Toon posts:

digital doc 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of je het LCD schermpie van de digital doc ook in de kleur BLAUW kunt maken? want dat oranje staat niet bij al me blauwe neon lampe in de pc :(

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ja :
[topic=174506/1/100]

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 22:33 schreef TWINCAM1600 het volgende:
Weet iemand of je het LCD schermpie van de digital doc ook in de kleur BLAUW kunt maken? want dat oranje staat niet bij al me blauwe neon lampe in de pc :(
Besef wel dat je een beetje moet kunnen solderen in de kleine ruimte. De langwerpige lampjes die er nu in zitten heb ik niet kunnen vinden.Dus moet er een veel groter ledje in.de spanning is geloof ik ongeveer 4volt.LET op + en -.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Ik vin me oranjekleurig LCD wel leuk eigenlijk, oranje en diepblauw kleuren goed (case en dd5), zo'n blauw LCD lijkt me ook lastig ivm zwarte letters, kleurt dat wel goed? of zit je dan flink te turen?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
ik heb toevallig van 't weekend m'n DD5 onder handen (lees soldeerbout) genomen >:)

't is idd best wel klote om die oranje ledjes eraf te krijgen (mijn grootste prob was om die gaatjes open te krijgen (alle soldeer eruit) ...

ik heb nu 3mm blauwe ledjes genomen, maar vind 't resultaat niet echt denderend geworden. Als ik weer 's tijd heb ga ik er andere ledjes indoen (ik heb nog 2 soorten; beide 5mm (de ene is 'blank', de ander al een beetje gekleurd als ie uit is). Moet even kijken welke het beste resultaat geven.

Volgens mij zijn er op onderstaande foto 5mm leds gebruikt (mijne zijn iig een stuk kleiner)

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/wm.vanegmondwm/modding/marco/digidoc2.jpg

Op zich is blauw/zwart goed, het grootste probleem is dat er origineel hele rare ledjes opzitten (langwerpige); die verspreiden het licht beter dan 'normale' ledjes. Ik vind dat je dat goed kunt zien op onderstaande foto; je ziet (op de plekken waar het ledje zit) echt duidelijk dat er meer licht zit :(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~iwantje/Tweakers/blauwelcd.JPG

Volgens mij zit er gewoon een stukkie plexiglas onder het lcdtje (correct me if i'm wrong), misschien helpt het om daat een klein gaatje in te boren/frezen en daar de 'kop' van het ledje in te stoppen ... :?

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 19:22 schreef Dr.Q het volgende:
Ik vin me oranjekleurig LCD wel leuk eigenlijk, oranje en diepblauw kleuren goed (case en dd5), zo'n blauw LCD lijkt me ook lastig ivm zwarte letters, kleurt dat wel goed? of zit je dan flink te turen?
Hoi, ik heb het groen gemaakt,maar het is er niet beter op geworden,nogsteeds alleen recht van voor leesbaar. misschien met fellere leds beter of met de orginele ,als die te krijgen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm alleen van recht van voor leesbaar? wat irritant? weet iemand daar een oplossing voor dat je ook van een beetje zijwarts kunt aflezen? Ik weet dta je bij de conrad van die superheldere blauwe leds kunt krijgen maar op wel voltage/ amp moeten die dingen werken om in de digital doc 5 te kunnen wordne ingebouwt?

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 20:44 schreef TWINCAM1600 het volgende:
Hmm alleen van recht van voor leesbaar? wat irritant? weet iemand daar een oplossing voor dat je ook van een beetje zijwarts kunt aflezen? Ik weet dta je bij de conrad van die superheldere blauwe leds kunt krijgen maar op wel voltage/ amp moeten die dingen werken om in de digital doc 5 te kunnen wordne ingebouwt?
De waarde die ik had gemeten lag rond de 4 volt.Let op +en-

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Ik heb me towertje nu naast me staan, en ik kan de gegevens tot lezen tot in een hoek van 50 graden afwijkend van loodrecht op het scherm, zal meer aan het lcd dan aan de LED's liggen...

Ik zou op zoek gaan naar extra langwerpige leds of even creatief doen en extreem kleine maken en die er helemaal onder stoppen met wat langere draadjes.

succes!

Dr.Q

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Op maandag 01 oktober 2001 20:44 schreef TWINCAM1600 het volgende:
De bovenste foto heb ik gemaakt, en ik heb inmiddels de 5mm led's vervangen door heldere van 3mm (van Conrad). Mijn lcd is nu onder een hoek van ongeveer 30 graden goed leesbaar tot in de kleinste details.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
De bovenste foto heb ik gemaakt, en ik heb inmiddels de 5mm led's vervangen door heldere van 3mm (van Conrad). Mijn lcd is nu onder een hoek van ongeveer 30 graden goed leesbaar tot in de kleinste details.
maar ziet het er bij jouw nu ook zo uit als op de onderste foto in mijn vorige post (dat je dus vrij duidelijk kan zien waar de ledjes zitten)?

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Pagina: 1