Op zondag 30 september 2001 19:47 schreef deadinspace het volgende:
PartitionMagic kan partities resizen zonder dat de inhoud verloren gaat ja, dus alles fdisken/formatten/reinstallen is niet nodig.
Merk wel op dat PartitionMagic een fout kan maken, waardoor je gegevens verliest. Dit is mij nooit overkomen, maar het is in principe mogelijk. Belangrijke gegevens backuppen is dus aan te raden.
En 10 gig is in ieder geval zeker genoeg; Als je een full install doet is 3 gig al genoeg (gok ik), maar je wilt wel wat extra ruimte om nog zelf dingen te installen/opslaan/whatever. Dus 5 gig is zeker voldoende, 10 gig is lekker ruim.
GNU/Linux kan ook van je fat32 partities lezen en schrijven en van je NTFS partities lezen trouwens.
Mijn ervaring was dat als je alles redelijk compleet wilt hebben, en dan nog StarOffice en UT erbij dat je 4GB nodig hebt. Tel daar nog je Office-bestanden en mp3 bij op (alhoewel je mp3 natuurlijk ook op een fat32 schijf kan staan), en zoveel heb je nodig.
Ik ga straks met een 40GB waarschijnlijk 5-8GB aan linux native aanmaken, de rest is voor data en windhoos.