AAAAARGGGGGGGGGGHHHHHHHHH
ik word er nu echt GEK van ... alle phpers opgelet aub
een constructie als:
is ZOOOOOOOO ontiegelijk krom/scheef/fout/mislukt .. naast onleesbaar
doet et aub zo:
dit uit reactie op ongeveer 10 threads die ik vandaag heb gezien die het op deze kromme manier deden ...
plz leer er wat van
TIP (na voorzetje van Janoz)
Gebruik GEEN 'SELECT * FROM table ....' in je scripts dat staat erorm zielig en het is enorm sloom als je een grote table hebt.
Gebruik 'SELECT veld1[,veldx] FROM table ....' in plaats ervan en zoals wel duidelijk zal zijn .. haal alleen op wat je ECHT nodig hebt
PS dit geld natuurlijk niet als je aan het testen bent of het zelf in de mysql prompt invoert ofzo
[edit]
1/ jakkes .. copy/paste error, de ';' na de while in mijn stukje kan natuurlijk optyfe
(tnx Arien
)
2/ zielige foutjes gevonden/gesloopt
(tnx P&W'ers
)
[/edit]
ik word er nu echt GEK van ... alle phpers opgelet aub
een constructie als:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <? $result = mysql_query('...'); if($array = mysql_fetch_array($result)) { do { print_r($array); } while($array = mysql_fetch_array($result)); } else { print "nix"; } ?> |
is ZOOOOOOOO ontiegelijk krom/scheef/fout/mislukt .. naast onleesbaar
doet et aub zo:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <? $result = mysql_query('...'); if(mysql_num_rows($result)) { while($array = mysql_fetch_array($result)) { print_r($array); } } else { print "nix"; } ?> |
dit uit reactie op ongeveer 10 threads die ik vandaag heb gezien die het op deze kromme manier deden ...
plz leer er wat van
TIP (na voorzetje van Janoz)
Gebruik GEEN 'SELECT * FROM table ....' in je scripts dat staat erorm zielig en het is enorm sloom als je een grote table hebt.
Gebruik 'SELECT veld1[,veldx] FROM table ....' in plaats ervan en zoals wel duidelijk zal zijn .. haal alleen op wat je ECHT nodig hebt
PS dit geld natuurlijk niet als je aan het testen bent of het zelf in de mysql prompt invoert ofzo
[edit]
1/ jakkes .. copy/paste error, de ';' na de while in mijn stukje kan natuurlijk optyfe
2/ zielige foutjes gevonden/gesloopt
[/edit]