Toon posts:

Low budget videocapture/bewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eens kijken of het videobewerking iets voor mij is. Omdat dit puur het uitproberen van is wil ik het nog even low-budget doen. Nu zag ik dat Target en Dazzle een USB video-capture kastje verkopen waarmee ik dus video rechtstreeks van mijn camera en recorder naar mijn pc kan laten lopen en het van daar af bewerken. Heeft iemand hier ervaring met 1 (of beide) van deze USB kastjes en kan die mij zeggen of deze kastjes de moeite waard zijn. Eventuele andere adviezen om dit eens low-budget te gaan proberen zijn ook van harte welkom.

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
is er dan echt helemaal geen tweaker die mij kan helpen of is mijn vraag onduidelijk ?????

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb een kaartje gekocht voor 60,- bij de aldi in duitsland en die werkt heel goed *D

Verwijderd

Met een tv-kaart en een software Motion-JPEG compressie codec (bijv. PICvideo Mjpeg codec op www.jpg.com) kun je op een PII 400 of hoger met 128 of hoger en een niet al te trage HD in combinatie met het programma virtualdub (www.virtualdub.org) video's capturen in 640 bij 480 of 768 bij 568 als het je blijmaakt. Reken daarbij op ongeveer 1 MegaByte per seconde voor alleen de video. Geluid gewoon in PCM formaat capturen en later compressen met wat je maar geschikt vindt!

Succes Bas