Vragen voor ombouwschema NES gewenst?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:15

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik zit als crewlid een beetje met mijn handen in het haar en wil/kan het niet direct met een adje/modje regelen via ICQ, daarom maar eventjes hier zodat ook de "gewone" users er iets aan hebben.

Is het vragen voor een ombouwschema van de NES (Nintendo Entertainment System) voor het spelen van Amerikaanse games illegaal?

Mijn moeder had een hele doos spellen op de kop getikt voor mij, maar zijn allemaal met "ovale" kwaliteitszegels (amerika) i.p.v. de welbekende "ronde" (Europe)

20*350ZO45°

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 11:06

Leon

Rise Of The Robots

Het is illegaal ja... :(
Heb het ook eens willen doen, maar toen zeiden ze in die winkel dat ze hem niet meer ombouwden voor fl 25,- (toendertijd)..
Volgens mij moet er dan een chip in of zo :?

anyway.. het is illegaal voor zover ik weet.. ;(

Eeuwige n00b

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht, ik heb het vroeger heel vaak mensen zien doen, was niets anders dan twee contactpunten met elkaar verbinden, of juist verbreken (maar ik zal er niet verder op in gaan voordat ik het nog via GoT te weten kom) Ik wacht nog eventjes op een reactie van een adje en dan weten we het snel genoeg :)

20*350ZO45°

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is volgens mij niet illegaal hoor.
Het ding is je eigendom tenslote. De software is ook eerlijk gekocht, dus volgens het wetboek is dat allemaal in orde. Dat de fabrikant het niet wil staat daar helemaal los van.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 22:55 schreef little_soundman het volgende:
Is volgens mij niet illegaal hoor.
Het ding is je eigendom tenslote. De software is ook eerlijk gekocht, dus volgens het wetboek is dat allemaal in orde. Dat de fabrikant het niet wil staat daar helemaal los van.
Nee, dat kan je niet zo zeggen want GSM-unlocken/flashen wordt ook door ons gebanned.

20*350ZO45°

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 21:38

JT

VETAK y0

Op zondag 30 september 2001 23:02 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Nee, dat kan je niet zo zeggen want GSM-unlocken/flashen wordt ook door ons gebanned.
Ja, maar daar teken je een contract voor

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

En wat zou er gebeuren als er zo'n schema gepost word? :)
Wou de BSA got aanklagen omdat er een ombouwschema voor een prehistorisch apparaat op staat :? :D

Ik zie ze al aankomen met een monitor in hun handen om te bewijzen dat iemand z'n nes wil ombouwen :P

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 11:06

Leon

Rise Of The Robots

Maar is het ook illegaal als je bijvoorbeeld bij google zoekt hoe je de lockout chip van een NES moet disablen :?

Dat komt op precies hetzelfde neer.. :P

Eeuwige n00b

Verwijderd

Ik zou niet echt snel weten waarom niet.
Ik heb een schema. Want wij moesten toen 150,- betalen om hem om te laten bouwen.
Dus mijn vader gaf hem wat korting op zijn nieuwe sloten. (pa is slotenmaker)
En toen kreeg hij een schemaatje.

Dus we hebben een omgebouwde NES.
Dat ding is mijn eigendom ik mag er aan kloten wat ik wil. Anders mag je ook niet casemodden.

Ik heb Mario 4 orgineel gekocht in de specialere/uitzonderlijke spelletjesfannaatwinkel.

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: het ombouwen van een spelcomputer is *niet* illegaal. En daar ben ik HEEL zeker van, ik heb dat in de SNES tijd namelijk eens juridisch uit laten zoeken...

Helaas betekent het bij de huidige CD-based systemen dat het ook meteen mogelijk is illegale kopiën te spelen. Het zet dus aan tot illegaliteit, iets waar GoT ook voor waakt.

De NES echter werkt met cartridges, en het ombouwen ervan bevordert kopieren niet, en geeft niet méér mogelijkheden tot het spelen van illegale spellen. Ik zie dus geen probleem om zo'n schema te posten.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

Op zondag 30 september 2001 23:02 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Maar de admin's laten wel topics toe over het omzeilen van de klok frequentie van processoren, die door de fabrikant beveiligd zijn.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 05 oktober 2001 08:59 schreef we_are_borg het volgende:

Maar de admin's laten wel topics toe over het omzeilen van de klok frequentie van processoren, die door de fabrikant beveiligd zijn.
Volgens mij is het niet zo dat Intel/Amd/Cyrix ( :P ) jou aan kunnen klagen als jij hun CPU harder laat werken dan standaard spec. Dat je garantie pleite is, is een ander verhaal.

VW gaat je ook niet aanklagen als je hun TDI'tjes voorziet van een snelle chip, zodat je meer PK's en Nm's hebt. Dat in de meeste gevallen je garantie vervalt is een ander verhaal.

Unlocken van GSM's, daar zijn contractuele verplichtingen aan verbonden. (Minimaal xx tijd gebruik maken van het netwerk van de provider.)

Ik zie zelf dus ook geen probleem met het posten van het schema, al is het maar omdat die cartridges niet echt "makkelijk" te copyen zijn. ;)

:)

Aannames zijn fataal.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ga denk ik achter MrRudi staan :+

Verwijderd

Ik denk al...wat voel ik nou weer in me nek...staat Icestorm daar te hijgen ;)

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:21
Op vrijdag 05 oktober 2001 10:07 schreef GaMeOvEr het volgende:

Ik zie zelf dus ook geen probleem met het posten van het schema, al is het maar omdat die cartridges niet echt "makkelijk" te copyen zijn. ;)

:)
Mogen moeilijke illegale praktijken dan wel?

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had dat toen zelf gedaan .. ook met een schematje .. Ik had het wel niet helemaal goed gedaan ( het reset lampje bleef knipperen als ik de schakelaar omzette } maar je moet ergens in ieder geval 2 pootjes op een chip met elkaar verbinden :)

Just as Good

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 08 oktober 2001 14:52 schreef Zorg het volgende:

[..]

Mogen moeilijke illegale praktijken dan wel?
Euh... Nee. Vandaar de ;) zeg maar. :)

Aannames zijn fataal.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:21
jammer...wou een bank overvallen heb alleen nog mensen nodig ;)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 08 oktober 2001 18:58 schreef Zorg het volgende:
jammer...wou een bank overvallen heb alleen nog mensen nodig ;)
Hoeveel valt er te scoren ? ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 10:04 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Hoeveel valt er te scoren ? ;)
15-20, parole in 10 >:)
Pagina: 1