Waarom scheur in zakje nieuwe HD's?

Pagina: 1
Acties:

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-03 12:52
Ik heb al een aantal keer nieuwe schijven gekocht bij meerdere computerwinkels en ze hebben altijd al een scheur in dit zakje gemaakt. Gewoon nieuwschierigheid, maar weet iemand waarom dat is?

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48
om er een stickertje op te plakken of om ff te checken dat de goeie erin zit....

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38

Klippy

Still Game

Op zondag 30 september 2001 16:27 schreef Narf het volgende:
om er een stickertje op te plakken of om ff te checken dat de goeie erin zit....
Meestal 't eerste.

Plakken er een sticker op met aankoopdatum ivm garantie.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het schijnt dat ze bij sommige levaranciers (target) de zooi eerst testen die ze binnen krijgen

• DaZZle
ah, snap ik dat ook weer.

testen lijkt me stug want de scheur is te klein om hd eruit te halen. (en ze zullen dan echt niet moeilijk gaan doen met ide kabels erdoorheen trekken enzo)

stikkertje zal het dan zijn.

Jammer dat ik mijn schijf al ingebouwd heb, anders ging ik ff kijken watvoor eentje ik er heb :)

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 17:35 schreef smvs het volgende:
het schijnt dat ze bij sommige levaranciers (target) de zooi eerst testen die ze binnen krijgen
Target en testen... dat gaat niet samen. Goedkoop excuus om een gebruikte HDD te verkopen.

Verwijderd

Wel ik vind het maar een vreem verhaal: een scheur in je zakje, heb al aardig wat hard diskjes gekocht maar nog nooit een gezien met een scheur in de verpakking. Zat wel dat zakje pulp er nog in wat moet voorkomen dat vocht in de hard disk kan trekken? Misschien hebben ze dat eruit gehaald: dachten dat het zout was en dat was net ff op toen ze soep gingen eten of zo? hahahahaha

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 20:04

ReseTTim

Chocolate addicted

idd computerland had dat op hun hdd's :( :( je zag gewoon 2 grootte krassen erop :( :( voor garantie. het was wel daarna dichtgeplakt. maar ik heb zow van au, neej geen kras op me hdd...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:13

Yucko

One clown to rule them all !

regenboog sittard ook... die maken die opening door gewoon met stanleymes dat ding opem te snijden door als een zorro te werk te gaan. ik had mijn hdd destijds teruggebracht omdat die sukkels zo'n seal (warranty!: do not remove) bijna compleet doormidden hadden gesneden :( Sukkels daar

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• DaZZle
bij mijn brander zit de seal precies daar waar hij erafslijt door hem in je bracket te schuiven :(

hij zit er nog wel maar is niet veel meer van over.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-04 11:34

Dark

who tweaked the light?

Ik heb dit zelf ook vaak gedaan jah, toen ik nog verkoper was...

Dan deed ik ook altijd even een klein gaatje in het zakje maken, en daar plakte ik dan een prijs-stickertje met verkoopdatum en paraaf van de verkoper, in verband met garantie. Je hebt n.l. van die mensen die denken dat je elke schijf kan terugbrengen naar elke winkel hoe oud hij ook is, maar daar begint niemand aan natuurlijk.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
bij maxtor zit het handleiding-ding bovenop het serienummer
als je dan wilt gaan scannen ofzo, die barcode dus, dan met dat handleiding-ding weg :)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Normaal gesproken is de echte reden hiervoor dat ze het serie nummer controleren.
Nu zeg je dat dit ook op het zakje staat, maar toch kan het voorkomen dat het serie nummer op het zakje niet overeenkomt met de schijf zelf.
Het gaat normaal gesproken dus om het serienummer.
Kijk zelf maar waar de opening zit in het zakje.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

bij de bce in adam een stikker metd e binnenkomst datum :)

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Het zal wel met die stickertjes te maken hebben jah, maar er zit toch ook altijd een miniscuul soort gaatjes in om eventuele schadelijke productiegassen te kunnen laten onsnappen ?

Verwijderd

wij snijden ook zakje stukje (3 cm) open om er een nummer bestaande uit leverancierscode en datum binnenkomst op te plakken. En ja, er komen wel eens een kras op de HD...maar boeien, dat ding is toch ingebouwd....Hij doet het er echt niet minder goed om hoor...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38

Klippy

Still Game

Op zondag 07 oktober 2001 00:36 schreef -polle- het volgende:
Het zal wel met die stickertjes te maken hebben jah, maar er zit toch ook altijd een miniscuul soort gaatjes in om eventuele schadelijke productiegassen te kunnen laten onsnappen ?
:)

Maar dat is heel wat anders dan een scheur. En produktiegassen? Nooit van gehoord.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 07 oktober 2001 00:41 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

:)

Maar dat is heel wat anders dan een scheur. En produktiegassen? Nooit van gehoord.
IBM juist geen gaatjes : Vacuum zak :) met vochtvreetzakje :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 09:04
powerline ook, reni systems ook. is voor garantie zegel als et goed is.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Verwijderd

niks speciaals, gewoon wat garantie stickers plakken op je harddisk.

Bij mijn harddiskzakjes zitten ook scheuren, zowel bij Maxtor als bij Quantum of andere merken.

Natuurlijk mag dat geen scheur zijn waar je de harddisk erdoorvalt, niet te grote scheur, (zie posten over target)

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Meestal kunnen de fabrikanten aan de serienummers wel zien wanneer de hd gemaakt is.. :)
Als de klant hem dan buiten de garantie naar de RMA stuurt zal ie dan toch de verzendkosten e.d. moeten betalen.. :P

Ik heb het trouwens ook nooit meegemaakt dat de zak waar de hd in zit open is :?

Eeuwige n00b

Verwijderd

Een jaar geleden deden wij dit ook in de zaak i.v.m. de garantieclaims die we kregen en inderdaad soms beschadigde je de HD met het mesje maar gelukkig gebruiken we nu een serienummerregistratie en dat werkt veeeeeeeeel makkelijker ff opzoeken en warempel je weet of ie van ons is :) veel betur als het opsnijden/scheuren van de seal ;)
Pagina: 1