Toon posts:

Spontane reboot van systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ello,

ff een vraagje. Ik zit met het volgende probleem.
Mijn "server" start zichzelf regelmatig opnieuw op.
Het probleem kwam aan het licht met edonkey. Volop downen en opeens startte het systeem opnieuw op. Ik dacht dat het aan de HD lag die verrot ging, dus daar een andere voor gehaald, maar het probleem is nog steeds.
Nu draait die dan weer ff een tijdje, maar vanmiddag wel 3x binnen anderhalf uur ofzo.

Ik heb het idee dat het alleen is als er veel schijfactiviteit is. Soms dan kan die urenlang constant aan staan zonder op te starten. Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn?

Greetings

Verwijderd

systeemspecs?

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 20:07 schreef 1Nismo1 het volgende:
systeemspecs?
je was me voor ik moest 3keer F5 drukken om te posten

Verwijderd

Spontane reboots komen er toch wanneer de temperatuur boven een door de bios-vastgestelde grens komt (veel schrijfactiviteit = veel warmte, mee eens?)

Verwijderd

ja maar dan moet er wel een temp sensor op de schijf zitten neem ik aan :?
het zou eerder zo zijn datie een intel cpu erin heb met ingebouwde beveiliging om af te sluiten alssie te warm wordt ( door slechte koeling en veel activiteit )

Verwijderd

Topicstarter
P1-133 MHz, 32 MB ram, 30 GB hd in 2 partities, 2 NIC's er in, videokaartje een een geluidskaart. Verder niet echt belangrijk toch??
Kast ligt gigantisch open, warmte kan er zo uit
Heb verder geen HW-monitor om temps te lezen ofzo

Vroeger nooit geen last van gehad, toen was het mijn eigen systeem wat constant aan het werk was, nu een servertje wat dan beetje edonkey e.d draait en natuurlijk internet doorgeeft

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:50
Op zondag 30 september 2001 20:14 schreef 205-Racer het volgende:

Vroeger nooit geen last van gehad, toen was het mijn eigen systeem wat constant aan het werk was, nu een servertje wat dan beetje edonkey e.d draait en natuurlijk internet doorgeeft
Oei... das niet goed...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm was ff weg,

net weer terug bij PC's en ja hoor hij lag er dus weer uit.

in de eerste plaats, sorry voor de contaminatie!!!!!!!
Maar je weet wel wat er bedoeld wordt.

Wat is warm voor de hd? Ik heb dus diverse types er in gehad en bij allemaal doet die het dus, dat die opnieuw opstart.
Net ff gevoeld maar echt warm vind ik hem niet

Verwijderd

Topicstarter
HMM lees net een ander zelfde soort probleem.

Toch iets met temperatuur dus?
En waar kan ik die opties vinden dan in bios om het spontaan opstarten uit te schakelen.
Het lijkt me dat die toch niet echt superwarm wordt hoor.

Is het dan de hd wat die detecteert, want daar zit geen sensor op. Processor zit gewoon een standaard fan op di altijd goed heeft gewerkt.

Hoe kan ik de temp van hd meten dan, is in bios niet mogelijk doordat het een ouder systeem is.

Ik hoor het wel weer

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Al een andere voeding geprobeerd? Misschien dat er teveel stof inzit of dat een condensator aan het begeven is.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Vastloper
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het klinkt als een voedingsprobleem. Het lijkt me heel erg sterk dat het een temperatuurprobleem is je systeem gaat dan eerder hangen of iets dergelijks maar niet rebooten zeker bij pentium1 niet.

Verwijderd

Topicstarter
waar haal ik een voeding vandaan????

als het systeem uren aanstaat doet die niets en bij enige schijfactiviteit dan klapt die er soms uit.

Veel apparatuur hangt er nou ook weer niet in, dus overbelast lijkt die me ook niet.

Is er niet iets te meten ofzo, want ik zou niet weten hoe ik aan een voeding moet komen

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op zondag 30 september 2001 22:13 schreef 205-Racer het volgende:
waar haal ik een voeding vandaan????

als het systeem uren aanstaat doet die niets en bij enige schijfactiviteit dan klapt die er soms uit.

Veel apparatuur hangt er nou ook weer niet in, dus overbelast lijkt die me ook niet.

Is er niet iets te meten ofzo, want ik zou niet weten hoe ik aan een voeding moet komen
Een voeding kun je bij de meeste PC shops gewoon kopen. Het hoeft geen overbelasting te zijn, de voeding kan ook versleten zijn... Ik heb ook last van reboots gehad, bij mij viel op sommige kabels van de voeding af en toe de stroom weg :)

Verwijderd

Topicstarter
kost zo'n voeding dan??
want ik heb geen zin om van alles te kopen wat dan toch geen oplossing was.

Was met de hd ook ook al zo
zijn de voedingen vaak gelijk van pc's want keb ergens nog een oude 486 liggen met een voedinkie er in

past dat allemaal met stekkers e.d?

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik heb daar ook problemen mee met m'n server (P1 90 mhz winNT4.0)

Probleem bij mij is dat de functie autoreboot bij error's aan staat, dus hij reboot ook wel eens 2 of 3 keer per week en andere keren 1 keer per maand.

Je zou zeggen zet die functie uit, maar dan loopt de pc dus vast en das niks aangezien als tie ff reboot je binnen 5 min weer kan internetten en als ik op school zit en wil op de server kan ik niet zo in 1 keer ff de reset knop indouwen (kunnen de buren trouwens ook nie als het gebeurt wanneer hun aan het internetten zijn)

edit:

dit bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.vangrinsven/reboot.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Nou lekker vaag allemaal,
de een zegt dit de ander zegt dat
ik weet het ff niet meer hoor

Net startte die dus weer opnieuw op en de HD voelde niet eens warm aan. Hij heeft wel een hele tijd gedraait.
En zul je zien als er een andere voeding in zit ofzo dat die het een poosje goed doet.
Zet ik de boel weer netjes terug in de kast dat die dan weer gaat flippen

COMPUTERS AAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHH

nou ik gaat pitten
oet morn :)

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nog eens ff wat beter bekeken en de voeding van een oude 486 er ff aangeknald en die is nu aan het proefdraaien.
Maar de voeding waar het om gaat is een 150W voeding.
Computer is een Intel P1-133MHz met 32 MB ram, IBM DTLA...blabla 30GB HD 7200rpm, HP CDRewriter, floppydrive, soundblaster 16, 2 nics, een standaard videokaartje,
Vraag ik misschien toch teveel vermogen van de voeding, zodat die inklapt, of is die gaar. De voeding die er nu ff inzit kan nog minder stromen aan volgens de specs, maar hij draait al een uurtje goed.

Tempsensors lijken er mij dus niet op te zitten wat eerder gezegd werd.

Dus ik hoor het wel weer wat er gedacht wordt.

MZZL

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Denk dat je te veel van de oude voeding vroeg.
150Watt is niet veel, als ik zo je spec's bekijk.

Mocht het nog steeds gebeuren, verdeel dan je stekkers van beide voedingen over de hardware (behalve die 2 die naar je mobo gaan).

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
zou het echt zo zijn
net dat beetje schijfactiviteit extra wat de druppel is, zodat die instort en reboot?
de rest van de apparatuur wordt eigenlijk niet gebruikt, zit gewoon standby in het systeem.

en het is maar een minitower dus die 2e voeding er bij wordt niet wat, maar hij is nog aan het testen, dus ik wacht wel af en post wel weer als ik meer weet

Groeten

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:01

TheVMaster

Moderator WOS
Op zondag 30 september 2001 23:29 schreef Bobbert het volgende:
Ik heb daar ook problemen mee met m'n server (P1 90 mhz winNT4.0)

Probleem bij mij is dat de functie autoreboot bij error's aan staat, dus hij reboot ook wel eens 2 of 3 keer per week en andere keren 1 keer per maand.

Je zou zeggen zet die functie uit, maar dan loopt de pc dus vast en das niks aangezien als tie ff reboot je binnen 5 min weer kan internetten en als ik op school zit en wil op de server kan ik niet zo in 1 keer ff de reset knop indouwen (kunnen de buren trouwens ook nie als het gebeurt wanneer hun aan het internetten zijn)

edit:

dit bedoel ik:
[afbeelding]
Als je goed kijtk zie je dat hij dat alleen doet bij een STOP ERROR dat is ook wel een bluescreen enzo....systeem moet dan zowieso rebooten :)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Topicstarter
nou met de andere voeding (ik vermoed ook 150W, het staat er niet op, maar de te leveren stromen zijn nog minder als de originele voeding) is die net ook weer opnieuw opgestart.

Ga nu dus maar eens twee voedingen tegelijk draaien, beetje naast de kast leggen e.d.

Eens kijken wat die dan doet, een voor het mobo, de rest voor drives

Later horen jullie meer, MZZL

Verwijderd

ik heb geen zin om al de antwoorden te lezen dus ik geef gewoon maar wat mogelijke oorzaken

warmte : teveel warmte is meestal crash maar kan ook reboot betekenen, ik zelf heb 4 harde scijven en 2 hd koelers
en als ik mijn hd koelers niet gebruik dan kan je er donder op zeggen dat het na 5 minuten crashen is...

stuk : kapotte ide controller, probeer je hd eens op ene andere ide controller (als je maar 1 hd + cdrom hebt gewoon de boel op je 2e ide channel prikken)

drivers : als het scsi is zou het ook makkelijk kunnen zijn dat er gare drivers op staan, dan kunnen de meest gekke dingen gebeuren, zoals : bsod, crash, reboot, iedere 30 seconden blijven hangen zodat je os weer ff niet reageert

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik had spontane reboots omdat ik dom bezig was geweest en dat er steeds kortsluioting in mn pc kwam waardoor de stroom even weg viel en daardoor een reboot had

Verwijderd

Topicstarter
toch een voedingsprobleem?????

zoals eerder gerzegd heb ik nu 2 voedingen van 150W er in hangen
En het systeem draait tot nu toe nog door met zeer veel schijfactiviteit
Maar ja is nog maar net 1,5 uur, ik was niet eerder thuis:(
En ik ga zso al weer naar bed want om 5 uur moet ik weer op:(:(:(

Maar als ik weer meer weet, dan zie je het hier wel weer

Verwijderd

Topicstarter
DAMN DAMN DAMN

was stiekem nog ff opgebleven, want wilde toch wel weten wat de server deed en je raad het al

Hij resette zich weer.

Ik wordt geloof ik langzaam gek.

Wat kan de oorzaak zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

nou daarnet is die er dus al weer uitgevlogen
te weinig vermogen lijkt mij dus niet, 2 voedingen van 150W

een brakke voeding????????????????

of misschien toch iets in mobo, proc of hd ofzo

Verwijderd

Topicstarter
HMMMM geen oplossingen meer?????????

Ik weet het ook niet meer en hoop binnenkort op een testsysteem en dan langzaam de dingen uitwisselen en kijken wanneer die goed blijft

Verwijderd

Topicstarter
KICK KICK

ANYBODY??????

Verwijderd

Topicstarter
THE STORY CONTINUES.

Nog steeds zitten er 2 voedingen in, een voor mobo en een voor drives. Computer bleef rebooten. De voedingen omgewisseld, dus als het aan de voeding zou liggen, denk je dat die dan een keer de drives plat moet gooien i.pv. mobo.
Maar dat doet die dus niet, hij start gewoon weer opnieuw op.

Vind de drives niet echt warm, maar ja hoe warm mogen ze wezen. Zijn nog goed vast te houden, en ook bij de processor durf ik me vingers wel tegen het koellicaam te houden :D. (en ja er zit ook een fan op hoor!)

Nog ff de specs voor degene die niet terug willen lezen. PentiumI op 133 MHz, 32 MB Simm Ram, IBM DTLA30... 30GB HD dus, 2 nics en een videokaartje. Allemaal standaard spul met 2 voedingen van 150W dus.

Wie heeft er nog een verklaring voor mijn probleem dat die spontaan boot???
Pagina: 1