Toon posts:

samba!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb ik dus samba draaien en alles werkt perfect op 1 ding na... als ik uitgelogd ben op mij lunux-bak... dan zie ik over een tijdje een hele log-achtige dump van samba op mijn scherm... log files zijn er en die werken perfect...
redhat 7.1
samba-2.2.0

Verwijderd

Wat verschijnt er precies in die logfiles?
Zo kan niemand je echt verder helpen.

Meestal staat syslog zo ingesteld dat alleen kritieke meldingen op de console worden weergegeven.
Zie ook "man syslog"
Hoe staat verder de logging in samba zelf ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
in de log-files verschijnen de gebruikelijke dingen
en de scherm-dump krijgen ik dingen te zien bv:
dat mijn samba-server domein-controller is in het netwerk etc etc etc etc etc etc......

Verwijderd

Topicstarter
beetje onduidelijk.... maarjah morgen als ik op werk ben, kan ik je de output laten zien van mijn log.smb en de output die op het scherm wordt gedumpd

Verwijderd

(#) local master = no (staat bij mij met #)
preferred master = no
wins support = no

toevoegen aan smb.conf
lijkt me dat je dan die melding niet meer krijgt..
windows moet local master zijn, die is daar minder gevoelig voor (kleine bug tussen de vele anderen :))

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 22:37 schreef Malkav het volgende:
(#) local master = no (staat bij mij met #)
preferred master = no
wins support = no

toevoegen aan smb.conf
lijkt me dat je dan die melding niet meer krijgt..
windows moet local master zijn, die is daar minder gevoelig voor (kleine bug tussen de vele anderen :))
Waar gaat dat laatste over :?
Ik ken weet ik hoeveel netwerken, waarin een Samba PDC master browser is. Sterker nog een Samba master browser wint het van een Windows master browser.
Wat is hier een bug aan?

Ik gok dat de syslog gewoon verkeerd ingesteld staan.
Uitvoer naar stdout is absoluut geen bug te noemen. (Tenzij er in die tekst natuurlijk info over een crash o.i.d. staat)
Pagina: 1