Van mod module naar midi (modplug tracker)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Wie heeft ervaring met het omzetten van mod naar midi?
Ik heb modplug tracker gedownload en wil een s3m bestand omzetten naar midi.
Het probleem is dat niet de juiste instrumenten worden aangestuurd als ik de ge-exporteerde midi wil afspelen.
Ik kan wel zien welke instrumenten moeten worden aangestuurd bij het tabblad samples.

Het s3m bestandje is overigens een rip van UT.

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Pas ff de instrumenten aan met cakewalk of cubase of iets dergelijks... denk dat t niet anders kan...

tzal trouwens een probleem worden als je percussie om wil zetten van s3m naar midi.. percussie zit in midi in een bank terwijl t in s3m meestal bestaat uit losse samples... een hoop gekut dus...

Specs | Audioscrobbler

• Artwido
Op zondag 30 september 2001 18:06 schreef Sappie het volgende:
Pas ff de instrumenten aan met cakewalk of cubase of iets dergelijks... denk dat t niet anders kan...

tzal trouwens een probleem worden als je percussie om wil zetten van s3m naar midi.. percussie zit in midi in een bank terwijl t in s3m meestal bestaat uit losse samples... een hoop gekut dus...
Ik zie net dat eigelijk alle instrumenten van deze s3m uit losse samples bestaat.
Het is zeker bij midi niet mogelijk om deze net als bij mod-files deze mee te saven als één geheel?

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Op zondag 30 september 2001 18:16 schreef Artwido het volgende:

[..]

Ik zie net dat eigelijk alle instrumenten van deze s3m uit losse samples bestaat.
Het is zeker bij midi niet mogelijk om deze net als bij mod-files deze mee te saven als één geheel?
Nee.. helaas is dit (volgens mij) niet mogelijk. Je kunt wel allerlei samples in een soundbank laden, maar daar wil je liever niet aan beginnen

Waarom wil je em eigenlijk naar midi omzetten?

Specs | Audioscrobbler

• Artwido
Op zondag 30 september 2001 18:19 schreef Sappie het volgende:

[..]

Nee.. helaas is dit (volgens mij) niet mogelijk. Je kunt wel allerlei samples in een soundbank laden, maar daar wil je liever niet aan beginnen

Waarom wil je em eigenlijk naar midi omzetten?
Om te gebruiken op mijn site.
Ik weet niet hoe het dat zit met modplugins of dat ook mogelijk is.

Verwijderd

Zal nog een heel geklooi worden (was al gezegd zie ik), maar ik denk dat je hier maar eens even moet gaan kijken.

http://hem.spray.se/joakim.slettengren/

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Midi kan alleen de 128 standaard midi-instrumenten gebruiken en GEEN samples aansturen, zoals dat gaat bij .mod-bestanden. Aangezien je pc niet zelf kan zien welk midi-instrument het meeste lijkt op jouw sample-instrument, zul je die zelf moeten kiezen in een midi-editor, zoals Cakewalk, Q-Base of Voyetra. Goede midi-editors, zoals Cakewalk en Q-Base, kunnen wel werken met samples, maar dat kan niet opgeslagen worden in .mid-bestanden, dus die slaan dat dan op in hun eigen format die niet bruikbaar is in andere programma's.

Je zult dus sowieso zelf geschikte instrumenten in moeten stellen in je midi.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Artwido
Op zondag 30 september 2001 21:43 schreef Oogst het volgende:
Midi kan alleen de 128 standaard midi-instrumenten gebruiken
Dat bij verschillende geluidskaarten dat anders zal klinken dat mag ik aannemen maar kun je ervan uitgaan dat als ik voor bijvoorbeeld één kanaal een drum kies, het dan ook zeker is dat wanneer iemand anders deze midi afspeelt hij/zij ook een drum zal horen en niet bijvoorbeeld een piano?

Verwijderd

Dat bij verschillende geluidskaarten dat anders zal klinken dat mag ik aannemen maar kun je ervan uitgaan dat als ik voor bijvoorbeeld één kanaal een drum kies, het dan ook zeker is dat wanneer iemand anders deze midi afspeelt hij/zij ook een drum zal horen en niet bijvoorbeeld een piano?
maak van kanaal 10 een drumkanaal en zet daar alle drums in, dan komt het wel goed :)

P.S.

waarom moeilijk doen als 't ook makkelijk kan

http://www.midimix.com/games.asp?mo=20

• Artwido
Op zondag 30 september 2001 22:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

maak van kanaal 10 een drumkanaal en zet daar alle drums in, dan komt het wel goed :)

P.S.

waarom moeilijk doen als 't ook makkelijk kan

http://www.midimix.com/games.asp?mo=20
Wel leuk die midi's maar ze klinken totaal niet als het orgineel.
Is het mogelijk om mod's af te spelen op je site? Of moet iedereen die het dan ook wil horen eerst een plugin downloaden?
Want dan is het geen optie.
Als wave hoef je een mod al helemaal niet om te zetten want een s3m bestand van 1 mb word al snel 40 mb of zo.

Verwijderd

Wel leuk die midi's maar ze klinken totaal niet als het orgineel.
Download een softsynth ofzo :)

www.yamahaxg.com

• Artwido
Op zondag 30 september 2001 23:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Download een softsynth ofzo :)

www.yamahaxg.com
Die had ik al. :)
Maar het gaat me om de weergave op een site.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Welk instrument op welk van de 128 midi-instrumenten staat is volledig vastgelegd. De kwaliteit en de sound kunnen erg verschillen, maar op de piano staat altijd een piano en op de drums altijd een drum, onafhankelijk van je geluidskaart.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1