook van plan om te kopen, maar ik wilde eerst graag weten hoe dat hij bij andere bevalt. Ik ben zeer benieuwd hoe koel jouw tb'tje zal worden. Welke fan ga je er op stampen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 23:31 schreef TWINCAM1600 het volgende:
tsst ik haal 34 graden idle met me amd 1.2

heb er gewoon een 120mm intake fan aan de bovenkant van de pc gezet ( gaten dremelen) en 3 outtake fans van 2x 92 en 1x 80mm van enermax stressed temp is gedaalt van 69 tot 39 graden
Zou bij mij geen zin hebben.... me comp staat onder een bureau, en en daar hangt nog eens een verwarming onder (en is word nou weer winter) ;)

Afbeeldingslocatie: http://wasa.1hwy.com/zooi/Bureau.jpg

• The Dolf
  • Niet online
eerst was ie 64 graden idle en nu 70 graden stressed?

die van mij wordt nu 42 graden stressed op 2.0V

jou temp is veel maar dan ook veel te hoog

gooi die spire eruit en koop een normale koeler
veel beter dan al die xtra fans

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Solid Seal

Solid Seal

Drones, 3D printen

Op zondag 30 september 2001 23:40 schreef thedolf het volgende:
eerst was ie 64 graden idle en nu 70 graden stressed?

die van mij wordt nu 42 graden stressed op 2.0V

jou temp is veel maar dan ook veel te hoog

gooi die spire eruit en koop een normale koeler
veel beter dan al die xtra fans
Noem eens een goede koeler

Verwijderd

Topicstarter
Fanroosters/fingerguards heb ik er zelfs bijgekocht omdat ik die wel strak uit vind zien >:)

En die Alpha verkopen ze bij (denken volgende week) oc-shop met een 80mm Delta!!!!!

Delta FFB-80HP
The Best of the Best. The specifications are: a RPM of 5700, a CFM of 80.16. This is a 3-wire version wich connects directly on the PSU and mainbord.

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 23:42 schreef Solid_Seal2 het volgende:

[..]

Silverado als je rustig wil werken.

anders een oc titan

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
had ook een goede cooler besteld, swiftech 462..... maar die waren uitverkocht en toen zeiden ze dat ik beter tot volgende week kon wachten op die Alpha.... dus volgende week die bestellen :9

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 23:44 schreef wasa het volgende:
had ook een goede cooler besteld, swiftech 462..... maar die waren uitverkocht en toen zeiden ze dat ik beter tot volgende week kon wachten op die Alpha.... dus volgende week die bestellen :9
had daar ff overheen gelezen

Gezocht!
Router

• Solid Seal

Solid Seal

Drones, 3D printen

Op zondag 30 september 2001 23:44 schreef thedolf het volgende:

[..]

Silverado als je rustig wil werken.

anders een oc titan
hmm die Titan maakt waarschijnlijk wel herrie maar koelt ie wel goed?
Als ik in mijn Bios kijk naar mijn CPUtemp dan staat er
+/- 55 to 60 graden.

ok ik heb een standaard Fan. 5000 rpm

Verwijderd

mijn PC word ook nog steeds te warm, ik vermoed dat mijn heatsink wel OK is, maar dat de Fan die eropzit gewoon te langzaam is, nl. 5120 RPM max.

ik heb een coolermasterfannetje eropzitten, kan ik hier gewoon een andere op schroeven?

Roy

• salvador4
  • Laatst online: 18:53
Op maandag 01 oktober 2001 11:02 schreef xobelix het volgende:
mijn PC word ook nog steeds te warm, ik vermoed dat mijn heatsink wel OK is, maar dat de Fan die eropzit gewoon te langzaam is, nl. 5120 RPM max.

ik heb een coolermasterfannetje eropzitten, kan ik hier gewoon een andere op schroeven?

Roy
waarom niet? als die coolermaster fan 60*60 is kan er elke 60mm fan op |:( |:(

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 23:49 schreef Solid_Seal2 het volgende:

[..]

hmm die Titan maakt waarschijnlijk wel herrie maar koelt ie wel goed?
Als ik in mijn Bios kijk naar mijn CPUtemp dan staat er
+/- 55 to 60 graden.

ok ik heb een standaard Fan. 5000 rpm
Ik bedoelde eigenlijk de dominator.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Hier een ThermoEngine V60-4225 High Speed (30 min full-load max40 graden)

Das 't beter werk ;)

Verwijderd

Goede koeler?
Ik heb zelf een Vulcano2 met en fanadapter(60-80mm) en daarop een Papst 8412NGM,lekker stil en de temp van mijn TB1200@1333 is ca 50 graden stressed.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
TB 1333 stressed, met een Swiftech 462-A en een GlobalWIN Cooltium Power (47 CFM, 32 dB(A)), 38 graden.. :)

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 15:02 schreef TripleM het volgende:
TB 1333 stressed, met een Swiftech 462-A en een GlobalWIN Cooltium Power (47 CFM, 32 dB(A)), 38 graden.. :)
heb een ocz gladiator moet
heb alleen maar een intake fan dus er moet nog wat bij maar met 37 graden idle en 47 graden full load mag ik niet klagen geloof ik

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Er zitten wel een boel verschillen in de T-birds.

Mijn 1400Mhz@1507Mhz(1.725v) draait stressed 49c en idle 42c.
Met een Coolermaster 1.5 Ghz cooler en een coolermaster case fan. En dan heb ik er nog niet eens AS opzitten.

Dus ik vind 70c wel wat aan de hete kant met al die fans en "brute" cooler.

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 15:21 schreef Defspace het volgende:

Met een Coolermaster 1.5 Ghz cooler en een coolermaster case fan. En dan heb ik er nog niet eens AS opzitten.

Dat geloof ik ECHT niet!!! Ik weet niet welke Coolermaster jij hebt (EP5-6I11? Die heb ik namelijk) maar ik ken NIEMAND die z'n Athlon 1400 onder de 55 (die van mij haalt soms de 53 met kast open) houd met een Coolermaster koeler tenzij je pc open hebt staan en op het dak gezet hebt met windkracht 10.

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 01 oktober 2001 16:08 schreef shorty151 het volgende:
[..]ik ken NIEMAND die z'n Athlon 1400 onder de 55 (die van mij haalt soms de 53 met kast open) houdt met een Coolermaster koeler tenzij je pc open hebt staan en op het dak gezet hebt met windkracht 10.
Wie weet woont ie wel op een zolderkamertje.. :)

Oh en btw, ik heb je spelfoutje even gecorrigeerd.. :P

Verwijderd

O thnx, welke was het? Ik heb wel meer van die dingen :).

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:21

Epsilon

2keer een delta 60hp ???
ben je doof ofzo?
ik vindt 1 al een t*ringherrie (heb ook een podmeter ertussen, maar dan maakt hij nog een herrie)

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 11:49 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Hier een ThermoEngine V60-4225 High Speed (30 min full-load max40 graden)

Das 't beter werk ;)
Anyone beating me met luchtkoeling ;)

• Copyman
  • Laatst online: 11-05 14:23

Copyman

Dode muis

Op maandag 01 oktober 2001 15:21 schreef Defspace het volgende:

Jah, en ik heb een TB1400 met coolermaster to 1,5ghz en die is 64/65C stressed. Ik heb dan geen case-cooling, zou deze in dit geval helpen? Lijkt me wel. En wat is dan de beste plaats voor de extra coolers? En evt. welke coolers?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• BenJoep
  • Laatst online: 17-05 20:48
Op maandag 01 oktober 2001 17:49 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Hier hetzelfde met een 1,33g op 1,4g met een Alpha PEP met Delta. En dat zonder case fan's. Ik ga die Delta binnenkort vervangen door een 80mm fan, en er komen nog is 4 case-fan's in me bak te hangen. Wat hij moet binnenkort hoger als de 1,4 gaan lopen natuurlijk. :)

| I've got permission to color outside the lines |

• Defspace
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Dat geloof ik ECHT niet!!! Ik weet niet welke Coolermaster jij hebt (EP5-6I11? Die heb ik namelijk) maar ik ken NIEMAND die z'n Athlon 1400 onder de 55 (die van mij haalt soms de 53 met kast open) houd met een Coolermaster koeler tenzij je pc open hebt staan en op het dak gezet hebt met windkracht 10.
Het is toch echt zo.
Ik hem mijn case gewoon dicht en 1 Coolermaster Case fan.

http://people.a2000.nl/vinken/sisoft.jpg
(105kb)

• FFF
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Alloha,

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

euh 70 graden is 1 van de heetste cpu's op het forum hier (zeker hier) dus weet niet of je daar wel trots op moet zijn.

verder nog een paar tips.

schop die cd-rom speler d'r uit, als je een brander en een dvd hebt, maakt dat je systeem alleen maar langzamer.

Koop als je goed wilt koelen geen 60x60 die boeien echt niet, leuk voor op een heatsink maar niet om een beetje airflow te maken. Als je het goed wilt doen neem je 120x120 of 92x92 fans, die maken veel minder herrie als een delta HP en ze zetten veel minder lucht om, en zijn nog veel goedkoper. (hier in de electronica zaak, sunon 12x12 zonder connector ofzo, nog geen 20,-)

Verder heb je wel een stoere baybus.

• FFF
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Op zondag 30 september 2001 23:42 schreef Solid_Seal2 het volgende:

[..]

wbk38, niet supper vreed, maar voor 75,- een redelijk goede koeler, als je d'r toch al 2 delta HP's in hebt zitten.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op maandag 01 oktober 2001 17:49 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Yep... hiero: anderhalf uur UT 39 graden... Met m'n Silver Mountain en 6x casefan... :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:55
en de mensen die op 1.4ghz maar 40 graden halen die hebben gewoon hun temperatuurmeter niet tegen de core zitten...

• JnX
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Hier wordt de TB 1400 niet warmer dan 54 graden, dus dat is ook nog wel te doen. En dit was na 3 uur UT ofzow :)
Maar 65/70 graden vind ik toch ook wel veel...

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:55
mijnes is 62 graden stressed (koe en quake 3).
Maare, ik ga dus voorin een 12 cm fan plaatsen en wat roosters wegdremelen, ook bovenin...die ga ik vervangen voor gewone fingerguards (ik heb ook een hq08).
Ben benieuwd of dat veel uitmaakt

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 17:14 schreef epsilon het volgende:
2keer een delta 60hp ???
ben je doof ofzo?
ik vindt 1 al een t*ringherrie (heb ook een podmeter ertussen, maar dan maakt hij nog een herrie)
Als je goed leest zie je dat ik dus tussen die 2 60HP's een potmeter en nog 2 individueele schakelaars heb zitten :z
Op maandag 01 oktober 2001 20:38 schreef FFF het volgende:

[..]

euh 70 graden is 1 van de heetste cpu's op het forum hier (zeker hier) dus weet niet of je daar wel trots op moet zijn.
En ik had ook geschreven dat ik een kut cooler op me CPU heb zitten die ik ga vervangen dus die 70 graden ben ik niet trots op, anders ging ik me CPU-cooler ook niet vervangen ;)
Pagina: 1