Toon posts:

Nieuwe PC die telkens crashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb sinds een paar dagen een nieuwe PC, een Athlon 1.4Ghz op een MSI K7T-266 Pro Raid, 256mb DDR geheugen, ASUS GeForce 2 GTS en een 30Gb Maxtor Schijf...

in windows draait ie leuk en aardig... nix mis
Temperatuur van de CPU is rond de 38 graden en Chassis rond de 33, het probleem is alleen dat zodra ik Half-Life of Serious Sam ga spelen de PC binnen enkele minuten crashed, of soms spontaan reboot, ik heb van alles geprobeert, Half-Life zo'n 10x opnieuw geinstalleerd, Windows 2000 helemaal opnieuw geinstalleerd en ook de GeForce 2 GTS vervangen door m'n oude MX, maar hij blijft gewoon crashen.
Waar kan dit aan liggen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de via 4in1 drivers geinstalleerd? En de detonator4 voor je GTS?

Verwijderd

alle drivers geinstalleerd?
service packs?
welke geluidskaart ?

Verwijderd

Topicstarter
De 4in1 driver staan er nu niet op maar voor de format wel.
Ik heb de 21.81 Detonators die ik op de NVidia site vond, en de geluidskaart is onboard, kweenie welke dat is

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02
mayb je bios updaten ?
zal weinig helpen maar mayb werkt ut wel :)
en install eens gewoon je gf2 ultra weer.. detonater 4 erop.. via 4in1 drivers
servicepack 2 voor win2k..

• azoona
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2009

azoona

Bij dat soort games wordt er nogal veel geheugen gebruikt.
Het zou een geheugen probleem kunnen zijn. Laat dat eerst maar eens nakijken, scheelt een hoop uitprobeer werk.

Verwijderd

Is die 38 graden C stressed of idle?

Verwijderd

Misschien es zonder geluidskaart proberen (oftewel uitzetten in bios)

Ik had op mijn K7t turbo ook probs met dat onboard ding

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 17:16 schreef azoona het volgende:
Bij dat soort games wordt er nogal veel geheugen gebruikt.
Het zou een geheugen probleem kunnen zijn. Laat dat eerst maar eens nakijken, scheelt een hoop uitprobeer werk.
Heb ik dan te weinig geheugen of is het geheugen wat erin zit niet goed?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 18:51 schreef PhusE het volgende:

[..]

Heb ik dan te weinig geheugen of is het geheugen wat erin zit niet goed?
Geheugen wat erin zit is dan brak

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb wel de nogide k7t 266 ervaring. ik ben er achter dat in de meeste gevallen je bios instellingen weinig uitmaken behalve dat je goed moet letten op je voltage, wat je naar mijn idee het beste rond de 1.82 kan zetten, en je cas latency van je memory. als je namelijk high performance settings in je bios laadt dan zet ie vaak het geheugen te snel, doe dus niet de high performance setting (waarmee ie ook gelijk op fsb 266 staat) maar stel je fsb en je geheugen handmatig in. ik zou zeggen probeer je geheugen eerst eens op cas 2.5

qua software kan het weleens helpen als je de nieuwste via drivers gebruikt ipv de standaard meegeleverde. dat heeft bij mij veel opgelost. verder draai ik zelf altijd met nvidia det 14.70 die is ideaal voor zowel tnt2 als geforce.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

HALLO LEZEN!!!!!
De 4in1 driver staan er nu niet op maar voor de format wel.
Doe eens een gooi wat je moet doen!!!!!
Voordat je drivers o.i.d. gaat instaleren, bij clean install eerst de nieuwste 4in1 daarna de rest van de drivers.

Heb je al zitten kloten (zoals jij) drivers verwijderen, 4in1 en dan opnieuw drivers...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1