Ik heb onlangs bij Computerland een merkloze Geforce 2 GTS gekocht voor 346 gulden. Bij inspectie van de kaart zag ik op de geheugenchips staan 'Infineon SGRAM'. Dit hoort toch eigenlijk DDR te zijn op een geforce voor een beetje redelijke prestaties? Ik haal nu maar een score van 3675 in 3dmark 2k. (met Athlon 800 + 256 MB)
Verwijderd
Elke GTS heeft als het goed is DDR en als je slecht geheugen hebt presteert het niet slechter dan een GF met goed geheugen erop. De kloksnelheid is immers hetzelfde. Goed geheugen klokt wat beter over.
agree.. en dat je score zo laag is zal eerder aan drivers liggen (heb je de detonator4?). En als je een via based moederbord hebt natuurlijk de 4in1 driversOp zondag 30 september 2001 18:26 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Elke GTS heeft als het goed is DDR en als je slecht geheugen hebt presteert het niet slechter dan een GF met goed geheugen erop. De kloksnelheid is immers hetzelfde. Goed geheugen klokt wat beter over.
Waar haal je de 4in1 drivers??????Op zondag 30 september 2001 18:46 schreef Pollewob het volgende:
[..]
agree.. en dat je score zo laag is zal eerder aan drivers liggen (heb je de detonator4?). En als je een via based moederbord hebt natuurlijk de 4in1 drivers
www.dronepilotennederland.nl
Verwijderd
Aha!Op zondag 30 september 2001 18:49 schreef Solid_Seal2 het volgende:
[..]
Waar haal je de 4in1 drivers??????
Weet je wel zeker dat je een Geforce II GTS hebt, en geen Geforce met SGRAM !??
ok ok ik had het kunnen weten maar hoef je niet meteen zo BOT te doen
Voor directe downloads en "end-user" "gemak" kan je beter naar de pas geopende http://www.viaarena.com gaan.
20*350ZO45°
deze site doet het niet
maar de bovenstaande wel.
maar toch bedankt
maar toch bedankt
Verwijderd
Doe eens rustig man!Op zondag 30 september 2001 18:53 schreef Koto1970 het volgende:
[..]
Ja das lekkerdaar staan ze echt hé
maar FF om in te gaan bij de topicstarter.Op zondag 30 september 2001 17:57 schreef Lestat het volgende:
Ik heb onlangs bij Computerland een merkloze Geforce 2 GTS gekocht voor 346 gulden. Bij inspectie van de kaart zag ik op de geheugenchips staan 'Infineon SGRAM'. Dit hoort toch eigenlijk DDR te zijn op een geforce voor een beetje redelijke prestaties? Ik haal nu maar een score van 3675 in 3dmark 2k. (met Athlon 800 + 256 MB)
Wat voor merk GeForce heb je?
er staat wel merkloos maar er moet toch iets op staan?
Verwijderd
Als je niet de exacte site weet, ga dan eerst effe kijken of het wel de goede is, en doe zelf ook rustig johOp zondag 30 september 2001 18:59 schreef ExiRana het volgende:
[..]
Doe eens rustig man!
Laten we wel een "beetje" netjes blijven okOp zondag 30 september 2001 19:02 schreef Koto1970 het volgende:
[..]
Als je niet de exacte site weet, ga dan eerst effe kijken of het wel de goede is, en doe zelf ook rustig joh
ja ok maar laten we het [ontopic] houden ok
Nee, er staat niets op de doos behalve 'Geforce 2 GTS 32 mb graphics board'. De handleiding is een 4 pagina's tellend foldertje dat volgens mij direct van nVidia zelf afkomstig is (het nvidia logo staat ook op de voorkant).Op zondag 30 september 2001 19:01 schreef Solid_Seal2 het volgende:
[..]
maar FF om in te gaan bij de topicstarter.
Wat voor merk GeForce heb je?
er staat wel merkloos maar er moet toch iets op staan?
Verwijderd
Okè. Sorry Koto1970.Op zondag 30 september 2001 19:02 schreef Solid_Seal2 het volgende:
[..]
Laten we wel een "beetje" netjes blijven ok
ZO,dat was niet al te moeilijk,toch?Op zondag 30 september 2001 19:09 schreef ExiRana het volgende:
[..]
Okè. Sorry Koto1970.
Jij blij,Hij blij,allemaal blij
OK,Op zondag 30 september 2001 19:09 schreef Lestat het volgende:
[..]
Nee, er staat niets op de doos behalve 'Geforce 2 GTS 32 mb graphics board'. De handleiding is een 4 pagina's tellend foldertje dat volgens mij direct van nVidia zelf afkomstig is (het nvidia logo staat ook op de voorkant).
Ik ga FF kijken op de site van ComputerLand misschien wordt ik wat wijzer
Dank je voor de moeite maar daar staat niksOp zondag 30 september 2001 19:12 schreef Solid_Seal2 het volgende:
[..]
OK,
Ik ga FF kijken op de site van ComputerLand misschien wordt ik wat wijzeren kan ik meer vertellen.
Idd heb FF gekeken maar is idd MERKLOOS verdom*e.Op zondag 30 september 2001 19:13 schreef Lestat het volgende:
[..]
Dank je voor de moeite maar daar staat niks
Had je beter de ASUS V7700 GeForce 2 GTS kennen kopen.
is ongeveer even duur.
Verwijderd
SGRAM??? zoals ik weet is dat erg duur geheugen wat alleen gebruikt bij HI-END videocards, voor modelling etc...
Slecht geheugen lijkt me dus zeker niet, op welke clocksnelheid loopt het geheugen? kijk bv met POWERSTRIP wat de huidige clock/ MEM speed is
Slecht geheugen lijkt me dus zeker niet, op welke clocksnelheid loopt het geheugen? kijk bv met POWERSTRIP wat de huidige clock/ MEM speed is
Hmm...Hij zegt:Op zondag 30 september 2001 19:15 schreef -KOD- het volgende:
SGRAM??? zoals ik weet is dat erg duur geheugen wat alleen gebruikt bij HI-END videocards, voor modelling etc...
Graphics memory clock 333 Mhz
Graphics engine clock 200 Mhz
Is dat goed of slecht ?
Verwijderd
Naja das dus even snel als een normale GF2 Dus dat kan geen problemen opleveren lijkt mij... en je kan hem vast nog wel overclocken
Maar focus niet al te hard op 3dmark, het geeft wel een aardige indicatie. Maar IN-Gaming testen lijkt mij het meest handige.
Zijn de VIA 4in33 drivers wel geinstalled? met AGP op Turbo mode... staat FSAA uit, VSYNC uit... etc... tweak een beetje
Maar focus niet al te hard op 3dmark, het geeft wel een aardige indicatie. Maar IN-Gaming testen lijkt mij het meest handige.
Zijn de VIA 4in33 drivers wel geinstalled? met AGP op Turbo mode... staat FSAA uit, VSYNC uit... etc... tweak een beetje
Dat is de normale GTS snelheid, gewoon goed dusOp zondag 30 september 2001 19:28 schreef Lestat het volgende:
[..]
Hmm...Hij zegt:
Graphics memory clock 333 Mhz
Graphics engine clock 200 Mhz
Is dat goed of slecht ?
SGram = DDR voor videokaarten
Als je ff de search gebruikt had je het ook wel gevonden.
ziehier een uitkomst van de search -->> [topic=57715/1/25]
Nou zeg. In ieder geval iedereen bedankt!Op zondag 30 september 2001 19:39 schreef executor het volgende:
Verwijderd
ik heb hier een dooie Asus V7700 liggen met daarop:
-infineon SGram
Dus don't worry, het is echt wel DDR mem.
-infineon SGram
Dus don't worry, het is echt wel DDR mem.
Verwijderd
Dat is goed,ik heb hier asus 7700 GTS ook infinion sgram,maar dat is wel ddr, ik heb hier ook een geforce1 ddr liggen staat ook sgram op maar is ook ddr, 333mhz zegt al dat het ddr is.
Ieps, ik heb ook een Geforce 2 GTS kaart met daarom ook Infineon SGRAM geheugen.
Infineon is een top fabrikant qua geheugen.
SGRAM is DDR geheugen.
En mijn kaart is van Creative (ik weet het, niet geweeeeeeldig, maar zeker geen oplichterij).
Infineon is een top fabrikant qua geheugen.
SGRAM is DDR geheugen.
En mijn kaart is van Creative (ik weet het, niet geweeeeeeldig, maar zeker geen oplichterij).
sterker nog: DDR SGRAM is BETER dan DDR SDRAM
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
o neeOp maandag 01 oktober 2001 00:06 schreef -KOD- het volgende:
VOor de duidelijkheid SGRAM is ABSOLUUT GEEN DDR geheugen
Kom maar op met de feiten. Ik dacht toch echt wel dat SGram DDR sdram voor videokaarten is.
EDIT:
Ik bedenk me nu iets: SGram zat ook al op tnt2 kaartjes e.d.
SGram hoeft dus niet perse DDR te zijn. SGram is dus gewoon SDram voor videokaarten.
Dat ik dacht dat SGram DDR SDram voor videokaarten is, komt puur door het feit dat we tegenwoordig alleen nog maar DDR zien op videokaarten (SGram dus
Verwijderd
SGRAM bestaat al veel langer ook dan DDR, SGRAM: Synchronous Graphics RAM. Geheugen vergelijkbaar met SDRAM, met extra blok-lees/schrijf-functies voor nog snellere beeldverwerking.
DDR RAM:Double Data Rate RAM. SDRam dat op hogere clocksnelheden werkt dan standaard SDRAM en daardoor sneller zijn dan de normale SDRam-modules. Net als SDRam werkt DDR synchroon aan de systeemklok. Het verschil met SDRam is echter dat DDR data leest aan beide (stijgende en dalende) kanten van het kloksignaal, terwijl SDRam dat uitsluitend aan de stijgende kant doet. DDR-modules kunnen data daarom twee keer zo snel overbrengen dan SDRam.
DDR RAM:Double Data Rate RAM. SDRam dat op hogere clocksnelheden werkt dan standaard SDRAM en daardoor sneller zijn dan de normale SDRam-modules. Net als SDRam werkt DDR synchroon aan de systeemklok. Het verschil met SDRam is echter dat DDR data leest aan beide (stijgende en dalende) kanten van het kloksignaal, terwijl SDRam dat uitsluitend aan de stijgende kant doet. DDR-modules kunnen data daarom twee keer zo snel overbrengen dan SDRam.
we moeten het verhaal wel compleet maken.Op maandag 01 oktober 2001 10:13 schreef -KOD- het volgende:
SGRAM bestaat al veel langer ook dan DDR, SGRAM: Synchronous Graphics RAM. Geheugen vergelijkbaar met SDRAM, met extra blok-lees/schrijf-functies voor nog snellere beeldverwerking.
SDR SDram == Single Data Rate Synchronous Data RAM.
DDR SDram == Double Data Rate Synchronous Data RAM.
SDR SGram == Single Data Rate Synchronous Graphics RAM
DDR SGram == Double Data Rate Synchronous Graphics RAM
DDR kan dus SDram of SGram zijn
in feite is SGram net ietsje anders dan SDram maar dan gewoon voor de grafische bewerkingen.
cool.. mijn V6600 deluxe had SGRAM.. wist niet dat dat DDR wasOp zondag 30 september 2001 19:39 schreef executor het volgende:
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Als het SGRAM is hoeft het nog geen DDR te zijnOp maandag 01 oktober 2001 19:19 schreef Acid_Burn het volgende:
[..]
cool.. mijn V6600 deluxe had SGRAM.. wist niet dat dat DDR was
Pagina: 1