Upload bandbreedte LAN beperken?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 19:53
Ik heb kabelmodem met max 20 KB/sec upload snelheid, nou wil ik dit eerlijk onder de gebruikers van ons netwerk verdelen. Is dit mogelijk en waarmee? Ik heb een win2k server met winroute pro.
Met vriendelijke groet,
Nelis

Verwijderd

Ik wil ook zeer graag een antwoord op deze (oude) vraag... en daarom schop ik dit topic maar weer ff omhoog...de search levert veel resultaten op, maar nergens staat een werkbare oplossing...

Wat ik graag wil is de up- en downstream vanuit de client-pc beperken... dus een proggie wat de client afknijpt. Dit omdat alle PC's achter een hardwarerouter zitten (draytek) en ik in de router hier niets over kan instellen.

Ik heb me ook al scheel gezocht op cnet.download en tucows maar hier ook niets kunnen vinden... help?

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 15:43 schreef CrazyMuppet het volgende:
Ik wil ook zeer graag een antwoord op deze (oude) vraag... en daarom schop ik dit topic maar weer ff omhoog...de search levert veel resultaten op, maar nergens staat een werkbare oplossing...

Wat ik graag wil is de up- en downstream vanuit de client-pc beperken... dus een proggie wat de client afknijpt. Dit omdat alle PC's achter een hardwarerouter zitten (draytek) en ik in de router hier niets over kan instellen.

Ik heb me ook al scheel gezocht op cnet.download en tucows maar hier ook niets kunnen vinden... help?
volgens mij kan je dat wel instellen maar dan beperk je ook de upload intern... het lijkt me dus niet zo zinvol omdat vanaf de client kant te doen... (of je moet het niet erg vinden om tussen je pc's met max 4kb/s te kopieren)

3-4 dagen geleden was hierover ook een topic ik dacht dat daar wel een werkbare oplossing werd gegeven (sorry geen zin om te zoeken)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Sygate heeft een proggie wat prioriteiten kan geven aan bepaalde programmas/poorten/ip's etc.

Maar onder windows heb ik helaas nog NIKS gevonden.
Ik heb wel wat gehoord over QOS-packet scheduling [aleen in win2K server en hoger en win-XP]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Is er wel iemand die dit snapt en die een oplossing kab bieden, ik heb wel eens eerder deze vraag gesteld maar daar was koffie het niet mee eens..

Ik heb alleen nog steeds geen werkende oplossingen gevonden......

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Zoek is naar Quality of Service en Shaping

[topic=387060/1/25]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Tsja...dat is wederom een oplossing voor linux. Maar daar zoek ik niet naar. Windows oplossing wil ik graag hebben. Misschien kan ik de vraag met een andere insteek stellen:

Is het mogelijk aan te geven hoeveel TCP/IP / UDP pakketjes je per seconde mag sturen?

Serverside regelen *kan* niet omdat bij mij alle clients direct aan de hardware-router hangen. Dus afknijpen moet dus clientside gebeuren. En op zich mag de download best voluit gaan, maar de upload wil ik wel beperken.

Dus de meest ideale oplossingen zijn:

1: een registry instelling waar je up/downstream via je netwerkkaart kan instellen.

2: een programmaatje dat je up/downstream afknijpt.

Nogmaals: niet voor Linux, maar voor windows.

QOS heb ik al bekeken maar is niet echt een werkbare oplossing.

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Waarom levert QOS geen werkbare situatie, dat is er toch speciaal door Ome Bill voor gemaakt?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

dit zou ik nou ook graag weten iemand een goed antwoord?

Verwijderd

niemand dit zelfde probleem gehad ?
kan iemand helpen !!!
Pagina: 1