Toon posts:

Geforce2 en LCD=mooi in 2d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Geforce 2 GTS (asus 7700 dlx) en een EIZO L66 18" TFT.
Ik moet zeggen dat het 2d beeld toch stukken beter is dan op een CRT.
Het is echt Matrox kwaliteit.
Waarom is ie op een CRT dan minder?

Verwijderd

CRT beeld is gewoon slecht :r Als je kijkt naar de gebruikte techniek (analoog/digitaal) dan zal LCD altijd beter uit de bus komen dan een CRT. Digitaal wint het in dit geval van analoog. Met name qua scherpte is er een groot verschil.

Als je eenmaal een (goed) LCD gewend bent, wil je niet meer terug naar een CRT :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet mee eens, Na jaren rotzooien met cheapo 15' monitoren, heb ik eindelijk een 17' (tja gezin kost geld). Ik heb nu een Iiyama Vision Master 400 (refurbished), en wow wat een strak beeld (GF2 MX 400). Beter als die 15' lcd op werk hoor.. (LG, dacht ik)

Verwijderd

Ok, ik moet zeggen dat ik bij m'n bovenstaande post uit ben gegaan van een behoorlijk kleine dot pitch (0,23 om precies te zijn ;)). Aangezien 90% van de hedendaagse LCD's een dot pitch van rond de 0,29 heeft is het een beetje overgelijkbaar.

Op m'n eigen computer werk ik achter een 1600SW van SGI en zit ik daar niet achter, dan zit ik achter een 795FT+ van LG. En dat is zeker geen slechte CRT monitor. Maar vergeleken met m'n LCD is het beeld heel onscherp. Voor de aanschaf van de SGI vond ik de LG overigens zeer mooi beeld hebben.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

nadeel van een TFT (wat dus GEEN lcd is, maar hier geld hetzelfde voor) is dat je eigenlijk maar 1 resolutie kan gebruiken. Andere resoluties kan je wel gebruiken maar dat ziet er niet uit

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Sovereign
  • Laatst online: 27-06 19:01
nadeel van een TFT (wat dus GEEN lcd is
Uh, nee. Een TFT scherm is een LCD scherm, maar een LCD scherm is niet noodzakelijk een TFT scherm. ;)
, maar hier geld hetzelfde voor) is dat je eigenlijk maar 1 resolutie kan gebruiken. Andere resoluties kan je wel gebruiken maar dat ziet er niet uit
Valt tegenwoordig reuze mee.

• Chevy454
  • Niet online
Op maandag 01 oktober 2001 18:45 schreef Acid_Burn het volgende:
nadeel van een TFT (wat dus GEEN lcd is, maar hier geld hetzelfde voor) is dat je eigenlijk maar 1 resolutie kan gebruiken. Andere resoluties kan je wel gebruiken maar dat ziet er niet uit
Ik heb vandaag een AOC LM500 laten vasthouden. Het is een mooi dingetje en op andere reso's ziet hij er niet slecht uit vind ik toch.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1