Toon posts:

MSN Messenger Files versturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het grote poortmappingsverhaal staat over MSN Messenger:

Filetransfer:
Om filetransfer dus vanachter een netwerk te kunnen gebruiken moet minumaal poort 6891 beshikbaar zijn, daarmee kan 1 bestand tegelijk verzonden/ontvangen worden. Wil je meerdere (maximaal 10) bestanden tegelijk kunnen verzenden/ontvangen moet portrange 6891 t/m 6900 beschikbaar zijn.

Nu vroeg ik mij af... stel ik heb 4 clients achter een server hangen, kan ik gewoon 6891 naar client 1 mappen, 6892 naar client 2, etc. zodat alle clients met filetransfer kunnen werken? Of werkt dit niet?

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Heh das intressant, bij mij wilde die ook nooit wat versturen vanaf een client, moet die poort dan beschikbaar zijn op de server of op de client?? En hoe maak ik die poort dan beschikbaar? (bij server: winNT 4.0, bij client Win2k en win9x)

* Bobbert POSTS 1000 Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.vangrinsven/party.gif

• rjsomeone
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2023

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Nee, de client begint met 6891, dus ook client 2... dus het heeft alleen nut met 1 computer achter een proxy, maar volgens mij kan je dan op de hoofdcomputer geen files meer versturen (want ontvangen is geen probleem, ook op de clients niet).

Het ligt trouwens aan MSN, want het is wel mogelijk (ik heb zelf een msn kloon geschreven en die kan het wel, is alleen nog niet helemaal af)

Hier had uw advertentie kunnen staan :).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 21:24 schreef rjsomeone het volgende:
Nee, de client begint met 6891, dus ook client 2... dus het heeft alleen nut met 1 computer achter een proxy, maar volgens mij kan je dan op de hoofdcomputer geen files meer versturen (want ontvangen is geen probleem, ook op de clients niet).

Het ligt trouwens aan MSN, want het is wel mogelijk (ik heb zelf een msn kloon geschreven en die kan het wel, is alleen nog niet helemaal af)
Hmm, daar ben ik wel in geinteresseerd eigenlijk :-) maar heb je wel een MSN kloon met vehtte emoticons GoT? Of heb je die er gewoon uitgegooid?