HELP! Samba werkte eindelijk goed (nieuwste CVS), alleen nu gaat hij na een tijdje smbd telkens opnieuw laden! Dit vreet geheugen, en daardoor loopt hij vast... Heeft iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
Nope. Over welke CVS-branch hebben we het hier?
(HEAD, TNG, 2.2, 2.0)
Bekijk je logfiles anders eens.
Heb je de samba-mailinglijsten al eens doorgelezen?
Probeer anders eens een CVS van morgen ofzo. Ik heb wel vaker bugs gehad in CVS versies waardoor ernstige problemen optraden, maar ja dat is ook logisch als je een versie installeert, waaraan op dat moment continu wijzigingen worden aangebracht.
Hoe draait samba verder? Standalone of via (x)inetd? Als het dat laatste is, dan kan je namelijk het geheugengebruik sowieso beperken.
(HEAD, TNG, 2.2, 2.0)
Bekijk je logfiles anders eens.
Heb je de samba-mailinglijsten al eens doorgelezen?
Probeer anders eens een CVS van morgen ofzo. Ik heb wel vaker bugs gehad in CVS versies waardoor ernstige problemen optraden, maar ja dat is ook logisch als je een versie installeert, waaraan op dat moment continu wijzigingen worden aangebracht.
Hoe draait samba verder? Standalone of via (x)inetd? Als het dat laatste is, dan kan je namelijk het geheugengebruik sowieso beperken.
ja, ik kwam inderdaad op het id om hem via inetd te laden. Dat ga ik eerst even proberen.
eeehhh.. dit heb ik ook thuis om mijn samba servertje, met elke client waarmee ik verbinding maak met die machine start ie een 'smbd' procesje op, lijkt me dus vrij normaal,
en zoveel geheugen vreet het nu ook weer niet
en zoveel geheugen vreet het nu ook weer niet
A wise man's life is based around fuck you
Tsja, beetje stom, kom er nu idd ook achter... Maar toch crashte hij op een gegeven moment. Ga wel ff nieuwe kernel compileren, misschien geheugenbug ofzo... slotje graag!
welke kernel heb je nu draaien dan? ik had van iemand begrepen (hier op got) dat 2.4.9 een geheugenlek had.
mischien is dat het wel
mischien is dat het wel
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Als het gewoon om slechts een 2e proces gaat van samba dan is het heel normaal dat dit gebeurd.Op zondag 30 september 2001 20:03 schreef The Spider het volgende:
btw het gaat om samba 2.2, en laden via inetd heeft ook geen nut. na een tijdje komt er gewoon een tweede proces van smbd bij...
Dit is geen foutje o.i.d.
Overigens heeft xinetd wel degelijk nut bij verschillende processen.
Je kan namelijk gewoon opgeven hoeveel geheugen en hoeveel CPU tijd die processen gezamenlijk mogen gebruiken
Bekijk de logs eens heel goed, want ik denk niet dat samba de oorzaak is namelijk.
Pagina: 1