Multiplier verhogen op TB1400 en Gigabyte GA-7DXR

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe het kan dat ik de multiplier van mijn TB 1400 nie kan verhogen op een Gigabyte GA-7DXR. Kan wel men FSB op het bord veranderen maar de MP pakt hij niet. Kan het zijn dat een TB 1400 gelockt is of ligt het aan een fout op het bord. Wie helpt mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het eens met een BIOS update...
vind het wel een beetje eng worden mensen, 4 topics over TB1400 multiplier... zou AMD dan stiekem??? of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 22:24 schreef pangodes2 het volgende:
Weet iemand hoe het kan dat ik de multiplier van mijn TB 1400 nie kan verhogen op een Gigabyte GA-7DXR. Kan wel men FSB op het bord veranderen maar de MP pakt hij niet. Kan het zijn dat een TB 1400 gelockt is of ligt het aan een fout op het bord. Wie helpt mij ?
Is dat niet een FSB 200 Athlon ??
Daar valt weinig te multiplieren, een moederbord kan alleen maar lager, de multi's lopen tot 12 x en de 12,5 geeft dan die 14x of 15x met de bruggen open, met de L1 bruggen dicht ga je naar 13x.

Als je de bruggen dicht maakt, doet de boel het niet meer op 14x dus, als het ware .......

Vandaar dus, alle TB1400 FSB 200 CPU's horen gelocked te zijn. (met open L1 bruggen)

Je kunt de L1 bruggen wel ouderwets weer sluiten, maar als je dan wilt overklokken moet je een moederbord hebben dat FSB 133/266 heeft. (Je blijft dan steken op 13x max multi..)

*ehum*
B-) Veel herhalende zinnen.. *zucht*

Kortom,
een TB1400/266 heeft dichte L1 bruggen en is unlocked.
een TB1400/200 heeft open L1 bruggen (of hoort ze te hebben) en is locked. Hetzelfde geldt voor de TB1500 FSB 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men processor draait gewoon op 266 MHZ (eigenlijk 300=2x150). Heb al vanalles geprobeerd. Zie onderschrift voor specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja,dus,
heb je nu een TB1400/200 gekocht of een TB1400/266 ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 266 natuurlijk dat probeer ik net uit te leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het vreemd ja.
(Je zei alleen dattie op 266 draaide, maar dat doen alle TB's of ze nu 200 of 266 zijn.)

Mhh..
Als je in de BIOS de mutli op 10x zet, wat gebeurt er dan precies? En heeft die Gigabyte die optie wel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bij mij pakt ie een hogere MP dan 11 ook niet.Kan dus met standaard FSB op 1466 komen, maar 11.5 en hoger pakt ie niet. Ik heb het op het mobo verandert met een stel dipswitches. Zonde omdat het moederbord zeker tot MP 13 aankan. Wat zou hier helpen? Dit is 100% zeker een 266 bus.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb thuis 4 systemen staan.

allemaal met gigabyte 7dxr met 1400cpu's

ik heb inderdaad geprobeerd de multiplier te veranderen op alle 4 de cpu's!!!!

no success ... ik heb inderdaad het gevoel dat ze gelocked zijn (natuurlijk nadat ik de l1 bruggen had doorverbonden)

ik heb er een half pak potloden op weggestreept =)

ik baal dus als een stekker , en nog meer toen ik ontdekte dat er op dat board een LITE versie van de onboard RAID zat waar je maar een stripe van maximaal 2 disks mee kan maken .. fukzooi

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp er ook niks van, valt echt tegen !! Voor de rest ben ik wel tevreden over de GA-7DXR. Hoop dat het met een nieuwe bios-update verholpen gaat worden (heb nu F7).
Pagina: 1