Toon posts:

Upgraden van PII 400 naar; PIII 850 of P4 1,5 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb in eerdere topic mijn keus gemaakt voor upgraden van de processor. Echter, nu slaat de twijfel weer toe, maar nu met het volgende:
Doe ik er verstandig aan om die 850 (slot1 , 100mhz) aan te schaffen (mits te vinden...ong. fl 500-.) of effe wachten (... iets wat dodelijk kan zijn in computerland...)zodat moderborden socket 478 en P4 1,5 een betaalbaarde combinatie vormen.
Kortom.. is de 850 de zin van het geld en aanschaffen nog wel waard ? Alsjeblieft jullie mening, idee en tips hierover.

(.. of voorlopig een goedkope celeron derin.. of raaskal ik nou ?..)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Tja, een P3 850 Mhz kost 500 gulden. De sprong van 400 Mhz naar 850 Mhz is ERG groot, maar de vraag is: hoe lang ben je van plan hiermee te gaan doen? Als het maar een jaartje is, dan zal die 850 Mhz prima voldoen. Maar houdt er ook rekening mee, dat als het voor spelletjes is, dat je ook je vidoekaart zal moeten upgraden.

En bedenk wel: Voor een fatsoenlijk P4 bord (ie s478 met RiMM) ben je ook al 500 piek kwijt en dan komt de processor nog.

Als je besluit een VIA bordje te nemen (samen met een P4), dan raad ik je toch aan AMD te overwegen. Ikzelf schaf voorlopig geen VIA meer aan (veel te veel HARDWARE problemen mee gehad), maar als je TOCH voor VIA kiest (ken genoeg mensen die hun VIA bordje stabiel hebben draaien) ga dan voor een AMD - dan heb je meer prestatie voor minder geld.

Een andere optie is dat ECS bordje met SiS 735 chipset (kost maar 200 gulden) met een 1.4 Ghz proc - kost je bij elkaar zo'n 600 gulden gok ik.

Maar goed, je moet het zelf weten.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Inderdaad, je kunt prijs/kwaliteitsverhoudingsgewijs (scrabblewoord!:)) beter voor AMD kiezen..
behalve natuurlijk als je een Inter-Die hard bent..
voor iets meer als 500,- heb je een fatsoenlijk bord + >1ghz processor.. nu nog voor een appel en een ei wat geheugen.. en je bent klaar..

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik zou liever wat meer geld uit geven en voor de p4 1.5 gaan
veel beter processortje sneller geheugen enz. p4 1.5 is wel 2x a 2.5x zo snel als de PIII 850.

Verwijderd

Topicstarter
(... lekker snel trouwens... )
Ben niet iemand die maar upgrade en aanschaft. Wil graag degelijkheid, zekerheid en een tijdje vooruit kunnen. Heb mijn huidige setje 2,5 jaar en alleen het geheugen aangevuld. Het zaakje voldoet eigenlijk nog aardig, alleen is de 850 zo'n beetje m'n laatste mogelijkheid om (mocht ik dat besluiten) als processor te upgraden. Vandaar dit moment om eens te kijken wat de (verstandigste / goede prijs-kwaliteit)mogelijkheden zijn.

Zo wil ik bij de P4 1,5 waarschijnlijk MOBO Abit TH7II-Raid, dus kost (nu nog) aardig wat(... echter... aardig gericht op de toekomst dacht ik zelf...). Wachten (zeg half jaartje... dat lukt nog wel) zou aantrekkelijker worden voor mijn voorgestelde P4/MOBO combinatie.
Mis tegen die tijd dan wel de mogelijkheid om de (felbegeerde)PIII850 aan te schaffen... Vandaar mijn dilemma.

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 18:07 schreef lost het volgende:
Heb in eerdere topic mijn keus gemaakt voor upgraden van de processor. Echter, nu slaat de twijfel weer toe, maar nu met het volgende:
Doe ik er verstandig aan om die 850 (slot1 , 100mhz) aan te schaffen (mits te vinden...ong. fl 500-.) of effe wachten (... iets wat dodelijk kan zijn in computerland...)zodat moderborden socket 478 en P4 1,5 een betaalbaarde combinatie vormen.
Kortom.. is de 850 de zin van het geld en aanschaffen nog wel waard ? Alsjeblieft jullie mening, idee en tips hierover.

(.. of voorlopig een goedkope celeron derin.. of raaskal ik nou ?..)
Als je later toch gaat upgraden zou ik niets kopen eerst. Waarom kun je niet nog even met die 400MHz overweg? En volgens mij bedoel je een P2 400MHz, aangezien er geen P3 400MHz zijn! ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Op zondag 30 september 2001 18:24 schreef lost het volgende:
..Mis tegen die tijd dan wel de mogelijkheid om de (felbegeerde)PIII850 aan te schaffen... Vandaar mijn dilemma.
Als je zo'n snellere P!!! zo fel begeert, dan koop je 'm toch? Kijk, je zegt zelf al dat de rest van je bak eigenlijk best aardig voldoet, dan zal 't met zo'n 850 nog beter voldoen.
Tuurlijk is zo'n P4 sneller, moderner etc. maar dan ben je ook veel meer pegels kwijt. Het is maar net wat je er voor over hebt; de één koopt niet meer dan nodig, de ander koopt van alles en nog wat (o.a. het snelste en nieuwste) niet alleen omdat 'ie het nodig heeft maar ook omdat 'ie het leuk (hobby) vindt :)
Bottomline: dat je nu nog met een 3 jaar oude PII400 werkt en niet gek bent geworden betekend dat je met een investering van zo'n 500 piek (een 850) weer een hele poos vooruit kan (en geen half jaartje, da's de investering niet waard). Wil je echt iets nieuws en leuks, wacht dan tot je genoeg centen bij elkaar hebt en ga voor een P4 of een AMD met een leuk bord en snel geheugen. Ik denk dat je zelf wel het beste weet wat je 'moet' en, budgetair, kunt doen.
Overigens is zo'n Celeron 800~1100 ook een leuke en goedkope upgrade voor zo'n PII400; die Cely's zijn clock-voor-clock al sneller, en dan komt er ook nog eens zoveel MHz verschil overheen :)
Natuurlijk moet je huidige bord dit nieuwe spul wel aankunnen, anders is er ook geen dilemma meer.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Als je een Pentium wilt, doe het dan meteen goed vind ik
en neem een P4 met minimaal 256 mb Rimm.

Of in combinatie met DDR.

Maar ik had toch gewoon een Thunderbird genomen denk ik.
Lekker cheap en snel.

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 18:56 schreef QuakeMASTER het volgende:
Als je een Pentium wilt, doe het dan meteen goed vind ik
en neem een P4 met minimaal 256 mb Rimm.

Of in combinatie met DDR.

Maar ik had toch gewoon een Thunderbird genomen denk ik.
Lekker cheap en snel.
Ja, als ik zou mogen kiezen tussen een Pentium IV en een AMd Athlon had ik ook een Athlon genomen. Maar hij wil het graag bij Intel houden zo te zien. :)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 19:02 schreef ExiRana het volgende:
Ja, als ik zou mogen kiezen tussen een Pentium IV en een AMd Athlon had ik ook een Athlon genomen. Maar hij wil het graag bij Intel houden zo te zien. :)
Dat denk ik ook.

[ontopic]
Ik denk dat als je nu met jouw PII@400 mee kan je zeker met die PIII@850 mee kan. Als toch perse een PIV wilt hebben koop dan een met RDRAM geheugen. PIV met (DDR)-SDRAM is een gehandicapte PIV. Ik denk dat dan die PIII@850 die PIV voorbij raast.(waarschijnlijk niet maar toch ;) )

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je 500 piek uit gaat geven dan kan je net zo goed een AMD moederbordplus 1Ghz AMD kopen.

Ik heb nu al maanden een ECS bordje, een van de goedkoopste die er was maar wel volgens allerlei testen (C't en tomshardware.com) een uitstekend bordje en ik moet zeggen dat het gewoon werkt zonder gezeur.

Laat die P3 lekker links liggen wat bij dezelfde frequentie krijg je met een AMD gewoon meer voor je geld. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Ik zou gewoon even wachten totdat je iets gaat kopen. :) Als je geld genoeg hebt koop dan wat nieuws, en de Tweakers raden je bijna alemaal een AMd aan. Omdat deze gewoon sneller is dan Intel. :)

Verwijderd

Topicstarter
[quote
Als je later toch gaat upgraden zou ik niets kopen eerst. Waarom kun je niet nog even met die 400MHz overweg? En volgens mij bedoel je een P2 400MHz, aangezien er geen P3 400MHz zijn! ;)
[/quote]

Bedoel inderdad een PENTIUM II... Knullig.... Beetje in het heetst vd strijd om nieuwe spullen de zaken verward !

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
ik zou of een 750 mhz processor kopen of een nieuw moederbord en processor van AMD
750 mhz is namelijk maar 306 piek, en dus de goedkope optie
hoewel het even afwachten is, ik kocht hem voor 306 piek, maar als ik nu op pricewatch kijk lijkt ie duurder te zijn geworden, hij was bij SDV automatisering te koop, maar daar is ie dus ook duurder geworden (www.sdvautomatisering.nl) o ja, 750mhz processors laten zich vrij goed overclocken, dus als daar niet voor terugdeinst is dat ook een overweging
(je moet dan wel eerst ergens een flinke slot1 koeler vinden, en dat valt nog niet mee)

als je 500 pieken wilt uitgeven, dan kun je beter een AMD plus mobo kopen, kost ietsje meer maar dan kun je ook weer een tijdje vooruit
let dan wel op dat je waarschijnlijk ook een zwaardere voeding en eventueel ook nog nieuw geheugen moet kopen
zodat de prijs dan al hard stijgt

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
:

[..]

Ik wordt idd liever gezelschap gehouden door INTEL, echter het is geen kwestie van moeten. Ik stel deze mogelijkheden met AMD dan ook erg op prijs. Op deze manier krijg ik gewoon een beter beeld van de mogelijkheden, en dat is juist de bedoeling van mijn vraag (... als de topic maar niet overslaat in de inmiddels bekende INTEL-AMD strijd...).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 22:00 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
ik zou of een 750 mhz processor kopen of een nieuw moederbord en processor van AMD
750 mhz is namelijk maar 306 piek, en dus de goedkope optie
hoewel het even afwachten is, ik kocht hem voor 306 piek, maar als ik nu op pricewatch kijk lijkt ie duurder te zijn geworden, hij was bij SDV automatisering te koop, maar daar is ie dus ook duurder geworden
Hij is al gestegen in prijs... (387-.) ... verlies ik echter niet teveel prestatie tov de 850 (en dus minder winst tov de 400... anders wordt de overstap misschien minder zinnig ?!)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

de p3 gaat er uit..(is er al uit.kan ook) iig ze worden dacht ik niet meer geproduceert (liet een winkelhouder me zeggen)

Daarom worden ze duurder.. Als je dan een nieuwe processor wilt..en je wilt Intel.. (voelt betrouwbaar zeker)
neem dan idd een pentium 4, en dan trouens geen socket 423 maar een socket 478. En zorg dan idd ook geen DDR
want een pentium 4 werkt "quadrapumped" ddr werkt 2x100 of 2x133 = 266MHz en een P4 werkt 4x100MHz

Aangezien DDR dat niet benut. (die 4x100) zijn de P4borden met DDR een slechte koop.. niet dat ie niet snel is..maar hij heeft inderdaad een "handicap"

Als je het pas over een half jaartje wilt doen.. kijk dan gewoon neit verder en kijk DAN pas wat je wilt..want in die tijd veranderd er vast heel veel.

PS. Wachten met computers aanschaffen dat er wat beters komt, kan je wachten dat je een ons weegt, want er zal altijd weer wat beters zijn als jij net je spulletjes wilt kopen...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

(... Als de topic maar niet overslaat in de inmiddels bekende INTEL-AMD strijd...)
Nee, laten we het maar gezellig houden hè? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 22:54 schreef gitaarwerk het volgende:
.. Als je dan een nieuwe processor wilt..en je wilt Intel.. (voelt betrouwbaar zeker)

PS. Wachten met computers aanschaffen dat er wat beters komt, kan je wachten dat je een ons weegt, want er zal altijd weer wat beters zijn als jij net je spulletjes wilt kopen...
Is idd een gevoelsmatig iets... echter, verder kijken naar nieuwe mogelijkheden kan nooit kwaad, maar toch....
En wachten tot... is het eeuwige dillema ... vandaar de keuze voor het afwegen van : nu nog een PIII nu het nog kan (laatste mogelijkheid, want ze gaan/zijn eruit) ook omdat het (realtief) betaalbaar is, of iets anders .... maar dan dus het nieuwe MOBO etc., wat waarschijnlijk toch duurder is (natuurlijk), maar hoeveel dan ? (glazen bol werk..)(lastig, lastig...)

• Schaapje_BlaaT
nou, of de prestatiewinst genoeg is kun
je zelf bepalen aan de hand van onderstaande
benchmarks in sisoft sandra

processor benchmark
p2 450, 1216 MIPS (775617), 605 MFLOPS (324103)
p3 750, 2080 MIPS (1326811), 1012 MFlops

multimedia benchmark
p2 450, integer mmx 1385 it/s
floating point fpu 645 it/s
p3 750, integer MMX, 2365 it/s
floating point SSE 3150 it/s

die benchmarks heb ik genomen voor en na processor wissel
dus hetzelfde syteem zodat je goed kunt vergelijken

o ja, op toms hardware staat een geforce2 scaling waarbij framerates in combinatie met verschillende uitkomst worden vergeleken, conclusie: als je spelletjes wilt doen ben je beter af met een tragere processor en een snellere videokaart

succes drmee, je staat voor hetzelfde dilemma als ik
een weekje of twee geleden
en voor mij was het makkelijker want toen was die p2 750 nog
306 piek

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 22:13 schreef lost het volgende:

[..]

Hij is al gestegen in prijs... (387-.) ... verlies ik echter niet teveel prestatie tov de 850 (en dus minder winst tov de 400... anders wordt de overstap misschien minder zinnig ?!)
en inmiddels doorgestoomd naar het magische bedrag van fl 411.-
Heb denk ik dik de boot gemist met op het gunstige prijstarief aanschaffen. Dat wordt wachten dus vrees ik...(de 308.- was natuurlijk het mooist, maar was toen nog niet actief zoekende... jammer.).

• Bert-Jan
  • Laatst online: 17-02-2024
op iBazar geven ze nog wel 150 piek voor je oude pII400 (heb mijn PII350 voor 170 pieken verkocht :9), en voor dat geld koop je weer een celeronnetje op 800 ofzo (die goed overklokbaar zijn) dan kost het je hoogstens een tientje of 3, en dan kun je ondertussen lekker sparen voor een P4 of Athlon/AXP ofzow

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Past er geen celeron in in je moederbord ? Dan ben je voor f 200 klaar.
Er komt straks ook een converter voor celeron 1200 naar bx dit loopt net zo snel als een p4 1.5.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op maandag 01 oktober 2001 11:09 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
Heel verhaal

succes drmee, je staat voor hetzelfde dilemma als ik
een weekje of twee geleden
en voor mij was het makkelijker want toen was die p2 750 nog
306 piek
Waar haal jij die dingen :+

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Schaapje_BlaaT
bah, kan ik niet eens meer de boel wijzigen
en alles ontkennen, want je mag je bericht
niet meer wijzigen na 24 uur
maarja, het betrof een p3, maar die 2 toets zit zo
vreselijk dicht bij die 3 he |:(
maarreh, 411 pieken is echt niet nodig hoor

ga naar www.sdvautomatisering.nl
p3 750 slot1: fl 352,68 (inclusief BTW)
p3 1000 fcpga: fl 536.58 (ook inclusief BTW)
ze hebben ook celerons, die zijn misschien ook wel
goedkoper dan elders
vreemd dat het niet in pricewatch staat trouwens

en die winkel is harstikke goed, tenminste dat vond ik
ik kreeg m'n processor keurig binnen een week, en tussendoor nog een bestelling bevestiging, betaalbevestiging, en verzendbevestiging

maarja, toch raar dat ie eerst goedkoper was dan nu
ze moeten beseft hebben dat die krengen populair zijn

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 23:49 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:

ga naar www.sdvautomatisering.nl
p3 750 slot1: fl 352,68 (inclusief BTW)
p3 1000 fcpga: fl 536.58 (ook inclusief BTW)
ze hebben ook celerons, die zijn misschien ook wel
goedkoper dan elders
vreemd dat het niet in pricewatch staat trouwens

maarja, toch raar dat ie eerst goedkoper was dan nu
ze moeten beseft hebben dat die krengen populair zijn
Bedankt kerel voor deze aanvulling, zal mezelf maar weer es op de kop krabben, maar ben er nog niet helemaal uit. Ben wel jaloers op jouw aanschaf van je P750... geluk ermee.

Verwijderd

Waarom koop je niet een Celeron 850MHz voor FL170 + converter = FL200,-???

Verwijderd

Ik zou gewoon ff 600,- uitgeven voor een relakst ECSje een een AMD 1 Giegje en wat pc133 of DDR ram (ligt aan welk mobo je haalt van ECS) :)

Ben je met en beetje mazzel nog wel goedkoper uit ook :P

En dan kun je er echt weer een tijdje tegenaan.

Half jaartje wachten ---> Geforce 3 voor 4-5 bankies

---> kun je er weer een tijdje tegenaan :P

Vergeet dat intel toch >:) ( no flame intended, just my opinion )

OP zon manier houd ik iig mijn peeceetje up to date ;)

Verwijderd

Ik ga morgen van een P2-350@466 naar een P3-850@1130(hoop ik), voor slechts 275 gulden.

Ik kan ook nog wel een slot P3-800E krijgen (250 piek)op dat adres, als je dat wilt, moet je me maar ff icq'en.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 12:35 schreef Bizkit het volgende:
Waarom koop je niet een Celeron 850MHz voor FL170 + converter = FL200,-???
Kreeg van m'n pcboer te horen dat daar soms nog wel eens wat probleempjes mee zijn. Kan natuurlijk wel, maar vond het niet optimaal (...misschien ook verkooppraat.. ?!).

Maar is dat al met al toch niet ff een slokkie minder als de p3 van zeg 750 MhZ ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 01:40 schreef MREn het volgende:
Ik ga morgen van een P2-350@466 naar een P3-850@1130(hoop ik), voor slechts 275 gulden.

Ik kan ook nog wel een slot P3-800E krijgen (250 piek)op dat adres, als je dat wilt, moet je me maar ff icq'en.
Klinkt aantrekkelijk (.. waarom sta je niet in de pricewatch ? LOL... )...
Vermoed dat het hier niet een ecgte store betreft, maar de ICQ is onderweg.. Ik wacht af (aantrekkelijke tip trouwens...).

Verwijderd

koop net als mijn een powerleap converter met een celly 1.2 tu-core er op klok dat ding op 1600 (dat haalt ie echt wel) en je loopt hard...heel hard zelfs. >:)
kosten...ronde 450/500 piek koeler converter en pro6er shipping erbij :)

maar ja moet je mobo wel ondersteunen :)

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 10:09 schreef lost het volgende:

[..]

Klinkt aantrekkelijk (.. waarom sta je niet in de pricewatch ? LOL... )...
Vermoed dat het hier niet een ecgte store betreft, maar de ICQ is onderweg.. Ik wacht af (aantrekkelijke tip trouwens...).
hey, doe ff meelen, mn icq is messed up. allmusicyouwant@hotmail.com

Verwijderd

Hey lostie,

Ben zelf ook driftig op zoek naar nieuw systeempie dus wel wat info opgedaan laatste tijd. Als eerst wil ik even wat foutieve informatie hierboven rechtzetten (voorzover ik mij herrinner).

Ten eerste pentium3 1gig is duurder dan de p4 1.4 of 1.5 gig. (zijn f500,-) In jouw geval ben je als je hetzelfde moederbord kan behouden misschien alsnog goedkoper af. Blijkt het dat je zowieso je bordje moet vervangen dan zou ik van de p3 afzien.

Aan de andere kant, anders dan wat hierboven werdt vermeld, kan je er vanuit gaan dat pentium3 sneller zijn dan de athlons (met zelfde kloksnelheid ofcourse, zo alle vanaf 650 mghz ongeveer), vanaf de p4 heeft athlon met zelfde kloksnelheden echter een voorsprong, of dit met toekomstige programma's, en wellicht nieuwe hardware, ook't geval is valt tuurlijk te betwijfelen.

Ik wou de p4, maar ze hebben het aardig ingewikkeld gemaakt zodat ook ik in de athlon of p4 keuze strijd beland ben. Zowieso moet je de socket 478 nemen, geen twijfel. Maar dan heb je de chipsets. de intel 850 en de (shit ff kwijt maar goed die andere :) de 850 ondersteunt alleen het beste maar ook pokke duurste rd-ram (rimm) geheugen. Hun andere chipset ondersteund weer alleen het goedkoopste en onderhand achterhaalde sd-ram geheugen. Dus ik dacht ik wil de het ddr geheugen hebben, niet veel duurder dan sd ram meer, en toch nog zo'n 12% prestatie winst op het sd ram met de p4. Maar nu schijnen die eikeltjes bij pentium in beetje politieke strijdt te zitten dat zij geen ddr mogen ondersteunen ofzo voor nog een jaar, dus ook geen chipset daarvoor. Sucked dus, maaaarrr nu had via (dacht) wel een chipset klaar liggen met ddr ondersteuning, alleen al die moederbordfabrikantjes bang voor intel dus nog niks verder grrrr. Maar nu heeft er dus gelukkig wel 1 fabrikant (nederlandse zelfs) er wel 1 uitgebracht. Draaide volgens ct wel stabiel met normale instellingen, alleen je moet dan dus wel met onbekend bedrijfje in zee gaan en wellicht beetje speuren :(, trouwens wel focking goedkoop moederbord dus dat scheelde wel weer.

IK ben er zelf nog uit dus tsja :( Als je toch voor de athlon kiest nu (wat ik je moeilijk kwalijk kan nemen met dit alles :) Dan zou ik wel voor 1tje met meer dan 1gig snelheid kiezen, want afgezien van de slechte verhalen die ik daarover ken scheelt dat nou niet ongelooflijk veel meer in prijs dacht.

Anywayz ik quit voordat helemaal niemand dit meer leest, ik heb dit alles van de ct' site gehaald dus moet je daar maar ff checken voor de verdere details.

Good luck!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
de p4 met sd-ram heet de 845 :7

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

koop toch gewoon een amd man, kan je van het geld dat je bespaard een beetje meer geheugenn kopen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 04:03 schreef Emeth.NL het volgende:
Hey lostie,

Ben zelf ook driftig op zoek (...).

Good luck!
Heb de C'T hier op tafel liggen.... maar bedankt voor je inspanning.

Wat ik wil is een betaalbare P3 (dus 750 of 800) die op mijn moederbord past (Abit BH6).
Anders idd totaal nieuw met P4 (1,5 oid) , Rimm, en mobo (Abit TH7II Raid).

In het laatste geval wordt het nog ff wachten totdat geheugenperikelen en prijzen weer overzichtelijk en betaalbaar worden. Vindt zelf dus wel dat je moet gaan voor
Rimm, anders blijft het een manke P4. Prijs vindt ik te doen en zal in de toekomst nog wel zakken, dus dat komt wel goed.

Dus hopen op betaalbare P3 (... maar daar zijn er niet veel meer van...) of anders lekker even wachten (en das ook geen al te groot probleem).
Pagina: 1