Verwijderd
Verwijderd
Alleen moet ik nog leren proggen
van welke taal word er trouwens gebruik gemaakt in ps2 gamez?? of maakt dat niet veel uit?
zoiets heeft zeker meer met een compiler te maken?
Verwijderd
en daarom zijn alle ontwikkelaars zo blij met de de bijna-cross-platform-heid tussen PC en XBOX...dus als je nu begint met Direct3D coden, kun je straks niet echt meer spreken van 'porten' naar XBox, zal wel niet veel complexrer worden dan het aanvinken van een andere compiler
Verwijderd
anderen Clockgenerator en klaar
Op maandag 01 oktober 2001 18:30 schreef Yarvieh het volgende:
Xbox zit ook gewoon een X86 cpu in dus grote kans dat je niet eens van compiler hoeft te wisselen
Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl
Verwijderd
Op de demo CD van PS2 zit een basic taaltje, maar daar kun je vast geen Metal Gear Solid 3 mee maken
Daarom zie ik het nut niet in van de XBox.. de XBox games komen vroeg of laat toch wel uit voor de PC, omdat ze eigenlijk niet geport hoeven wordenOp maandag 01 oktober 2001 18:11 schreef Genoil het volgende:
offtopic:
en daarom zijn alle ontwikkelaars zo blij met de de bijna-cross-platform-heid tussen PC en XBOX...dus als je nu begint met Direct3D coden, kun je straks niet echt meer spreken van 'porten' naar XBox, zal wel niet veel complexrer worden dan het aanvinken van een andere compiler
[/nogmeerofftopic]
PS2 proggen? Tja... die development community komt wel op gang.. ik ben zelf een beetje aan het stoeien met m'n dreamcast (linux erop... zelf beetje proggen, heb alleen geen dev kabel)
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik heb gehoord dat er mensen zijn die een cd in een laatje willen doen, dan de console aanzetten en dan gelijk spelen zonder moeilijk gedoe met drivers enzoOp dinsdag 02 oktober 2001 17:09 schreef Creepy het volgende:
[nogmeerofftopic]
[..]
Daarom zie ik het nut niet in van de XBox.. de XBox games komen vroeg of laat toch wel uit voor de PC, omdat ze eigenlijk niet geport hoeven worden
[/nogmeerofftopic]
(heb ik gehoord hoor!
erhhh, Nee.Op maandag 01 oktober 2001 18:30 schreef Yarvieh het volgende:
Xbox zit ook gewoon een X86 cpu in dus grote kans dat je niet eens van compiler hoeft te wisselen
Xbox heeft DirectX 8, maar dan anders. Xbox OS is dan wel op de Windows 2000 kernel gebaseerd, maar games op de Xbox mogen in CPU ring 0 draaien, dat lukt je NOOIT op PC. Xbox heeft Unified Memory Architechture, dus gewoon werkgeheugen is meteen ook videogeheugen en audio geheugen.
Kortom, de enige manier om games goed te kunnen poorten is het hebben van een game engine die voor beide systemen z'n eigen variant heeft.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE