Toon posts:

Opbrengen cooler voor TB op MSI moederplank

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sindskort ben ik in het bezit van een Athlon TB 1.4
op een MSI KT7 266 pro 8-) . Ik heb daar een spire (D21 nog wat) bij, maar het opbrengen van die cooler moest ik met veel geweld opbrengen. Eerst een laagje Arctic Silver II opgebracht. Toen de cooler ontvet met alcohol. Ik stuite op een probleem van de MSI Mobo. Die ronde silo's (kweetnie hoe die dingen heten) zaten in de weg. Dus heb ik met grof geweld die cooler erop kunnen krijgen. 2e probleem : het vast klemmen van die spire moest ook met heel wat kracht aangespannen worden zodat die vast blijft zitten. Nou heb ik het ID dat het niet ten goede gaat van de CPU.
Zijn deze dingen nou erg of heb ik nu een groot probleem.
'k heb overigens de computer niet aangedaan nadat ik die cooler heb opgebracht.
.., ik wacht op goed nieuws :?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:59

Vos

AFCA

Dan moet je een spacer gebruiken, als je het niet ziet zitten :)

Verwijderd

tja,... komt wel vaker voor dat je xtreem veel kracht moet zetten,..... maar als je dit gedaan heb op een vlakke ondergrond dan kan er niet zoveel an de hand zijn vermoed ik.

je kunt dat ook aleen maar testen door hem aan te zetten.

is ie dan stuk dan ga je terug naar de winkel en je begint heel hard te krijsen dat die godvergete dure procesor van hun het niet doet,...

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Wat versta je onder grof geweld. Als jij je cooler vlak op de cpu hebt gehouden dan zal er weinig gebeurd zijn.

Zou hem gewoon aanzetten als ik jou was, als ie stuk is dan weet je dat gelijk, zoniet dan draait het boeltje gewoon. Zitten wachten en kijken naar je pc heeft ook weinig zin.

Van het aanzetten zal ie echt niet verder stuk gaan.

Succes

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Op zondag 30 september 2001 22:35 schreef KingRichje het volgende:

is ie dan stuk dan ga je terug naar de winkel en je begint heel hard te krijsen dat die godvergete dure procesor van hun het niet doet,...
Natuurlijk als ie stuk is (core gekraakt) dan heeft de winkel deze zo afgeleverd |:(

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht nog op DDR geheugen die als het goed is dinsdag arriveert voordat ik de 220 volt knop aanzet.
Een Spacer is inderdaad iets waar ik nog niet aan gedacht had.
Voor de volgende X als ik ga OC-shoppen zit er denk ik ook zo'n spacer bij en iets van een Alpha cooler, want ik denk dat deze spire cooler flink op z'n limiet aan het draaien gaat.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kan zo'n spire cooler er gewoon op zetten en dan eerst zorgen dat het clipje aan de ene kant goed naar beneden zit. dan heb je hem er aan de ene kant op en dan duw je hem aan de andere kant naar beneden. die nieuwe spire's hebben in hun clipje een uitsparing waar je een schroevendraaier in kan zetten en dus kan je hem vrij gemakkelijk op het clipje duwen met de schroevendraaier.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:19
Op zondag 30 september 2001 22:30 schreef Chan het volgende:
Die ronde silo's (kweetnie hoe die dingen heten) zaten in de weg.
Had ik ook een probleempje mee toen ik mijn EP5-6|11 van coolermaster erop wilde doen, deze heeft zo'n grote heatsink. Ik heb dat dingetje gewoon een stukje weggeduwt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 23:58 schreef TheJackal het volgende:
[..]

Had ik ook een probleempje mee toen ik mijn EP5-6|11 van coolermaster erop wilde doen, deze heeft zo'n grote heatsink. Ik heb dat dingetje gewoon een stukje weggeduwt.
Ja me2, het is niet anders. Kunnen die dingen nou echt niet ergens anders.., ut is volgens mij altijd een bottleneck als je een beetje ruige cooler op socket wil aansluiten..

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Ben toch eigenlijk benieuwd of hij het wel of niet doet????

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zie mjn topic :(
ik denk dat ik mijn cpu gemold heb..en nu krijg ik geneens men cooler er meer af.. grr..kan niet kutter gaan zeg GVD :(

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op zondag 30 september 2001 23:58 schreef TheJackal het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde cooler en geen problemen gehad behalve dat het een stugge clip heeft maar deze heb ik iets verbogen in het midden zonder verdere gevolgen... maar om te zeggen te weinig ruimte nee...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Pagina: 1