webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Ik zou hem gelijk weer terug brengen, zoveel werk is het toch niet om een HD te verwijderen en weer terug te zetten
Low level format al geprobeerd ? Dit lost vaak veel problemen op, naar mijn ervaring ook op het hdd-oppervlak. Ga ff naar de site van Seagate en zoek de juiste software op
Mother, will they like this song?
Verwijderd
Low level format, dat voer je niet even uit. Riskant en wordt over het algemeen afgeraden. Beter gewoon ff terug langs de winkel voordat je die hdd geheel niet meer kan ruilen.
jah als ik jouw was zou ik terug gaan. Ik bedoel jij koopt een hd en hij moet gewoon goed werken, zonder badsectors dus.
eerst ff flink defraggen zodat ie hard bezig raakt. dan is ie meer kapot en heb je een grotere kans dat je een nieuwe krijgt.
Verwijderd
als je nieuwe harddisk badsectors vertoont, kun je dus direct terug naar de winkel gaan het zal vermoedelijk alleen maar erger worden.
En over de ergens bovenstaande opmerking over het lowlevel format van een HDD, dit doe je niet met een nieuwe HDD !!!, om de volgende reden :
- Garantie vervalt meteen als je een lowlevel format uitvoert zowel bij de winkel als bij de fabrikant (de meeste fabrikanten geven op IDE schijfen 3 jaar garantie en op SCSI schijfen 5 jaar).
- Een lowlevel format kan ook goed mis gaan en dan heb je allen nog een metalen behuizing met wat schijfjes er in, waar je niets meer aan hebt.
Dus gewoon ff terug naar de winkel ... (Zelf heb ik ook pas geleden een defecte schijf gehad, een 40 GB Maxtor DiamondMAX 40 Plus, ik heb een 60 Plus terug gekregen het heeft wel-eens-waar 4 weken geduurt, maar ja ik heb een snellere schijf teruggekregen
).
P.s. Als het een Maxtor schijf is kun je op de Maxtor site een progje downloaden om de schijf zelf te testen, de naam is mij even ontschoten. maar dit progje wordt ook gebruikt door winkels en Maxtor zelf om een Maxtor schijf te testen.
En over de ergens bovenstaande opmerking over het lowlevel format van een HDD, dit doe je niet met een nieuwe HDD !!!, om de volgende reden :
- Garantie vervalt meteen als je een lowlevel format uitvoert zowel bij de winkel als bij de fabrikant (de meeste fabrikanten geven op IDE schijfen 3 jaar garantie en op SCSI schijfen 5 jaar).
- Een lowlevel format kan ook goed mis gaan en dan heb je allen nog een metalen behuizing met wat schijfjes er in, waar je niets meer aan hebt.
Dus gewoon ff terug naar de winkel ... (Zelf heb ik ook pas geleden een defecte schijf gehad, een 40 GB Maxtor DiamondMAX 40 Plus, ik heb een 60 Plus terug gekregen het heeft wel-eens-waar 4 weken geduurt, maar ja ik heb een snellere schijf teruggekregen
P.s. Als het een Maxtor schijf is kun je op de Maxtor site een progje downloaden om de schijf zelf te testen, de naam is mij even ontschoten. maar dit progje wordt ook gebruikt door winkels en Maxtor zelf om een Maxtor schijf te testen.
Verwijderd
Een "echte" low level format is inderdaad niet aan te raden...maar het zogenaamde met "nullen" schrijven van een harde schijf noemen ze tegenwoordig ook een low level format (is eigenlijk een mid-level format). Bij de website van de hd fabrikant kun je software downloaden die de "nullen schrijft" dit zou helpen in het geval van bad sectors. Maar of het ook echt helpt ??
Pagina: 1