Toon posts:

OUTCAST en AMD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je Outcast op een AMD machine krijgen.

Het is al een wat ouder spel maar ik wou het weer op nieuw spelen op mijn nieuwe PC.
Zal wel dom over komen zo'n vraag maar is volkomen duidelijk. Ik heb hier een copy (en dan echt een copy) van OUTCAST liggen en nu wil het feit dat als ik hem installeerd op mijn PC (Athlon) dat hij allles copyeerd en dan alles wist. Een maat had het ook maar dan een K-6. Ik heb hem wel op een Intel gespeelt en uit gespeelt dus met het spel is niets aan de hand.

Wie weet waar dit aan ligt.

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 20:48
Intell Pentium I,II,III,Celeron,Pro en
AMD K6,K6-2,K6-III,Athlon zijn allemaal op dezelfde standard gebouwd (i386) als een spel op een PI werkt werkt hij ook op de rest. Ik weet niet wie je wijs gemaakt heeft over eventuele problemen veroorzaakt door de processor, maar dat is 99% van de tijd onzin. Het enige wat problemen kan hebben met je processor is een OS.
(of je wilt een spel gebruiken dat perse MMX nodig heeft, dan zou het dus niet werken op een PI, maar dat heeft dus te maken dat er nog geen MMX bestond in de tijd van PI).
Zo oud is Outcast niet.
Maar ik begrijp eigenlijk niet wat je wilt vragen, je vraag is nogal erug vaag. Werkt outcast nou wel of niet op je nieuwe PC, als dat zo is heb je toch iets fout gedaan (verkeerde dirctX of niet de laatste patch er overheen gehaald (outcast bevat namelijk nogal ernstige fouten)), ik heb de demo van outcast wel eens gespeeld op m'n Athlon, dus hij werkt wel.

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Het feit dat Outcast niet werkt heeft niks te maken met AMD maar met de installatie van het spel.
er zit een bug in (had iets te maken met directx7 wat er toen nog niet was)

Gewoon ff de patch downen, en het spel daarmee installeren.
dan werkt het (als het goed is) perfect :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 20:48
Outcast heeft met had met elke directX problemen.... ze hadden een aparte DirectX met het spel mee geleverd die anders was dan de originele.

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Dat klopt niet helemaal. Outcast deed het gewoon met Directx6. Alleen ze hebben een soort beta van dx7 meegeleverd. Dit leverde een conflict op. En gaat dan automatisch naar de originele stand van zaken. Dus voor de installatie...

Met de patch is dit meteen verholpen

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Verwijderd

Topicstarter
El_Muerte_[TDS] : Ik heb Outcast UITGESPEELT op mijn oude PII 333Mhz dus hij doet het wel maar toe ik hem op mijn Athlon wou instaleren werd de instalatie gewist. Een maad had het ook en die had een AMD K-6. Ik heb het dus ZELF meegemaakt.

VINcE : Ik heb de nieuwste versie van DirectX 7 die ik thuis heb er op staan.

En dan waar is die patch te krijgen zeker op de Appeal site zelf.

Maar toch tnx to you. Laterz.

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Dit is toevallig op een duitse site, ik neem aan dat je hem gewoon kan toepassen:
http://www.unos.nu/downloads/patches/patch_outcast.html

Mijn BGG profiel

Pagina: 1